فیروز سیر بهترین تفریحات استانبول - فیروز سیر

استانبول پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه شهری است که با وجود گرما و صمیمیت خود سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. دلایل مختلفی برای جذب گردشگران به تور استانبول وجود دارد؛ مثل خرید از برندهای معتبر و معروف و جاذبه‌های گردشگری گوناگونی که دارد. بخش مهمی از تور استانبول مربوط به تفریحاتش است. این شهر توریست پذیر با جاذبه‌ها و تفریحات متنوع خود به راحتی می‌تواند خاطراتی خوش و به یادماندنی را برای مسافران خود رقم زند. اگر شما هم قصد سفر به استانبول را در آینده‌ای نزدیک دارید، پیشنهاد می‌دهیم که قبل از خرید بلیط هواپیما و یا رزرو تور ابتدا با بهترین تفریحات آن آشنا شوید.

 

بهترین تفریحات شهر استانبول

۱٫     خانه خون آشام یکی از بهترین تفریحات استانبول

اگر اهل دیدن فیلم‌های خون آشامی ‌باشید، پس قطعا از رفتن به خانه خون آشام استانبول به وجد خواهید آمد. چون به محض اینکه به درب ورودی برسید، وارد دنیای خون آشام‌ها شده و هیجان غیر قابل وصفی را تجربه می‌کنید. به همین خاطر کسانی که مبتلا به بیماری‌های خاصی همچون بیماری قلبی، صرع و.. هستند، اجازه ورود به این بازی را نخواهند داشت. در نتیجه برای تجربه این تفریح هیجان انگیز و پرطرفدار لازم است که از سلامت جسمانی، جرات و شجاعت زیادی برخوردار باشید.

موضوعی که باعث منحصر به فرد بودن خانه خون آشام می‌شود، این است که کلیه لوازم و فضای حاکم بر آنجا بر اساس زندگی خون آشام‌ها طراحی شده و به همین دلیل افراد پس از شروع بازی احساس می‌کنند که به دنیای متفاوتی وارد شده‌اند. لازم به ذکر است که برای تجربه این تفریح باید دو نکته دیگر را در نظر بگیرید؛ یکی این که ورود افراد زیر ۱۶ سال ممنوع بوده و نکته دیگر اینکه هر زمان احساس کردید که توان ادامه دادن بازی را ندارید، تنها کافی است که این مسئله را اعلام کنید؛ چرا که در فضای داخل دوربین‌های زیادی کار گذاشته شده تا وضعیت شما زیر نظر گرفته شود. پس در صورت عدم توانایی در پیشبرد داستان به وسایل داخل آسیب نرسانده و فقط وضعیت خود را مطرح نمایید.

در مجموع اگر به دنبال کسب تجربه‌ای بسیار متفاوت و فراموش نشدنی هستید که با بالا بردن آدرنالینتان لذت زیادی را به وجودتان تزریق کند، فرصت رفتن به خانه خون آشام استانبول را از دست ندهید.

 

خانه خون آشام استانبول

 

۲٫     بازی Quest تفریحی لذت بخش

اگر به انجام بازی‌های معمایی علاقه دارید، پس بازی Quest برایتان لذت بخش خواهد بود. شما در این بازی نقش کارآگاهی را خواهید داشت که با استفاده از هوش و ذکاوت خود باید رازهای آدمکشی به اسم دکتر سلیم آکسوی را برملا نمایید. شاید با خودتان تصور کنید که به اتمام رساندن موفقیت آمیز این بازی کار ساده‌ای است ولی باید بگوییم که چنین تصوری کاملا اشتباه بوده و روند آن برای هر کسی متفاوت است؛ چرا که زمان مشخصی برای پایان آن وجود نداشته و از این رو تجربیات بازیکنان متفاوت خواهد بود.

۳٫     پارک وایلند

پارک وایلند یکی دیگر از بهترین تفریحات استانبول بوده و با رفتن به آن می‌توانید تجربه‌ای متفاوت را در سفرتان به ترکیه از آن خود کنید. چون با رفتن به این پارک با یک تیر چند نشان خواهید زد! به بیان واضح‌تر در پارک وایلند علاوه بر تفریح و خوشگذرانی می‌توانید به مرکز خرید و رستوران‌های درجه یک موجود در آن هم سری بزنید. چه چیزی بهتر از این می‌تواند باشد که حین تفریح به وقت گرسنگی بهترین و معروف‌ترین غذاهای استانبولی را بخورید و هرگاه که از بازی و تفریح خسته شدید، به خرید از برندهای مطرح دنیا بپردازید؟ در رابطه با بازی‌های این پارک نیز لازم است بدانید که خوشبختانه تمامی وسایل از امنیت کافی برخوردار بوده و با هر سن و سالی که باشید، قطعا از تجربه تک تک بازی‌های آن لذت خواهید برد.

۴٫     لگولند بهترین مرکز نفریحی برای کودکان

لگولند استانبول یک مرکز تفریحی است که بیشتر به منظور ایجاد سرگرمی برای کودکان خردسال طراحی و ساخته شده است ولی بزرگسالان نیز در صورت تمایل می‌توانند به بازی و شادی در آن مشغول شوند. در واقع کسانی که به یادگیری کودکان خود اهمیت می‌دهند، لگولند برایشان فضای مناسبی خواهد بود. چون در این مرکز تفریحی اماکن برجسته ‌ترکیه همچون مسجد آبی، برج گالاتا و… در ابعاد کوچک به نمایش گذاشته شده و کودکان با آشنایی از طریق آنها اطلاعات مفیدی را در این زمینه‌ها کسب می‌کنند. صرف نظر از این مورد وجود سینما ۴ بعدی نیز یکی از سرگرمی‌های لگولند محسوب می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که لگولند جایی است که در آن کودکان هم به تفریح و شادی می‌پردازند و هم اینکه به دانسته‌هایشان افزوده می‌شود.

