فیروز سیر گردشگری سیاه؛ سفر به قعر تاریکی! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷

با گردشگری سیاه آشنا شوید!

دنیای گردشگری وسعتی بی حد و اندازه و شاخه های گوناگونی دارد اما آیا تا به حال در دنیای گردشگری و سفر، نام گردشگری سیاه را شنیده اید؟ گردشگری سیاه جایی برای خوش گذرانی و تفریح نیست؛ شاخه ای از توریسم که شما را به دل تاریکی و غم فرو می برد! این شاخه از گردشگری شما را به بازدید از مکان های تاریخی و ترسناک که با مرگ و بلایای طبیعی و یا فجایع انسانی عجین شده می برد تا از نزدیک حس ترس، هیجانات منفی و استرس را تجربه کنید. اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که به گردشگری سیاه با هیجانات متفاوتش علاقمند هستید؛ همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بوده تا این نوع از گردشگری را بیشتر شناخته و با چندین مقصد گردشگری سیاه آشنا شوید.

گردشگری سیاه

چرا گردشگری سیاه ؟!

اما واقعا چرا گردشگری سیاه به تازگی مورد توجه قرار گرفته و بسیاری را از سفر به سواحل رویایی و مناظر طبیعی زیبا منصرف کرده و به سمت خود می کشاند؟! مناطقی که گرفتار بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، سونامی و یا جنگ و حملات و کشتارهای دسته جمعی شده و برای بسیاری با ایجاد حس ترس و وحشت از مرگ، بسیار جذاب می باشد! شاید عجیب باشد اما در گردشگری سیاه شما می توانید به ویرانه های بازمانده از جنگ یا زلزله و طوفان سفر کنید و با قوه تخیل خود حس افرادی که در زمان مرگ آنجا بودند را مجسم کرده و بخش عظیمی از تاریخ تیره و تار را از نزدیک لمس کنید.

شاید فکر کنید گردشگری سیاه به تازگی در میان گردشگران جا افتاده اما تاریخ بیانگر آن است که در صده های گذشته نیز مردمانی بودند که برای تماشای نمایش و نبرد گلادیاتورها به میادین نبردی همچون کولوسئوم رفته و شاهد کشته شدن وحشیانه گلادیاتورها به دست یکدیگر بودند.

نبرد گلادیاتورها

کلوسئوم

مقاصد گردشگری سیاه

جزیره عروسک ها در مکزیک | The Island of the Dolls

اگر در جستجوی مکانی رازآلود برای وحشت هستید؛ جزیره عروسک ها در نزدیکی مکزیکو سیتی، قطب گردشگری سیاه مناسب شماست! جزیره عروسک ها از جمله جزایر ترسناک است که مملوء از دیدنی هاییست که شما را هر لحظه به وحشت می اندازد. این جزیره همچون گورستانی بزرگ از عروسک هایی قدیمی با ظاهر های آشفته و ترسناک شبیه به عروسک فیلم آنابل که در گوشه و کنار جزیره به طناب آویخته شده و منظره ای ترسناک پدید آورده اند.

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها

اما داستان اینهمه عروسک زشت و ترسناک بر روی درختان و طناب از کجا سرچشمه می گیرد؟! درست پیش از نیم قرن پیش مردی تنها در این جزیره زندگی می کرد و یک روز به هنگام گشت و گذار در جزیره، جسد دختر بچه ای کوچک را بر روی کانال آب دید. او جسد را از آب بیرون آورد اما ماجرا به همینجا ختم نشد! چندی پس از این اتفاق در همان محلی که جسد دختر را پیاده کرده بود عروسکی زشت و ترسناک افتاده بود. پیرمرد عروسک را از آب گرفته و آویزان کرد. اعتقاد او بر آن بود که این مسئله باعث آرامش روح دختر می شود! این پیرمرد تنها به یک عروسک اکتفا نکرد و هر روز و هر روز عروسک های بیشماری را با چشم های از حدقه در آمده، دست و پاهای کنده و یا بدون مو پیدا کرده و در سراسر جزیره آویزان می کرد تا روح دختر بچه سرگران نباشد .. جزیره عروسک ها از مقاصد پربازدید گردشگری سیاه است که البته هر کسی جرئت وارد شدن به آن را ندارد!

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها

چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

کمتر کسی وجود دارد که آوازه ی فاجعه ی چرنوبیل به گوشش نرسیده باشد! فاجعه ای که در سال ۱۹۸۶ رخ داد و باعث آسیب بسیاری از مردمان بومی این شهر شده است. آسیبی که هنوز پس از گذشت سالها اثر آن از بین نرفته است. یک آزمایش اشتباه در ساعات ابتدایی ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در نیروگاه چرنوبیل، فاجعه ای عظیم را به وجود آورد و باعث دو انفجار عظیم و پخش شدن مواد خطرناک رادیواکتیو در سرتاسر شهر شد! میزان انفجار به قدری زیاد بود که چند هفته بخش هایی از این شهر در آتش میسوخت! مواد رادیو اکتیو چنان تاثیری بر روی مردمان این شهر وارد کرد؛ که با آنکه سریعا شهر را ترک کردند اما هنوز بسیاری از آنان با بیماری های عجیب و سرطان دست و پنجه نرم می کنند.

  چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

اما حال با گذشت چندین سال این شهر دیگر به خطرناکی گذشته نیست و تبدیل به قطب گردشگری سیاه شده و بسیاری را به سمت خود می کشاند تا این فاجعه دهشتناک را از نزدیک نظاره گر باشند. بی شک قدم زدن در میان کوچه و خیابان های خالی از سکنه و متروکه، گشت زدن میان ویرانه های باقی مانده از خانه ی مردمی که روزی به اجبار مجبور به ترک همیشگی خانه خود شده اند تجربه ای جالب و متفاوت خواهد بود. راهنمایان تور چرنوبیل گردشگری سیاه شما را به بازدید از مدارس و مهد کودک هایی می برند که بی شک اسباب بازی های خراب شده، میزها و تخت های زنگ زده با ویرانه هایی دیگر شما را به شدت متاثر خواهد کرد! میزان مواد رادیواکتیو در تور یک روزه خطرناک نیست و ضرری برای علاقمندان به گردشگری سیاه در پی نخواهد داشت.

چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

چرنوبیل در اوکراین | Chernobyl

 آئوکیگاهارا جنگل خودکشی در ژاپن | Aokigahara Suicide Forest

به احتمال بسیار در دنیای گردشگری سیاه نام جنگل آئوکیاگاهارا را شنیده اید! جنگلی اسرار آمیز و زیبا در دامنه کوه فوجی ژاپن که میزبان بسیاری است تا آنها را به کام مرگ بکشاند.. شایعاتی از حضور ارواحی نا آرام وجود دهان به دهان چرخیده  که آنها در دل این جنگل وحشتناک در کنار درختان بلند ایستاده و شما را به خودکشی تشویق می کنند. در طول جنگل نوردی خود با اشیاء و وسایل اجسادی که افراد پیش از خودکشی به یادگار گذاشته اند مواجه می شوید و یا دست نوشته های افرادی را بر روی درختان و تابلوهای نصب شده ی این جنگل میبینید که به طور مثال نوشته اند: “به دنبال من نگردید..”

 آئوکیگاهارا جنگل خودکشی در ژاپن | Aokigahara Suicide Forest

پلیس ژاپن نیز همیشه در تلاش بوده تا با نصب تابلوهایی امیدوارانه افراد را از خودکشی منصرف کرده و به زندگی بازگرداند. همینطور بسیاری از مردم داوطلب به همراه پلیس و خبرنگاران در جستجوی اجساد هستند تا سریعا آن ها را پیدا کرده و به خاک بسپارند.. اما این جنگل آنقدر وسیع است که معمولا پیدا کردن اجساد سالها طول کشیده و جسد تجزیه می شود.. پیدا نشدن جسد برای ژاپنی ها نشانه ی خوبی نیست و باعث می شود روح مرده سرگردان و ناراحت در میان درختان جنگل پرسه بزند. جالب است بدانید که در ماه مارس هر سال میزان خودکشی در جنگل آئوکیگاهارا افزایش می یابد.

 آئوکیگاهارا جنگل خودکشی در ژاپن | Aokigahara Suicide Forest

 آئوکیگاهارا جنگل خودکشی در ژاپن | Aokigahara Suicide Forest

گردشگری سیاه در ترسناکترین تیمارستان جهان

شاید حتی تصور پرسه زدن در تیمارستانی متروکه و خالی از سکنه در کشور کره جنوبی که روزگاری مملوء از بیمارها و مجرمان روانی بوده، ترسناک باشد! تیمارستان گونجیام چندین سال پیش بدون هیچ دلیل مشهودی، به یکباره خالی شده و ساکنان، آن را رها کردند. شایعاتی درباره تیمارستان گونجیام وجود دارد که گفته شده در این تیمارستان پزشکی دیوانه وجود داشته که بر روی بیماران خود آزمایش هایی خطرناک انجام داده و به مرور باعث مرگ آنها شده است! سرانجام این دکتر در سال ۱۹۹۶ به آمریکا فرار کرد.

تیمارستان گونجیام

تیمارستان گونجیام

تیمارستان گونجیام

اگرچه این تیمارستان قفل و زنجیر شده و ورود مردم عادی به آن ممنوع شده، اما در این میان گردشگران و علاقمندانی هستند که به صورت مخفیانه وارد این تیمارستان شده تا حس ترس و وحشت را از نزدیک احساس کنند. بی شک ماجراجویی در میان تخت های زنگ زده، دیوارهای مخروبه و یادگاری های به جا مانده از بیماران روانی شما را در حس ترس و وحشت فرو می برد. اما همه چیز به این ساختمان ختم نمی شود! دور تا دور ساختمان تیمارستان گونجیام را جنگل هایی احاطه کرده که به هنگام شب صداهای ترسناکی از آن به گوش می رسد.

تیمارستان گونجیام

تیمارستان گونجیام

همراه مجله سفرمی بوده و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با هتل ها، جاذبه های گردشگری، رستوران ها، شهرها و کشورهای مختلف و هر آنچه در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل سفری لذت بخش را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.