فیروز سیر جاهای دیدنی بندر انزلی ، از تماشای لاله‌های مردابی تا قدم‌زدن در تاریخ - فیروز سیر

به فضاهای تاریخی علاقه دارید؟ یا ترجیح می‌دهید در کنار طبیعت حرکت کرده و از آن لذت ببرید؟ اگر هر دوی اینها را می‌خواهید سفر به بندر انزلی را از دست ندهید. بندر انزلی یکی از بزرگ‌ترین بنادر کشور، در استان گیلان واقع شده است. شما می‌توانید لاله‌های مردابی و پرندگان مهاجر را تماشا کرده و در کاخ‌موزه انزلی قدم زده و سفری ماجراجویانه به اعماق اقیانوس داشته باشید. در این مقاله جاهای دیدنی بندر انزلی را برای شما آورده‌ایم، پس تا انتهای همراه ما باشید تا از فضاهای زیبا و هیجان‌انگیز انزلی دیدن کنیم.

بلیط هواپیما فیروز سیر را رزرو کنید

کاخ‌موزه انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی؛ کاخ‌موزه انزلی

یکی از یادگاری‌های دوران قاجار، کاخ‌موزه انزلی یا کاخ میان‌پشته انزلی نام دارد. این کاخ که تاریخچه‌ای طولانی دارد، اکنون در آن سلاح‌هایی مربوط به دوران صفویه نگهداری می‌شود. از این تاریخچه طولانی می‌توان به یکی از مهم‌ترین‌های آن یعنی آتش‌سوزی اشاره کرد. این کاخ در سال ۱۳۰۷ در آتش‌سوزی کاملا از بین رفت و دو سال طول کشید تا توسط رضاخان بازسازی و مجدد مورد استفاده قرار گرفت. ساخت و معماری کاخ موزه انزلی توسط معماران ایرانی بوده که برای گچ‌کاری‌ها از طراحی‌های خاص و تماشایی استفاده شده است. این کاخ‌موزه یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی است که دو چشم‌انداز بی‌نظیر را به شما نمایش می‌دهد. یکی منظره‌ای زیبا از دریای خزر و دیگری نمایی سرسبز از باغ پر از درخت کاخ. بازدید از این کاخ در فصل‌هایی چون بهار که درختان شکوفه می‌زنند و در فصل پاییز که درختان زرد و نارنجی می‌شود، می‌تواند برای گردشگران دیدنی باشد. برای بازدید از این موزه تقریبا به یک تا دو ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی ، حافظیه بندر انزلی

این بنای تاریخی در سال ۱۳۱۱ در شهر بندر انزلی بنا شد. حافظیه بندر انزلی توسط شهرداری انزلی به منظور گردهم آمدن مردم و گردشگران دور هم و شنیده شدن صدای موسیقی و صدای شادی و خنده ساخته شد. حافظیه بندر انزلی یکی از دیدنی‌های این شهر است که در سفر به بندر انزلی تماشای آن را از دست ندهید. این بنا شباهت‌های زیادی به حافظیه شیراز دارد و برخی می‌گویند تقلیدی از حافظیه شیراز بوده و برخی می‌گویند که حافظیه شیراز با الهام‌گرفتن از حافظیه بندر انزلی ساخته شده است. در کل وجود این بنای تاریخی در بندر انزلی به زیبایی‌های این شهر می‌افزاید.

بلوار ساحلی بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی؛ بلوار ساحلی بندر انزلی

اگر می‌خواهید در خیابانی شبیه به خیابان‌های اروپایی قدم بزنید، می‌توانید سری به بلوار ساحلی انزلی یا بوستان ساحلی انزلی بزنید. یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی بلوار ساحلی انزلی است. این بلوار زیبا ازیک‌طرف چشم‌اندازی به سمت دریای خزر دارد و از طرف دیگر منظره‌ای از درختان و ساختمان‌‌ها. این بلوار از قدیمی‌ترین بلوارها و بوستان‌هایی به سبک اروپا در ایران است. درحالی‌که در این بلوار ساحلی قدم می‌زنید می‌توانید منظره‌ای از کشتی‌های باری که در حال جابه‌جایی کالاها و محصولات‌اند و پرواز پرندگان مهاجر و بومی را تماشا کنید.

