فیروز سیر باید و نبایدهای تور دبی در تابستان - فیروز سیر

وقتی اسم دبی می‌آید، گرمای صحراها به ذهن متبادر می‌شود. گرمایی که در تابستان قابل تحمل نخواهد بود. به همین دلیل هم زمستان بهترین فصل سفر به دبی معرفی شده است. اما بنا به هر دلیلی ممکن است تور دبی در تابستان را مَد نظر داشته باشید. اگر کسی قصد داشته باشد تابستان به دبی سفر کند، نباید نگران گرمای هوا باشد. دبی شهر مدرنی است و بعید است که در این شهر برای گرمای هوا فکر نشده باشد. شهری که آن را از مدر‌ن‌ترین شهرهای دنیا می‌دانند. تمام هتل ها، مراکز خرید و وسایل حمل و نقل به سیستم های خنک کننده مجهز هستند.

 

تور تابستان دبی

 

تصور اشتباه درباره بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی را همیشه فصل‌های سرد دانسته‌اند. اما این تصور را می تواند اشتباه باشد. تور دبی در تابستان به دلیل همین تصور اشتباه با استقبال کمتری مواجه می‌شوند. نکته جالبی که درباره دبی وجود دارد این است که همه اماکن داخلی آن به بهترین تهویه‌‌کننده‌های هوا مجهز هستند و نه تنها گرمایی احساس نمی‌شود که حتی ممکن است سردتان هم بشود. نکته مهم دیگر درباره دبی این است که زمان‌هایی که در طی روز مجبور می‌شوید در فضای باز باشید بسیار کم است. زیرا همه اماکن تفریحی و گردشگری دبی سرپوشیده‌اند.

اقلیم این شهر گرم و خشک است و دمای هوا در تابستان به ۳۶ درجه می‌رسد. دمای هوا در زیر آفتاب سر ظهر و فضای باز قابل تحمل نیست. اما به راحتی می‌توان زمان رفت و آمدها را طوری تنظیم که در ساعت‌های گرم روز لازم نباشد در فضای باز پرسه زد. در واقع، به ندرت اتفاق می‌افتد که در جایی از شهر دبی قرار بگیرید که خنک‌کننده‌ای در کار نباشد. از داخل ماشین‌ها گرفته تا رستوران‌ها و هتل‌ها و مراکز خرید همگی دارای بهترین وسایل تهویه هوا هستند.

در واقع، هر زمانی که کسی که قصد سفر به شهر دبی را داشته باشد می‌تواند بهترین زمان سفر به این شهر باشد. علاوه بر اینکه تور دبی در تابستان حتی ممکن است مزایای بیشتری را هم برای گردشگران دبی به همراه داشته باشد. از جمله آن می توان به ارزان تر بودن قیمت تور اشاره کرد.

 

پیست اسکی دبی

 

مزایای سفر با تور دبی در تابستان

سرازیر شدن مسافران بیشتر در زمستان به شهر دبی منجر شده است که تورها در تابستان بسیار ارزان‌تر از زمستان باشند. بلیط‌های دبی در این فصل نسبت به زمستان با قیمت‌های پایین‌تری عرضه می‌شوند. در شهر دبی برای جذب گردشگر بیشتر در تابستان هم همه تمهیدات لازم را در نظر گرفته شده است.

در فصل تابستان یک نمایشگاه دو ماه در دبی برگزار می‌شود. نمایشگاهی که در آن لباس و لوازم الکترونیکی و لوازم التحریر عرضه می‌شود. همراه این نمایشگاه برنامه‌های جالب دیگری هم برای گردشگران و مردم اجرا می شود. فروش‌های فوق‌العاده و حراج‌ها و تخفیف‌های خوبی در این نمایشگاه در انتظار بازدیدکنندگان آن است. 

از آنجا که همه فکر می‌کنند دبی را نمی‌توان در تابستان دید، کمتر کسی است که اطلاعات دقیق درباره تور دبی در تابستان داشته باشد. به خصوص این که همه در زمستان به این شهر سفر کرده‌اند و افرادی که تابستان را برگزیده‌اند تعدادشان کمتر است. این شهر در تابستان بسیار خلوت‌تر است و گردشگران کمتری دارد. مقصدی مناسب‌تر برای آنها است که شلوغی‌های رفت و آمد توریست‌ها را دوست ندارند.