 

لگولند یکی از بهترین تفریحات استانبول

۵٫     موزه توهمات استانبول

یکی دیگر از بهترین تفریحات استانبول موزه توهمات آن است که شما را وارد دنیای دیگری می‌کند. دنیایی که در آن گیج شده، به آنچه که می‌بینید شک می‌کنید ولی در عین حال از هر آنچه که در لحظه تجربه می‌کنید، لذت هم می‌برید. در این موزه تنها با استفاده از نور و رنگ خطای دید ایجاد شده و شما را گمراه می‌کنند. این موزه اتاق‌های متعددی داشته که درون هر یک تجربه‌ای متفاوت را کسب می‌کنید.

به عنوان مثال در اتاق تونل گرداب پلی وجود دارد که اطراف آن به وسیله نورهایی احاطه شده است و تنها کاری که باید انجام دهید، عبور از این پل است. نکته‌ای که در خصوص این تونل وجود دارد، این است که به واسطه بازی با نورهای اطراف پل شما دچار توهم شده و گمان می‌کنید پلی که از روی آن در حال گذر هستید، تکان می‌خورد؛ در حالیکه همه چیز ثابت بوده و این موضوع زاییده تخیل شما به خاطر نحوه نورپردازی اطراف است.

همچنین در اتاق بینهایت حس می‌کنید در دنیایی گرفتار شده‌اید که خلاص شدن از آن بی معنی است! چون درون این اتاق آینه‌های بلند بسیاری وجود دارد که سبب می‌شود شما حین راه رفتن در آن تصویر خودتان را در هر ۴ طرف ببینید. در نتیجه دچار سردرگمی شده و گمان می‌کنید که هیچگاه به انتهای این اتاق نخواهید رسید. از جمله دیگر اتاق‌های موزه توهمات می‌توان به اتاق هولوگرام، اتاق ایمز، اتاق جدول کلون، اتاق چرخان و اتاق توهم چهره توخالی اشاره کرد.

۶٫     تنگه بسفر بهترین چشم انداز استانبول

از جمله دیگر بهترین تفریحات استانبول می‌توان به تنگه بسفر اشاره کرد. بدون شک گشت و گذار در این تنگه خاطرات خوش و متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. بد نیست بدانید که تنگه بسفر نقطه اتصال قاره‌های اروپا و آسیا است و تفریح و تماشای طبیعت از طریق آن به واسطه قرارگیری‌اش به نوعی یک تجربه منحصر به فرد محسوب می‌شود. در این تنگه می‌توانید سوار بر کشتی کروز شوید و حین تماشای طبیعت از نوشیدنی و خوراکی‌های خوشمزه کشتی لذت ببرید.

 

 

تنگه بسفر استانبول

 

۷٫     دلفیناریوم

نمایش‌هایی که دلفین‌ها، نهنگ‌های سفید و سایر پستانداران دریایی از خودشان به عموم نشان می‌دهند، همواره برای برخی از افراد بسیار جذاب و سرگرم کننده بوده و از تماشای آنها لذت می‌برند. حال اگر شما هم جزو این دسته از افراد علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌دهیم که در سفرتان به استانبول از رفتن به دلفیناریوم آن غافل نشوید. این مرکز نمایش چیزی حدود بیش از ۱۰۰۰ نفر ظرفیت داشته و  در کنار تماشای نمایش پستانداران دریایی می‌توانید فعالیت‌هایی چون شنا و یا غواصی نیز داشته باشید. علاوه بر این موضوع چنانچه مایل باشید، می‌توانید دلفین‌ها را از فاصله‌ای نزدیک ببینید.

۸٫     توزک

توزک نیز در دسته بهترین تفریحات استانبول جای گرفته و لحظات هیجان انگیزی را به شما هدیه می‌دهد. تفریح توزک به این صورت است که شما درون اتاقی با ظاهر عجیب و غریب قرار گرفته و برای خارج شدن از آن باید درهای قفل شده را باز کنید. نکته‌ای که در خصوص توزک وجود دارد، این است که برای باز کردن قفل درها باید از وسایل و سرنخ‌هایی که در محیط اطرافتان مشاهده می‌کنید، استفاده نمایید. مدت زمان بازی توزک یک ساعت بوده و در این مدت به ظاهر کوتاه هیجان بسیاری را برای فرار از اتاق تجربه خواهید کرد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با جذاب‌ترین و بهترین تفریحات استانبول آشنا کنیم که پس از رسیدن به مقصد وقت خود را بابت شناخت تفریحات آن تلف نکرده و احتمال از دست دادن یک تفریح خوب برایتان وجود نداشته باشد. به یاد داشته باشید که تفریحات استانبول بسیار گسترده هستند، به گونه‌ای که اگر زمان سفرتان محدود باشد، احتمالا قادر به بازدید از همه آنها نخواهید بود. به همین خاطر منطقی‌تر است که اطلاعات خود را در خصوص بهترین تفریحات استانبول افزایش داده و رفتن به آنها را در اولویت سفر خود قرار دهید. سپس اگر زمان اضافی در اختیار داشتید، می‌توانید به بازدید از سایر جاذبه‌ها و تفریحات آن بپردازید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 382 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.