رزرو بهترین هتل ها با فیروز سیر

تالاب انزلی، جاهای دیدنی بندر انزلی

یکی از پرطرف‌دارترین جاهای دیدنی بندر انزلی، تالاب انزلی است. تماشای تالاب انزلی یکی از اصلی‌ترین دلایل ورود گردشگران به بندر انزلی است. این تالاب زیبا علاوه بر اینکه فضایی تماشایی برای گردشگران دارد، زیستگاه مهمی برای جانوران دریایی و پرندگان است. تماشای لاله‌های مردابی و شکوفه‌هایشان بر اساس توصیف گردشگران مانند تماشای تکه‌ای از بهشت است. با قایق در این تالاب می‌توانید ماجراجویی کنید و از تماشای زیبایی‌های طبیعی این تالاب لذت ببرید. همچنین در این تالاب سرگرمی‌هایی برای شما وجود دارد مثل، ماهیگیری، کایاک سواری، تماشای پرندگان و قایق‌سواری و تماشای خانه‌های معروف رنگارنگ بندر انزلی.

کشتی تفریحی میرزا کوچک‌خان

جاهای دیدنی بندر انزلی؛ کشتی تفریحی میرزا کوچک‌خان

کشتی تفریحی و اقامتی میرزا کوچک‌خان یکی از دیدنی‌های شهر بندر انزلی شناخته می‌شود. این کشتی ژاپنی شناور در آب‌های دریای خزر، فضایی جذاب و لوکس برای گردشگران بندر انزلی فراهم کرده است. کافی‌شاپ و رستوران موجود در این کشتی می‌تواند لحظات جذابی برای شما خلق کند. درحالی که در این کشتی اقامت دارید و یا از خدمات رستوران آن بهره می‌برید، سفر دریایی خود را خاطره‌انگیز کنید. 

جاذبه های گردشگری بندر انزلی ، پل غازیان

یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی ، پل غازیان نام دارد که در مسیر ارتباطی تهران – رشت واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین پل‌های ساخته شده در بندر انزلی است. پل غازیان روی رودخانه انزلی بنا شده و منظره‌ای زیبا از رودخانه، دریا و شهر را به شما نمایش می‌دهد. زیبایی این پل در شب به دلیل نورپردازی‌های آن چندین برابر می‌شود.

کلبه وحشت انزلی 

اگر به ماجراجویی‌های دلهره‌آور در دل جنگل علاقه دارید بازدید کلبه وحشت انزلی را از دست ندهید. یکی از جاهای دیدنی و ترسناک بندر انزلی کلبه وحشت نام دارد. این کلبه وحشت در جنگل هفت دغنان واقع شده است. به گفته اهالی روستای دغنان، شبِ این جنگل ترسناک و دلهره‌آور خواهد بود و پیشنهاد می‌کنند در هنگام تاریکی از این جنگل خارج شوید. 

موج‌شکن انزلی، جاهای دیدنی بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی؛ موج‌شکن انزلی

موج‌شکن انزلی در سال ۱۲۹۳ برای جلوگیری از آسیب دریا و موج‌هایش به کشتی‌ها و قایق‌های مستقر در بندر ساخته شد. این موج‌شکن اکنون به یکی از جاهای دیدنی معروف بندر انزل تبدیل شده است که در سفر به بندر انزلی تماشای این موج‌شکن از واجبات است. اگر در طول این موج‌شکن قدم بزنید مناظر زیبایی از قایق‌ها، کشتی‎ها، دریا و پرندگان را تماشا کنید.

رزرو تور فیروز سیر را از دست نده!