سه عامل تعیین‌کننده تور دبی را می‌توان قیمت بلیط هواپیما دبی، هتل‌ها و ارزش درهم دانست. از آنجا که در تابستان شهر طرفداران کمتری دارد، پیدا کردن بلیط‌های با قیمت کمتر راحت‌تر است. هتل‌ها هم اتاق‌های خود را با قیمت‌های کمتری نسبت به زمستان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. نکته مهم دیگر این است که اماکن تفریحی هم به دلیل خلوت‌تر بودن، با قیمت‌های کمتری به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

سفر به دبی در تابستان

 

دیدنی‌های دبی در تابستان

در تابستان که هوا گرم است بهتر است دیدار از اماکن غیر سرپوشیده و فضای باز که تعداد آنها زیاد هم نیست را فراموش کنید. اولویت را با مکان‌های بسته با تهویه هوا بگذارید. برزگ‌ترین پارک موزه سرپوشیده دنیا یکی از این مکان‌های دیدنی مناسب برای تابستان است. چرخ فلک چشم دبی هم که بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا است می تواند گزینه خوبی باشد. خصوصا که تمام کابین های آن سیستم تهویه مطبوع دارند.

دهکده حراج دبی و دبی مال و امارات مال هم از جاهایی هستند که می‌توان دیدار از آنها را در برنامه تور دبی در تابستان گنجاند. آبنمای معروف دریاچه در هر فصلی تماشایی است. مراکز خرید موجود در این اماکن همیشه درهایشان به روی گردشگران باز است.

درست است که هوا در تابستان گرم است، اما به هیچ وجه نباید در سفر به دبی بازدید از سیاره سبز دبی را از دست داد. جنگل استوایی بزرگ که چشم همگان را به خود خیره می‌کند. کاخ مرکز شهر دبی هم با دمای هوای کاری ندارد و همیشه درهایش به روی بازدیدکنندگان باز است.

شگفت‌انگیزترین چیزی که شاید در تابستان دبی بتوانید تجربه کنید و نظیر آن در جای دیگر نباشد، پیست اسکی دبی است. اسکی زیر آفتاب تند و درخشان در دمای ۱ تا ۲ درجه سانتی گراد از تجربه‌های کم‌نظیر است. علاوه بر اسکی در تابستان، می‌توان به آن سورتمه سواری، تیوب سواری و بازی با برف را نیز اضافه کرد. این تجربه در زمستان خیلی هم شگفت‌انگیز نیست. زیرا گردشگران معمولاً خودشان از شهری به دبی می‌آیند که در آن برف باریده است و برف را تجربه می‌کنند. ولی در تور دبی در تابستان با وجود گرمای هوا می تواند تجربه‌ای شگفت‌آفرین باشد.

سفر مقرون به صرفه به دبی

سفر با تور همیشه به صرفه‌تر از سفر به تنهایی است. سفرهای گروهی همیشه بسیار خاطره‌انگیز و ماندگارتر هستند. داشتن همسفر، آن هم از نوع خوبش، یک نعمت است. به ویژه اینکه اگر اولین بار است که به دبی سفر می‌کنید، بهتر است با تور اقدام کنید. تورها تجربه زیادی دارند و می‌توانند هتل‌های مناسب با قیمت پایین را برای گردشگران پیدا کنند. دسترسی به این هتل‌ها به طور شخصی کار ساد‌ه‌ای نیست. به طور قطع هوا در اوایل تابستان از اواسط آن خنک‌تر است. آنها که می‌خواهند از نور خورشید برای آفتاب گرفتن سودمند شوند، نباید این فرصت را از دست بدهند.

برای اینکه از تور دبی در تابستان بیشترین سود عاید مسافران شود، آنها را به شکل ۳ شب و ۴ روز یا ۴ شب و ۵ روز می‌بندند. تور ۴ شب و ۵ روز از ۳ شب و ۴ روز صرفه اقتصادی بیشتری دارد. به طور معمول تورهای تابستانی دبی خیلی زود مثل تورهای زمستانی پر نمی‌شوند و برای تصمیم‌گیری درباره روزهای سفر زمان بیشتری به مسافر داده می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 29 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.