فیروز سیر بهترین زمان سفر به سریلانکا؛ همراه با بادهای موسمی - فیروز سیر

 جزیره گرمسیری سریلانکا واقع دراقیانوس هند، بین خلیج بنگال و لاکادیو قرار دارد. این جزیره بیستوپنجمین جزیره بزرگ جهان شناخته شده و به مروارید اقیانوس هند مشهور است. سریلانکا دارای سواحل جذاب، سازه‌های باستانی و مناظر سرسبز است و پارک‌های ملی فوق‌العاده‌ای دارد. بهترین زمان سفر به سریلانکا را بادهای موسمی هر فصل تعیین می‌کند. بنابراین اگر از فصل‌های موسمی این کشور مطلع شوید، می‌توانید به ‌احتی برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. پس اگرعلاقه‌مندید که بدانید مناسب‌ترین زمان سفر به سریلانکا چه زمانی است و در چه ماهی سفر خود را آغاز کنید، با ما در این مقاله همراه باشید. 

رزرو تور ارزان با فیروز سیر خوبه!

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا 

تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان  سفر به سریلانکا به عوامل مختلفی بستگی دارد. آب‌وهوا در این جزیره متعادل است، اما فصل‌ها به دو دسته خشک و مرطوب تقسیم می‌شود. بهتر است قبل از هر چیز با مناطق گردشگری و‌ فعالیت‌هایی که قرار است در آن‌جا انجام دهید، آشنا شوید و بهترین زمان سفر به سریلانکا را از نظر آب‌وهوا بررسی کنید. این کشور چندین سیستم آب‌وهوایی را تجربه می‌کند؛ بنابراین مسافرانی که به دنبال آب‌وهوای آفتابی هستند، باید بدانند که در چه ماه‌هایی به این جزیره مسافرت کنند تا به باران‌های موسمی برخورد نکنند.

آب‌وهوای سریلانکا

آب‌وهوای سریلانکا گرمسیری است و به‌سبب بادهایی که از سمت اقیانوس به سمتش می‌وزد، فصل‌های مرطوبی را تجربه می‌کند. با این حال، دما همیشه در طول سال گرم و مرطوب می‌ماند و حتی در فصل بارانی، آفتاب وجود دارد. این جزیره تحت‌تاثیردو باران‌ موسمی قرار گرفته است؛ به همین جهت گاهی پیش می‌آید که در بخشی از جزیره آب‌وهوای خوبی برقرار باشد و  در بخش‌هایی از آن، شاهد باران‌های موسمی باشیم. به همین دلیل مسافران برای زمان سفر، به اطلاعات بیشتری از این کشور نیاز دارند. ما قصد داریم در این مقاله به معرفی آب‌وهوای سریلانکا در مناطق مختلف جزیره بپردازیم و بهترین زمان سفر و تفریح  به سریلانکا را مشخص کنیم. 

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

هترین زمان سفر به سریلانکا

مانند همه کشورهای گرمسیری، آب‌وهوای سریلانکا غیرقابل پیش‌بینی است. به همین جهت لازم است در سفر، انتظار تغییرات جوی متنوع را داشته باشید و برای همه احتمالات آماده شوید. طبق اطلاعات کسب‌شده از طرف گردشگران و ازدیاد جمعیت، بهترین زمان سفر به سریلانکا، زمستان و بهار است. در این فصول، تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد و به دلیل کریسمس و جشن سال نو، فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود. البته این را هم باید بگوییم که ممکن است هزینه‌ها در این زمان افزایش یابد. 

آب‌وهوا در مناطق مختلف جزیره سریلانکا 

به دلیل تغییراتی که در وضعیت آب‌وهوایی ایجاد می‌شود، لازم است بدانید در کدام ماه، چه سواحلی در سریلانکا برای سفر مناسب‌تر است و در هر فصل به کدام مناطق سفر کنید. به همین دلیل به بررسی آب‌وهوا در سواحل جزیره می‌پردازیم. 