آکواریوم انزلی

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی ، آکواریوم انزلی است. این آکواریوم در سال ۱۳۹۷ برای گردشگران و ماجراجویی آنها در دل دریا و اعماق اقیانوس احداث شد. اگر علاقه‌مند به حیات شگفت‌انگیز دریا و اقیانوس هستید بازدید از این آکواریوم را از دست ندهید.  در این آکواریوم شما می‌توانید از بخش‌های مختلفی چون سالن خلیج فارس، سالن کاسپین، سالن آرواره‌ها، جنگل آمازون و… دیدن کرده و با ماهی‌ها و جانوران آبزی بومی هر منطقه آشنا شوید. همچنین در مسیر گردشی این آکواریویم شما می‌توانید در تونل ۴۰ متری این آکواریوم که از طولانی‌ترین تونل‌های آکواریومی ایران است، کمی قدم بزنید و ماهی‌های رنگارنگ و غواصان را تماشا کنید. در این مجموعه علاوه بر ماهی‌ها و موجودات آبزی، شما می‌توانید در طبقه دوم به باغ پرندگان نیز سری زده و از تماشای پرندگان بوی مناطق مختلف جهان دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی ، پارک جنگلی

اگر عاشق جنگل و طبیعت آن هستید، سری به پارک جنگلی انزلی بزنید. این پارک جنگلی یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی که در جاده رشت به انزلی واقع شده است. آلاچیق‌های موجود در این پارک جنگلی فضای مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده تا در این پارک به پیک‌نیک بروند و از طبیعت و هوای عالی آن لذت ببرند.

برج ساعت بندر انزلی، جاهای دیدنی بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی؛ برج ساعت

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی که سال ساخت آن به ۱۱۹۴ شمسی برمی‌گردد، برج ساعت بندر انزلی است. این ساعت همچنان زمان را دقیق نمایش می‌دهد. تماشای این مناره می‌تواند برای گردشگرانی که به شهر بندر انزلی سفر می‌کنند جذاب و متفاوت باشد. این برج ساعت شبیه به یک فانوس دریایی در ارتفاع ۲۸متر به دستور حاکم شهر در زمان ناصرالدین شاه ساخته شد. علاوه بر ساعت، مناره انزلی یک برج دیدبانی برای دریا به حساب می‌آمد و از آنجا با نور هشدارهایی به کشتی‌ها و قایق‎ها صادر می‌کرد. 

چند مرکز خرید بندر انزلی

اگر می‌خواهید در کنار مردم محلی بندر انزلی قدم بزنید و صید روز آنها را ببنید و از فضای زنده و صمیمی یک بازار لذت ببرید، می‌توانید سری به بازار ماهی‌فروشان بندر انزلی بزنید. از دیگر بازراهای محلی بندر انزلی می‌توان به شنبه بازار اشاره کرد که در روزهای شنبه از ۷۰ سال پیش تا کنون در شهر برپا می‌شده و حس سرزندگی شهر را به شما منتقل خواهد کرد. همچنین اگر می‌خواهید از یک فضای مدرن با امکانات تفریحی و تجاری دیدن کنید می‌توانید به چند مرکز خرید مدرن از جمله ونوس، آرش مال و انزل مال بروید. این مراکز خرید دارای آسانسور، تعداد زیادی مرکز واحد تجاری، فودکورت، فضای بازی کودکان و… هستند که می‌توانند تجربه‌ای متفاوت از خرید را برای شما رقم بزنند. در نظر داشته باشید که بندر انزلی منطقه آزاد تجاری است. به این معنا که کالاهای خارجی و ایرانی باکیفیتی را می‌توانید با قیمت مناسب از آنجا خریداری کنید . برای همین است که بیشتر گردشگران در سفر به بندر انزلی خرید را در اولویت خود قرار می‌دهند. 

کلام آخر فیروز سیر درباره جاهای دیدنی بندر انزلی

زیبایی‌های طبیعی و آثاری که از قدیم در بندر انزلی به یادگار مانده‌اند، شهر بندر انزلی را دیدنی‌تر می‌کنند. بندر انزلی یکی از زیباترین شهرهای شمالی به حساب می‌آید که مهم‌ترین بخش تماشایی آن تالاب انزلی و دیدن لاله‌های مردابی است. این شهر که از فرهنگ روسیه و کشورهای اطرافش گاهی تاثیر گرفته به اروپای ایران شناخته می‌شود. در این مقاله جاهای دیدنی بندر انزلی را برای شما فهرست کرده‌ایم، شما به ما بگویید کدام را دیده‌اید و حال و هوای آن برای شما چطور بوده؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 17 آوریل 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.