فیروز سیر بهترین بازار‌های استانبول - فیروز سیر

استانبول به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه، سالانه پذیرای گردشگران زیادی است. از طرفی این شهر علاوه بر جاذبه‌های دیدنی اش، مراکز خرید متنوع و زیادی دارد به طوری که بسیاری از مسافران تور استانبول تنها به منظور خرید راهی این شهر‌ می‌شوند. خرید از استانبول را‌ می‌توان به دو بخش، خرید از مراکز خرید لوکس و پاساژ‌ها و همینطور خرید از بازارهای محلی تقسیم کرد. بهترین بازارهای استانبول فرصت خوبی برای خرید به صرفه و ارزان است. در حالی که در پاساژ‌ها‌ می‌توانید کالاهای لوکس و برند را تهیه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین بازار‌های استانبول را معرفی کنیم.

 

بهترین بازارهای استانبول

 

در بازارهای استانبول چه می‌گذرد؟

بازارهای استانبول بیشتر فضایی سنتی و بومی دارند. معمولا هر بازار کالاهای مخصوص خود را دارد. در بعضی از این بازارها‌ می‌توانید بهترین و تازه‌ترین محصولات غذایی را پیدا کنید. بعضی دیگر از آن‌ها برای خرید سوغاتی، محصولات سنتی و دست ساز مناسب هستند. خلاصه با شناخت بهترین بازارهای استانبول‌ می‌توانید کالای مورد نظرتان را از مرکز اصلی‌اش تهیه کنید و به این صورت در هزینه‌های‌تان صرفه جویی کنید.

جدای از این‌ها بازارهای استانبول‌ می‌تواند بخشی از فرهنگ و آداب مردم را هم به نمایش بگذارد به همین دلیل به جرات‌ می‌توان گفت این بازارها‌ می‌توانند جزو جاذبه‌های فرهنگی استانبول به حساب بیایند. بعضی از این بازارها قدمتی چند ده ساله و حتی صد ساله دارند. این بازارها ارزش تاریخی زیادی دارند و اغلب بازارها فضایی شلوغ و زنده دارند و زندگی در آن موج‌ می‌زند. حتی اگر تور استانبول را به قصد خرید انتخاب نکرده باشید اما باز هم پیشنهاد‌ می‌کنم دیدن بهترین بازارهای استانبول را از دست ندهید و حداقل به یکی دو تا از آن‌ها سر بزنید. گشت و گذار در این بازارها به خوبی تقابل دنیای مدرن و سنتی را نشان‌ می‌دهد.

 

بازار بزرگ استانبول

 

بازارهای تاریخی استانبول

استانبول سه بازار تاریخی و مهم دارد. این سه بازار، بازار ادویه استانبول، بازار بزرگ استانبول و بازار آراستا استانبول هستند. این بازارها قدمت طولانی دارند و معماری آن‌ها به سال‌ها پیش باز‌ می‌گردد.

بازار ادویه

بازار ادویه همان طور که از نامش پیدا است به ادویه مربوط‌ می‌شود. هنگام راه رفتن در این بازار عطر ادویه‌های مختلف و سنتی ترکیه هوش از سرتان‌ می‌برد. البته علاوه بر ادویه، خوراکی‌های سنتی و خوشمزه ترکیه را هم در این بازار‌ می‌توانید پیدا کنید. با وجود این که اسم آن بازار ادویه است اما مغازه‌هایی با کالاهای دیگر مانند مغازه‌های وسایل باغبانی، غذای حیوانات خانگی و … نیز در این بازار وجود دارد. بیرون از محوطه بازار‌ می‌توانید بهترین غذاهای سنتی ترکیه را در رستوران‌های محلی پیدا کنید.

