فیروز سیر گشت‌وگذار در ارزانترین رستوران‌های پاریس - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

پاریس شهر عشاق، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای دنیا، با چشم‌اندازهای بی‌بدیل و خوراکی‌های خوشمزه، دل هر گردشگری را می‌برد. خوردن یک وعده غذای فرانسوی در یکی از شیک ترین رستوران های پاریس، رویایی است که بسیاری را برای سفر به این شهر دوست‌داشتنی، ترغیب می کند اما سروِ یک وعده ی غذایی در رستوران های مجلل پاریس، هزینه ی هنگفتی را روی دست مسافران می گذارد؛ بنابراین گردشگران بسیاری قید خوراکی های خوشمزه ی فرانسوی را می زنند و به غذاهای خیابانی و ارزانترین رستوران‌های پاریس قناعت می کنند.

غذاهای پاریس

رستوران های لوکس پاریس

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا با اقتصادی ترین و ارزانترین رستوران‌های پاریس آشنا شده و خوردن غذاهای خوشمزه اما مقرون به صرفه را در این شهر زیبا تجربه نمایید.

ارزانترین رستوران‌های پاریس

۱- بیستروت ویکتور | Bistrot Victoires

پس از گشت‌وگذار در موزه‌ی لوور می توانید با اندکی پیاده روی خود را به یکی از ارزانترین رستوران های پاریس ؛ یعنی بیستروت ویکتور برسانید. این غذاخوری نوستالژیک درست شبیه به کارت پستال های پاریسی است و با لامپ‌ها کروی و شیشه های مات، بیش تر از هر جای دیگری، حس و حال پاریس قدیم را به شما القا می‌کند.

رستوران بیستروت ویکتور

رستوران بیستروت ویکتور

ازجمله غذا های پرطرفدار بیستروت ویکتور می توان به استیک اشاره کرد که روی شاخه های خشک آویشن تنوری می شود و طعم بی نظیر آن، فراموش نشدنی است. همچنین confit de canard (نوعی اردک کبابی) و مرغ سرخ شده، از دیگر غذاهای لذیذ این رستوران است.

رستوران بیستروت ویکتور

کیفیت در بیستروت ویکتور حرف اول را می زند و هزینه ها در آن نسبتاً معقول است، مثلاً برای صرف دو وعده‌ی غذایی در این رستوران؛ باید چیزی در حدود ۲۰ یورو هزینه کنید.

۲- بوکو | Boco

بوکو در واقع نام مجموعه رستوران های زنجیره ای کوچکی است که از سه شعبه در قلب پاریس تشکیل شده است. پنج سرآشپزِ سه ستاره مثل Anne-Sophie Pic, Régis Marcon و Emmanuel Renaut در بوکو فعالیت می کنند و همه ی وعده های غذایی را با استفاده از تازه ترین مواد ارگانیک، تهیه می کنند.

رستوران بوکو

بیش تر غذاهای بوکو در شیشه های بازیافتی سرو می شود و همین امر ظاهر متفاوتی به آن ها داده است. بسیاری از غذاهای معروف بوکو، از ارزانترین رستوران‌های پاریس با نام خالقان آن شناخته می شوند، مثلاً؛ پیش‌غذای Pic شامل؛ تخم‌مرغ آب پز، عدس و پیاز قرمز یا لازانیای رولتی Renaut  با گوشت، قارچ و اسفناج.

رستوران بوکو

به یاد داشته باشید به‌هیچ‌عنوان دسرهای خوشمزه ی سرآشپز Philippe Conticini را از دست ندهید و کرم جو سیاه و کرامبل پسته را حتماً امتحان کنید. هزینه ی هر سه وعده ی غذایی خوشمزه و با کیفیت در بوکو، معادلِ ۲۰ یورو است.

رستوران بوکو

بنابراین با سر زدن به مرکز شهر می توانید به شعب بوکو یکی از ارزانترین رستوران های پاریس بروید و دلی از عزا درآورید.

۳- کافه بریز | Breizh

بریز به‌عنوان یکی از ارزانترین رستوران های پاریس، در قلب مارایس واقع شده است. عمده شهرت این رستوران کوچک به خاطر کرپ‌های بی نظیر آن است؛ به گونه ای که بسیاری از گردشگران تنها برای خوردن این خوراکی لذیذ، به کافه بریز مراجعه می کنند.

کافه بریز

راز خوشمزه بودن کرپ های بریز احتمالاً به مواد اولیه ی تازه ی آن مربوط است، مثلاً تازه‌ترین گندم های سیاه آسیاب شده یا کره های محلی و شکلات های اصل، از جمله عواملی هستند که طعم ویژه ای به کرپ های این رستوران می دهند.

پس در سفر به پاریس، اگر گذرتان به مارایس افتاد حتماً به کافه بریز سر بزنید و با سفارش یکی از کرپ های جادویی، حجم وسیعی از حال خوب را به خود هدیه کنید.

کافه بریز

۴- رستوران La Cantine de la Cigale

غذاخوری La Cantine de la Cigale یکی از جدیدترین و از ارزانترین رستوران‌های پاریس است که توسط سرآشپز خلاق Christian Etchebest در قلب honky-tonk Pigalle تأسیس‌شده است و غذاهای جنوب غربی فرانسه را سرو می کند.

La Cantine de la Cigale

این رستوران از ۸ صبح تا ۲ شب باز است و مناسب ترین مکان برای استراحت، بعد از گذراندن یک روز شلوغ در یکی از پر رفت و آمد ترین مناطق پاریس است. ازجمله معروف ترین غذا های La Cantine de la Cigale می توان به سوسیس و لوبیای سفید، تارت Mirabelle و کرم بادام اشاره کرد.

La Cantine de la Cigale

La Cantine de la Cigale

۵- فلافل لاس دو | L’As du Fallafel

آخرین پیشنهاد ما تا حد بسیار زیادی عجیب و البته آشنا است. پس بیاید در سفر به فرانسه، برای رفع دلتنگی هم که شده به یکی از فلافلی های پاریس سر بزنید!

فلافل لاس دو

عجیب است اما شما می توانید یکی از خوشمزه‌ترین فلافل های زندگی تان را با مبلغی کم‌تر از ۶ یورو در لاس دو، یکی از ارزانترین رستوران های پاریس ، بخورید.

لاس دو در منطقه ی مارایس قرار دارد و شباهت بسیار زیادی با فلافلی های خودمان دارد، با این تفاوت که احتمالاً مجبورید چند دقیقه‌ای را در صف طول و دراز این رستوران، بگذرانید.

 فلافل لاس دو

خلاصه

پاریس یکی از مجلل‌ترین شهرهای دنیا است که به خوراکی‌های خوشمزه و رستوران‌های رمانتیک، معروف است؛ اما صرف غذا در بسیاری از نقاط این شهر هزینه‌بر است و ممکن است کل بودجه‌ی سفر شمارا به خود اختصاص دهد!

اما نگران نباشید، چون ما در وبلاگ سفرمی پنج‌تا از بهترین و ارزانترین رستوران‌های پاریس را به شما معرفی کردیم. رستوران‌هایی که با هزینه‌های نسبتاً معقول، لذت غذا خوردن را دوچندان می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 337 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.