ساحل شمال شرقی

در نواحی ساحلی شمال شرق، شرایط آب‌وهوایی تحت‌تأثیر بادهای موسمی شمال شرقی است. در این نواحی،شاهد باران‌های شدیدی ازاکتبر و دسامبر خواهید بود. باران‌های موسمی از اکتبر آغاز شده و بخشی از کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. خشک‌ترین شرایط در این نواحی بین ماه‌های مه و سپتامبر است، اما ممکن است حتی در فصل تابستان هم هوا ابری و بارانی باشد. در این زمان می‌توانید به جای بازدید از فضاهای باز، از مناظر و جاذبه‌های دیگری لذت ببرید. اما اگر به‌طور کلی بارندگی را دوست ندارید، بهترین زمان سفر به سریلانکا ماه آوریل است که سطح پایینی از بارندگی را دارد. 

ساحل شرقی

بهترین زمان سفر به سریلانکا 

مناطق ساحلی شرقی مانند پاسیکوداه، ینکومالی، باتیکالوا، نیلاولی و کوچاولی بادهای موسمی را در بیشتر ماه‌ها به همراه دارد. بنابراین بهتر است که بین ماه‌های اکتبر و دسامبر به این مناطق نروید. بهترین زمان سفر به سریلانکا در ماه‌های آوریل تا سپتامبراست. در طول این ماه‌ها آفتاب زیادی هم وجود دارد و سطح رطوبت تقریبا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که با اروپای غربی قابل مقایسه است. در این زمان، باران بسیار کمی می‌بارد و اگر به‌دنبال آفتاب گرفتن و شنا کردن هستید، این زمان بهترین زمان سفر و تفریح به سریلانکا است. 

ساحل شمال غربی

مناطقی از ساحل شمال غربی مانند پوتالام، کالیپیا و جزیره منار توسط یک میان‌گذر به جزیره اصلی متصل است. در طول ماه‌های تابستان، بادهای شدید و بارندگی فراوانی در آن‌جا وجود دارد. باران در این جزایر توسط بادهای موسمی در ماه‌های اکتبر تا دسامبر ادامه پیدا می‌کند. این جزایر از محافظت نسبی کشور هند برخوردار است. بهترین زمان سفر به سریلانکا از نظر آب و هوا، بین ژانویه و مارس است که درجه حرارت به ۸۷ درجه فارنهایت می‌رسد.

مثلث فرهنگی

مثلث فرهنگی سریلانکا

مثلث فرهنگی در مرکز جزیره سریلانکا قرار دارد که شامل مکان‌های فرهنگی است. انورادهاپورا، دامبولا و قلعه سیگریا در این مثلث فرهنگی، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. قدمت چند ساله آثار باستانی این مناطق باعث جذابیت و ارزشمندی این آثار شده‌ است. زائران زیادی به‌خصوص بودایی‌ها و حتی گردشگران خارجی، برای بازدید از این مناطق می‌آیند. این منطقه از جزیره، بیشتر سال خشک است و فقط بین اکتبر و دسامبر بارندگی دارد. باقی سال هوا گرم و خشک است و دمای آن به حدود ۸۴ درجه فارنهایت می‌رسد. بنابراین بهترین زمان سفر به سریلانکا و بازدید از این آثار باستانی در ماه اکتبر است.

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای تماشای مزارع چای

در کشور سریلانکا، مزارع چای زیادی وجود دارد که در مناطق گردشگری واقع شده‌اند. چای مهم‌ترین صادرات تجاری سریلانکا و بهترین سوغات این کشور به‌شمار می‌آید. این مزارع در منطقه تپه‌های جنوبی قرار دارد و در ارتفاع ۶۵۰۰ فوتی از سطح دریا واقع شده ‌است. به همین دلیل دمای پایین‌تری نسبت به سایر نقاط کشور دارد. این تپه‌ها با ردیف‌هایی از بوته‌های چای پوشیده شده و افرادی که قصد پیاده‌روی به سمت قله آدام را دارند، در اوایل دسامبر به این منطقه می‌روند. در این منظره بکر، زنان سبد به دستی را در تپه‌های سرسبز مشاهده خواهید کرد که در حال چیدن چای در مزرعه هستند. اگر شما هم دوست دارید بازدید از این مناظر جذاب را امتحان کنید، بهترین زمان سفر به سریلانکا برای شما در فصل تابستان است.

