فیروز سیر بهترین زمان سفر به سیدنی؛ چه فصلی از همه بهتر است؟ - فیروز سیر

سیدنی در هر فصلی جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اما بهترین زمان سفر به سیدنی چه وقتی است؟ اگر بخواهید سیدنی را در بازه زمانی پاییز و زمستان ببینید، باید با اماکن و تفریحگاه‌های سرپوشیده آن‌جا آشنایی داشته باشید. اگر فصل بهارِ سیدنی را انتخاب می‌کنید، باز هم به اطلاعات دیگری نیاز دارید. اگر به سیدنیِ تابستانی به عنوان مقصد گردشگری‌تان فکر می‌کنید، باید بدانید که در این فصل با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و سرازیر شدن گردشگران به سیدنی، باید بهای بیشتری برای اقامت در هتل، بازدید از اماکن دیدنی و سایر تفریحات بپردازید. 

بنابراین خوب است که با بهترین زمان سفر به سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا، آشنایی کافی داشته باشید تا بهترین تصمیم را برای سفرتان بگیرید. پس در ادامه با این مقاله از مجله گردشگری فیروز سیر همراه باشید.

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

یادتان باشد که …

بهترین زمان سفر به سیدنی

قبل از هر گونه تصمیم برای سفر به بزرگ‌ترین شهر استرالیا، لازم است اطلاعاتی راجع به آن‌جا داشته باشید. ما به صورت مختصر آن‌چه را که دانستنش برای‌تان مفید است، در این‌جا آورده‌ایم.

  • موقعیت جغرافیایی: استرالیا در قاره اقیانوسیه، کوچک‌ترین قاره جهان، و در واقع در نیم‌کره جنوبی، بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند قرار گرفته است. سیدنی شهر پنج میلیون نفری استرالیاست که در مرکز ایالت «نیو ساوث ولز» واقع شده است. در واقع سیدنی در نواحی شرقی استرالیاست. 
  • آب‌وهوا: در بیشتر روزهای سال، سیدنی آب‌وهوایی آفتابی و مدیترانه‌ای دارد و از تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار خنک برخوردار است. دمای سیدنی در اکثر مواقع در سطح معمولی و هوا نیز معتدل است. در واقع سیدنی از شهرهای چهار فصل استرالیاست.

کِی به سیدنی نریم؟

بنابر آن‌چه که قبلا گفته شد، سیدنی از شهرهای معتدل استرالیاست و در هر بازه زمانی سال می‌توان از آن‌ بازدید کرد و لذت برد؛ اما از آن‌جا که در تابستان دما و رطوبت در این شهر بالاتر از سایر اوقات است و به دلیل تعطیلی مدارس، اوج گردشگری را در این شهر دیدنی شاهد هستیم و به همین دلیل هزینه‌ها، از بلیط هواپیما گرفته تا بهای ورودی به تفریحگاه‌ها، مقرون‌به‌صرفه نیست، سفر به سیدنی را در تابستان پیشنهاد نمی‌کنیم.

سفر به سیدنی در زمستان؟!

بهترین زمان سفر به سیدنی

فصل زمستان را هم به دلیل این‌که دما در آن موقع سال ممکن است به پایین ۱۵ درجه برسد و حتی گاهی تا ۱۰ درجه هم افت کند و بارندگی نیز شدت یابد، توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا ممکن است به دلیل این بارش‌ها و سرمای هوا، لذت بازدید از بسیاری از اماکن مهم شهر را از دست بدهید. البته در نهایت باید با توجه به سلیقه و علایق خودتان بهترین زمان سفر به سیدنی را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به سیدنی؛ سپتامبر تا اکتبر

برای سفر به سیدنی بهترین زمان پیشنهادی ما، بازه سپتامبر تا اکتبر است که به تقویم فارسی، مقارن با ماه‌های «شهریور تا آبان» می‌شود که برای اهالی سیدنی، این بازه در فصل بهارشان قرار می‌گیرد. در سیدنی بهاری، قیمت هتل‌ها، ورودی‌ اماکن گردشگری و خوش‌گذرانی در تفرجگاه‌ها برای‌تان ارزان‌تر تمام می‌شود؛ زیرا تعداد توریست‌ها به دلیل عدم تعطیلی مراکز آموزشی، نسبت به سایر ماه‌ها کم‌تر است. 

آب‌وهوای سیدنی بهاری

در این بازه زمانی هوا بسیار مطلوب و دلچسب است و نه آن‌قدر گرم است که عرق بریزید و نه آن‌قدر سرد است که مجبور شوید چمدان‌تان را با انواع لباس‌های گرم سنگین کنید. لازم به ذکر است که در این بازه آب نیز به قدر کافی گرم است و از لذت قدم زدن در سواحلی مثل برونته و نیلسن و شنا کردن در آب‌ها در سیدنی بهاری محروم نخواهید بود.

جشنواره فرینج

بهترین زمان سفر به سیدنی

این فستیوال که طی سه هفته در سیدنی برگزار می‌شود، از دیگر دلایلی است که ما بازه سپتامبر تا اکتبر را به عنوان بهترین زمان سفر به سیدنی به شما پیشنهاد کرده‌ایم و از سیدنی بهاری به عنوان بهترین موقعیت برای دیدن این شهر یاد کرده‌ایم؛ زیرا اگر در این زمان در سیدنی حضور داشته باشید، می‌توانید به این فستیوال که یک رویداد هنری است بروید و با حضور در آن‌، لذت سفر خود را دو چندان کنید. در این جشنواره، موسیقی و رقص به نمایش گذاشته می‌شود و با اجراهای کمدی لحظاتی جذاب برای بازدیدکنندگان رقم می‌خورد. 

فستیوال غذا در سیدنی بهاری

یک جشنواره برای شکموها در ماه اکتبر! در بازار شبانه نودل سیدنی بهاری گشتی بزنید و طعم‌های جدید را امتحان کنید. از هر غرفه غذا چیز تازه‌ای بگیرید و سفری خوش‌مزه را در ذهن‌تان ثبت کنید. این فستیوال در پارک هاید شهر بندری سیدنی، برگزار می‌شود.

سفر به سیدنی در اسفند 

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید در سیدنی بهاری به این شهر سفر کنید، یک زمان‌بندی دیگر را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ ماه مارس تا می که به تقویم ایرانی معادل با تاریخ «دهم اسفند تا دهم خرداد» است، بعد از بازه‌ای که از اول به آن پرداختیم، زمان نسبتا مناسبی برای حضور در سیدنی استرالیا و بازدید از جاذبه‌های این شهر دیدنی است و شهر در این زمان هم هوایی معتدل و دلچسب دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بهترین زمان سفر به سیدنی پرداختیم و آن را فصل بهار سیدنی دانستیم. دمای هوا در سیدنی بهاری نهایتا به نزدیک ۲۲ درجه می‌رسد و بنابراین زمانی بسیار مطلوب برای سفر به سیدنی استرالیا محسوب می‌شود. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 10 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.