فیروز سیر کوچکترین کشورهای جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

در جهان کشورهای مستقل بسیاری وجود دارند که مساحتشان، گاهی اوقات از یک شهر هم کوچک تر است. این کشورها معمولا حاصل جدا شدن از کشورهای دیگر بوده اند. کوچکترین کشورهای جهان بعد از این که تصمیم به استقلال گرفتند، دولت جدیدی تشکیل دادند و امروزه، نام یک کشور را به خود اختصاص داده اند.

کوچکترین کشورهای جهان

کشور مالت

این کشور که در یک جزیره در دریای مدیترانه واقع شده است، ۳۱۶ کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت مالت ۴۵۰ هزار نفر است که نسبت به مساحتی که دارد، جزو کشورهای پرتراکم است. جمهوری مالت، از جزایر گوزو، مالت و کومینو تشکیل شده است. پایتخت مالت، شهر والتا است. این کشور در ۸۰ کیلومتری جنوب ایتالیا واقع شده است. همسایه های آن، تونس، لیبی و ایتالیا است. والتا تنها ۸۰۰ متر مساحت دارد و به عنوان کوچکترین پایتخت ملی در اتحادیه اروپا نیز شناخته می شود. کشور مالت به خاطر آب های درخشان و سواحل سفید رنگش، جزو کشورهای توریستی و محبوب دنیا است.

کشور مالت

کشور مالدیو

مالدیو به جزایر شگفت انگیزی که دارد، شهرت دارد. این کشور که یک مقصد لاکچری برای گردشگران محسوب می شود، در اقیانوس هند واقع شده است. مالدیو از آن دسته کشورهایی است که در گذشته به استعمار پرتغال، هلند و انگلیس درآمده است اما در سال ۱۹۶۵، به یک کشور مستقل تبدیل شده است. مساحت مالدیو تقریبا ۳۰۰ کیلومتر است. جمعیت جمهوری مالدیو حدودا ۴۲۸ هزار نفر است. پایتخت مالدیو، شهر ماله است که جمعیت آن حدودا ۱۰۴ هزار نفر است.

کشور مالدیو

جزایر مارشال از کوچکترین کشورهای جهان

یکی دیگر از کوچکترین کشورهای جهان که بسیار توریستی است، جزایر مارشال است. این کشور که در اقیانوس آرام قرار گرفته است، مساحتی حدود ۱۸۱ کیلومتر مربع دارد. جزایر مارشال تا مدت ها تحت کنترل اسپانیا قرار داشت. بعد از مدتی به اشغال حکومت آلمان درآمد. در طی جنگ جهانی دوم، ژاپن به این جزایر آمد و مارشال را اشغال کرد. تا این که در سال ۱۹۸۶، جزایر مارشال به کشوری مستقل تبدیل شد. متاسفانه در این منطقه در قرن گذشته، بیش از ۶۷ آزمایش شکافت هسته ای از سمت آمریکا انجام شده است. در جزایر مارشال، تنوع گونه های آبزی باورنکردنی است.

جزایر مارشال

کشور لیختن اشتاین

لیختن اشتاین تنها کشوری است که به طور کامل در کوه های آلپ قرار گرفته و زبان مردم آن، آلمانی است. از آن جایی که هیچ فرودگاهی در این کشور وجود ندارد، سفر به آن کمی دشوار است. اگر قصد سفر به لیختن اشتاین را دارید، به فرودگاه زوریخ بروید تا در نزدیکی این کشور، فرود بیایید. لیختن اشتاین با ۱۶۰ کیلومتر مربع، سومین کشور کوچک در اروپا و ششمین کشور کوچک در جهان است. سطح زندگی مردم لیختن اشتاین بسیار بالا است و نرخ بیکاری در این کشور، بسیار کم (حدودا ۱٫۵ درصد) است. همه مردم این کشور تحصیل کرده هستند و صنعت گردشگری در آن رونق دارد.

کشور لیختن اشتاین

سان مارینو از کوچکترین کشورهای جهان

سان مارینو با ۶۱ کیلومتر مربع، به عنوان پنجمین کشور کوچک جهان شناخته می شود. سان مارینو کشوری ثروتمند است و از نظر سرانه تولید ناخالص ملی، ثروت بسیاری کسب می کند. با این که جمعیت آن تنها ۳۰ هزار نفر است اما آن ها ادعا می کنند که کشورشان، قدیمی ترین کشور جهان است. قانون اساسی سان مارینو که در سال ۱۶۰۰ میلادی تصویب شده است، هنوز هم اجرا می شود و این افتخار بزرگی برای مردم این کشور است. قدیمی ترین قانون اساسی ملی در جهان که همچنان در حال اجرا است، متعلق به سان مارینو است. سان مارینو در شبه جزیره ایتالیا واقع شده است و اولین کشور با حکومت جمهوری در جهان است. پایین ترین نرخ بیکاری در جهان نیز، متعلق به این کشور است.

سان مارینو

تووالو

در لیست کوچکترین کشورهای جهان چهارمین کشور، که مساحتی حدود ۲۶ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر دارد، کشور تووالو است. این کشور که در گذشته به جزایر الیس هم شهرت داشت، در اقیانوس ارام و شمال شرقی استرالیا واقع شده است. تووالو موقعیت جغرافیایی خاصی دارد که منجر شده تا گردشگران کمتری به این کشور سفر کنند. سالانه کمتر از ۲۰۰۰ گردشگر به این کشور فیروز سیر کنند. کشوری که تنها یک بیمارستان دارد و از نظر جاذبه های طبیعی، غنی است.

تووالو

نائورو از کوچکترین کشورهای جهان

در اطراف استرالیا، بسیاری از کوچکترین کشورهای جهان را مشاهده خواهید کرد. نائورو نیز یکی دیگر از این کشورها است که عنوان سومین کشور کوچک جهان را به خود اختصاص داده است. کشوری که در دهه ۱۹۸۰، معادن فسفات آن، شهرت یافت اما امروز، جزیره ای آرام و دل انگیز است. مردم نائورو به علت عادت غذایی بدی که دارند، دچار اضافه وزن هستند. به این کشور، کشور چاق ترین افراد دنیا می گویند. جمعیت کشور نائورو حدودا ۱۱۰۰۰ نفر است. ۹۷ درصد مردان نائورو و ۹۳ درصد زنان آن ها، چاق هستند و یا از اضافه وزن رنج می برند. ۴۰ درصد جمعیت نائورو، به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.

نائورو

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آنلاین به سفرمی، حامی گردشگری در ایران مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 629 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.