ساحل جنوب غربی ؛ بهترین زمان سفر و تفریح به سریلانکا 

بهترین زمان سفر به سریلانکا 

آب‌وهوا در سواحل جنوب غربی، بیشتر مواقع بارانی و ابری است. بادهای موسمی بین ماه‌های مه و سپتامبر، باران را به جنوب غربی سریلانکا می‌آورد و فصل خشک در این منطقه، از دسامبر تا مارس مشاهده می‌شود. با این حال این مناطق یکی از شلوغ‌ترین نقاط سریلانکا محسوب شده که مسافران زیادی دارد. به‌خصوص در ژانویه که جشنواره دوروتو پراهارا برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که آداب و رسوم و مراسم مذهبی دیرینه بودایی‌ها را به تصویر می‌کشد. هزاران نفر از اقصی نقاط کشور و حتی گردشگران، برای تماشای این نمایش دیدنی می‌آیند و در مراسم راهپیمایی به سمت معبد شرکت می‌کنند. اگر شما هم به  آشنایی با آداب‌ورسوم و مراسم مذهبی آن‌ها علاقه‌مندید، بهترین زمان سفر و تفریح به سریلانکا در ژانویه است.

ساحل جنوبی

بهترین سواحل سریلانکا، میریسا، گالی، اوناواتونا و ماولا است که در استان جنوبی واقع شده‌ است. بسیاری از مسافران، بازدید از این سواحل را در برنامه‌هایشان قرار می‌دهند. این مناطق اغلب در ماه اکتبر بارندگی فراوانی دارد و بهترین آب‌وهوای ساحلی، بین اواخر نوامبر و آوریل است. در ماه‌های اولیه سال، درجه حرارت کاهش می‌یابد و میزان بارندگی کمتر می‌شود. بنابراین بهترین زمان سیاحت  از سریلانکا در ماه مارس است که هنوز باران شروع نشده و هوا به شدت گرم و دلپذیر می‌شود.

محل اقامت در جزیره و بهترین و ارزان‌ترین زمان سفر به سریلانکا 

محل اقامت در جزیره و بهترین زمان سفر به سریلانکا 

وقتی صحبت از مکان‌هایی برای اقامت می‌رسد، گزینه‌های زیادی وجود دارد. خانه‌ها و هتل‌های میراثی فراوانی در سریلانکا است که اغلب ظاهر مدرنیستی استوایی به خود گرفته و توسط جفری باوا، رهبری می‌شوند. در چند سال اخیر هم هتل‌هایی در سریلانکا ساخته شده‌ که به مهمان‌نوازی شهرت پیدا کرده‌اند. علاوه بر هتل‌ها، استراحتگاه ساحلی، کمپ‌های سافاری و لوژهای جنگلی در دل طبیعت، برای اقامت گردشگران ساخته شده‌ و امکانات لازم را برای مسافران فراهم کرده‌ است. اگر قصد رفتن به این جزیره زیبا را دارید، فقط کافی است بهترین و ارزان‌ترین زمان سفر به سریلانکا را بررسی کنید.

جمع‌بندی 

در این مقاله برای بهترین زمان سفر به سریلانکا، موارد متنوعی را بررسی کردیم. یکی از این عوامل، آب‌وهوا است که به طور کلی می‌توان گفت دمای این منطقه استوایی به سبب نزدیکی با اکواتور  نسبتا ثابت می‌ماند و به‌غیر از زمان باران‌های موسمی، زمان‌های دیگر برای سفر مناسب‌تر است. در یک جمع‌بندی کلی هم می‌توان گفت اگر به سمت غرب یا سواحل جنوبی می‌روید، بهترین زمان ماه‌های بین دسامبر و مارس خواهد بود، اما اگر قصد رفتن به سواحل شرقی و شمال سریلانکا را دارید، بهترین زمان ماه‌های آوریل تا سپتامبر است. اگر شما هم تجربه‌ای در سفر به سریلانکا دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 24 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.