فیروز سیر مناقصات کالای خواب و چادر های پوششی - فیروز سیر

 

کالای خواب چیست :

کالای خواب ، مجموعه وسایلی است که برای داشتن خوابی راحت خریداری و استفاده می‌شوند. این وسایل نه تنها به منظور گرما و راحتی، بلکه برای جلوه تزئینی هم استفاده می‌شوند. رختخواب بخش قابل جابجایی و قابل شستشو از محیط خواب است. کالای خواب مجموعه متنوع زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها ست روتختی (سرویس روتختی) ، ملحفه ، پتو، بالشت، کوسن، لحاف و تشک هستند که هر کدام از آنها تنوع زیادی در نوع جنس و طراحی را دارند.

سرویس رو تختی :

سرویس روتختی (ست روتختی) با توجه به طراحی های مدرن امروزی اجزای متنوع زیادی دارد و مهمترین بخش از کالای خواب محسوب میشوند. که شامل کاور ملحفه تشک، کاور ملحفه لحاف ،کاور بالشت (رو‌بالشی) ، کاور کوسن ، لحاف (که بعضاً با ملحفه با همدیگر دوخته میشوند) ، پیکه (روانداز تابستانی) و کاور دورچین تخت خواب میباشند بطوریکه رنگ و طرح آن تأثیر زیادی بر دکوراسیون اتاق خواب دارد. روتختی‌ها شامل شش دسته هستند: روتختی لحاف (لحافدار)، روتختی کاور ملحفه (کاوری) ، روتختی پیکه ،روتختی تزیینی، روتختی چهارفصل و روتختی عروس.

  • روتختی لحاف دار:

روتختی لحافدار که معمولا روتختی ست خواب کامل نیز از آن نام میبرند که در آن پارچه ملحفه و الیاف به هم پیوسته به صورت مشبک با هم دوخته می‌شوند.که معمولا به صورت ست های چند تکه شامل لحاف دوخته شده با ملحفه ، کاور ملحفه تشک ، رو بالشتی و کاور دورچین تخت خواب میباشند. با وجود مرتب کردن آسان ، حجم زیادی می‌گیرد و شستشوی آن به مراتب سخت تر است

  • روتختی کاور ملحفه :

 در این نوع روتختی پارچه ملحفه به صورت کاور طبق ابعاد تشک ، بالشت ، لحاف لایت دوخته میشود و روی آنها کشیده یا کاور میشود به همین علت به روتختی کاوری یا کاور ملحفه نام گرفته است و از مزایای آن امکان شستشو و تعویض مکرر جهت حفظ بهداشت و همچنین کم حجم بودن آنها و قیمت مقرون به صرفه آنها میتوان اشاره کرد و در دنیای مدرن امروزی این نوع روتختی بیشتر استفاده میشود

  • روتختی تزئینی :

روتختی های تزیینی هنگام خواب جمع آوری شده و فقط روی روتختی کاور ملحفه که استفاده روزانه از آن میشود ، چیدمان میشود. روتختی تزیینی معمولا از پارچه های ضخیم و براق به صورت بافت ژاکارد طرح دار یا دانتل دوزی شده بوده و به صورت یک رو انداز که گاهی تا انتهای تخت را پوشش میدهد و رو بالشتی های ست شده طراحی و دوخته میشوند. فلسفه استفاده از روتختی تزیینی علاوه بر پاکیزه نگه داشتن کاور ملحفه بیشتر جنبه تزیین چیدمان دکوراسیون اتاق خواب استفاده میشود.

  • روتختی عروس :

روتختی عروس که معمولا اکثر اجزای یک روتختی کامل را شامل میشود که از دو بخش تشکیل میشوند بخش اول روتختی کاور ملحفه که هنگام خواب استفاده میشود و دیگری روتختی تزیینی که  جهت چیدمان دکوراسیون تخت خواب عروس استفاده میشود

·       روتختی پیکه:.