بازار بزرگ استانبول

بدون شک این بازار یکی از معروف‌ترین و البته بهترین بازارهای استانبول است. بیشتر گردشگران تور استانبول از این بازار بازدید‌ می‌کنند. در این بازار‌ می‌توانید بهترین‌های استانبول را از خوراکی‌های خوشمزه گرفته تا صنایع دستی، فرش و زیورآلات را پیدا کنید. بهترین کارهای دست ساز و سنتی استانبول در این بازار عرضه‌ می‌شود. ناگفته نماند بازار بزرگ استانبول یکی از مراکز مهم و اصلی برای فرش ترکیه به حساب‌ می‌آید. شاید بد نباشد بدانید بخشی از خرید و فروش طلا و نقره مردم استانبول در این بازار انجام‌ می‌شود.

بازار آراستا

این بازار را نسخه کوچک شده بازار بزرگ استانبول‌ می‌دانند. این بازار پشت مسجد آبی که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است، قرار دارد. بازار آراستا نسبت به بازار بزرگ خلوت‌تر است. در این بازار بیشتر از هرچیزی‌ می‌تواند لباس تهیه کنید. بهترین لباس‌ها را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب‌ می‌توانید در این بازار پیدا کنید. این بازار برای خرید صنایع دستی استانبول بهترین انتخاب نیست.

 

بازارهای معروف استانبول

 

بازارهای محلی و بازار‌های هفتگی استانبول

اگر نخواهید با تور استانبول سفر کنید بهتر است اطلاعاتی دقیق از این شهر داشته باشید. خصوصا اگر زمان اقامت‌تان زیاد باشد طبیعتا برای تمام وعده‌ها به رستوران نمی‌روید. بنابراین بد نیست با تعدادی از بازار‌های روز و محلی این شهر آشنا شوید.

سه شنبه بازار کادیکوی

بازار‌های هفتگی درست در روز مشخصی از هفته برگزار‌ می‌شوند و سه شنبه بازار کادیکوی همان طور که از نامش پیداست هر هفته سه شنبه در محله کادیکوی استانبول برگزار‌ می‌شود. در این بازار‌ می‌تواند پوشاک را با قیمتی پایین‌تر تهیه کنید. البته کیفیت لباس‌ها را هرگز نباید با برند‌های ترکی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مقایسه کنید اما هنوز هم‌ می‌توانید چیزهای خوبی در این بازار پیدا کنید. همین طور این بازار بهترین گزینه برای خرید مواد خوراکی تازه مانند میوه و ماهی است.

بازار جامعه اورتاکوی

از این بازار هر پنجشنبه و هر یکشنبه در محله بشیکتاش‌ می‌توانید دیدن کنید. این بازار بیشتر از هرچیزی روی پوشاک و لوازم آرایش تمرکز دارد. در واقع بسیار از نمونه‌های کپی شده از برند‌ها را در این بازار‌ می‌توانید پیدا کنید که خوب طبیعتا نسبت به نمونه‌های اصلی برند ارزان‌تر هستند.

بازار دائمی ارگانیک فریکول

بهترین بازار برای خرید سبزیجات و محصولات تازه بازار ارگانیک فریکوی است. این بازار یکی از بهترین بازارهای استانبول در نوع خود است. جدای از این که بهترین مواد غذایی تازه را‌ می‌توانید در این شهر پیدا کنید، از طرفی در طول بازار چایخانه‌های سنتی وجود دارد که‌ می‌توانید وعده صبحانه را در آن‌ها میل کنید. این کافه‌ها برای میان وعده بسیار گزینه خوبی هستند.

 

بازارهای هفتگی استانبول

 

سخن آخر

مطمئنا بخش مهمی از جذابیت تور استانبول گشت و گذار در بازار‌های آن است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید باز هم نباید دیدن این بازار‌ها را از دست بدهید. این بازارهایی که معرفی شدند تعدادی از بهترین بازار‌های استانبول بودند و همچنان استانبول بازارهای دیدنی زیادی دارد. بازار روستای تاریخی اینبولو، چهارشنبه بازار یشیل کوی، بازار ماهی بی اوغلو، بازار خیابان تله تاکله، بازار مواد غذایی زنان فاتح، بازار کتاب بیازیت تعدادی از مهم‌ترین و بهترین بازار‌های استانبول هستند. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 2,650 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 26 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.