در ست روتختی پیکه به جای لحاف از پیکه که یک روانداز با بافت ضخیم تر همراه با کاور ملحفه استفاده میشود.روتختی پیکه گاهی بدون کاور ملحفه و رو بالشتی عرضه میشود که میتوان به جای ملافه (ملحفه) در تابستان و بهار از آن استفاده کرد. روتختی پیکه که بیشتر در کشور های ترکیه و اروپایی و حاشیه دریای مدیترانه رواج دارد به دلیل کارایی زیاد در فصول گرم در کشور ما نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است .

·       روتختی چهارفصل :

در این نوع روتختی، یک لایه الیاف ظریف با پارچه ملحفه با دستگاه های مدرن به صورت مشبک با هم دوخته میشود و به صورت کاور لحاف و رو بالشتی طراحی و دوخته میشوند. در ست روتختی الیاف دوزی شده (روتختی پنبه دوزی شده) علاوه بر لحاف ظریف الیاف دوزی شده که در زمستان میتوان لحاف لایت را نیز در داخل آن قرار داد روبالشتی الیاف دوزی شده و کاور ملحفه تشک و بالشت را نیز شامل میشود.

 

برای موفقیت بیشتر و شرکت در  بهترین  و مطمئن ترین مناقصه ها ، مزایده ها و استعلام ها در این زمینه، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.

چادر های پوششی خیمه ای  :

چادر خیمه ای یکی از ابزارهای مهم در فعالیت‌های خارج از منزل و ماجراجویی‌های طبیعت است. این وسیله ساده اما کارآمد، به شما اجازه می‌دهد تا به طور آسان در محیط‌های بیرون از خانه اقامت کنید و از طبیعت لذت ببرید. چادرهای خیمه ای در تاریخ از دوران‌های گذشته تا به امروز به کار رفته‌اند. اصولی‌ترین و ابتدایی‌ترین شکل این چادرها از پارچه یا پوست حیوانات ساخته می‌شدند .

ساختار و اجزای خیمه ای :

یک چادر خیمه ای شامل اجزایی چون تنه، پوشش خارجی، محل نصب، ورودی و پنجره‌ها است. این اجزا باعث ایجاد یک فضای امن و کاربردی می‌شوند ..

انواع چادر های پوششی چیست:

  • چادرهای تک لایه : این نوع چادرها از یک لایه پارچه ساخته شده‌اند و به دلیل وزن کم و ساختار ساده، برای مسافرت‌های کوتاه مدت مناسب هستند .
  • چادر های دوجداره : این چادرها دارای لایه داخلی و خارجی هستند که عایق حرارتی و ضد آب بودن را افزایش می‌دهند. این نوع برای محیط‌های سردسیری یا بارانی مناسب است .

مزایای استفاده از چادر خیمه ای :

  • آزادی و انعطاف پذیری : با استفاده از چادر خیمه ای، شما امکان می‌یابید به مکان‌های دورافتاده رفته و زندگی در میان طبیعت را تجربه کنید .
  • ارتباط با طبیعت : چادر خیمه ای به شما این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم با محیط طبیعی در ارتباط باشید و از صداها و مناظر زیبای طبیعت لذت ببرید .

کیسه خواب چیست :

رخت‌خواب مدرنی است که لحاف و تشک هر دو را باهم دارد به نحوی که این دو به وسیله یک  زیپ یا تکمه به همدیگر متصل هستندو فرد استفاده‌کننده پس از خوابیدن درون آن با بستن زیپ یا تکمه‌ها لحاف را به تشک میبندد.

خصوصات کیسه خواب :

از خصوصیات آن کم حجم بودن و قابل حمل بودن هست همچنین به علت بسته شدن کامل کمک خوبی برای نگهداری گرمای تولیدی بدن و گرم نگه داشتن بدن است . معمولاً از جنس پارچه‌های با الیاف نایلون ساخته می‌شود که علاوه بر نگهداری دما تا حدودی ضد رطوب باشد.

از کیسه خواب چه استفاده ای میشود :

معمولاً برای مسافرتهای طبیعت گردی و پیکنیک و مواردی که نیاز به خوابیدن در طبیعت و فضاهایی با امکانات خواب کم، کاربرد دارد و نیروهای نظامی در عملیات‌های نظامی یا اردوها و علاقه‌مندان به طبیعت خصوصاً کوهنوردان ( به علت سبکی و قابل حمل بودن) از آن استفاده می‌کنند.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 11 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.