فیروز سیر بهترین هتل های ترکیه؛ اقامتی در میان تاریخ و افسون - فیروز سیر

بهترین هتل های ترکیه به اندازه جاذبه‌های خود کشور متنوع هستند. مکان‌های ساحلی شیک با چشم‌اندازی از دریای فیروزه‌ای، کاخ‌های بزرگ عثمانی که سطوح جدیدی از تجمل است، استراحتگاه‌های سلامتی که از آیین‌های باستانی استفاده می‌کند، مکان‌هایی برای برگزاری مهمانی و… همه و همه دریچه دنیایی به دور از دغدغه‌های روزمره را به سوی مهمانان خود می‌گشاید. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هتل‌های مجلل و رویایی ترکیه آشنا کنیم. برای این منظور، شاید بد نباشد که در ابتدا بهترین زمان سفر به این کشور را بدانیم تا تجربه دلنشین‌تری از مسافرت را برای خود رقم بزنیم.

رزرو هتل ارزان در استانبول، با فیروز سیر خوبه!

از کدام شهرهای ترکیه بازدید کنیم؟

استانبول مانند گردابی شگفت‌انگیز، همه چیز را در هم می‌آمیزد؛ فرهنگ شرق در این شهر با غرب ملاقات می‌کند و تاریخ عظیم عثمانی را به نمایش می‌گذارد. بهترین هتل های ترکیه در استانبول نیز همانند کاخی پرستاره می‌درخشند. 

سرزمین کاپادوکیه، منطقه‌ای از صخره‌های ماورایی است که یکی از مسحورکننده‌ترین و رمانتیک‌ترین مکان‌های جهان به شمار می‌رود. برای فرار در کنار دریا، ساحل رویایی فیروزه‌ای شهرِ پالاچی، پاتوقی برای استانبولی‌های شیک است. شهر بودروم صحنه اجتماعی پر جنب‌وجوشی دارد، فتحیه و کالکان سواحل شنی دارند. شبه جزیره داتچا دورتادورش را آب فرا گرفته و پوشیده از درختان کاج است. فکرش را بکنید که در آنجا تقابل دو رنگ سبز و آبی در کنار هم چقدر می‌تواند زیبا باشد.

معرفی بهترین هتل های ترکیه

D Maris Bay, Datça

D Maris Bay, Datça

خلیج مارماریس که اکنون ۱۰ سال دارد و در جنوب غربی ترکیه واقع شده، یکی از بهترین استراحتگاه‌ها نه تنها در ترکیه، بلکه در تمام دریای مدیترانه است. استراحتگاهی که در آنجا قرار دارد، مخفیگاهی است که بین دریا و جنگل محصور شده. این نقطه در شبه جزیره داتچا آنقدر دست‌نخورده است که انگار فقط درختان کاج هستند که در اطراف دریای آبی سر برآورده‌اند.

برای رفتن به آنجا باید از راه دریایی یا هوایی اقدام کنید. مهمانان مهم و ثروتمندان با هواپیما یا هلیکوپتر به آنجا می‌روند. واقعا هم هیجان‌انگیز است؛ یک فرار از زندگی روزمره به سوی یکی از بهترین هتل های لوکس ترکیه برای تقویت سلامت جسم و روان.

در این استراحتگاه علاوه بر سرگرمی، فعالیت‌های زیادی وجود دارد که برای سلامتی مفید است؛ چیزهایی مانند پیاده‌روی، اسکی روی آب، ورزش کردن در حمام اسپا Mytha،  تمرین در باشگاه ساحلی یا برنامه‌های بدنسازی ویژه که سوپرمدل‌ها و ستاره‌های سینما را به سوی خود جلب می‌کند. صبح ها فرصت خوبی است تا مهمانان هنگام طلوع آفتاب و در سکوت، تمرین یوگا انجام دهند. واقعا حتی تصورش هم آرامشبخش است؛ طلوع آفتاب به دور از هرگونه هیاهو و صدای تلفن، کودکان و… . 

یکی از برنامه‌ها برای صرف ناهار، خوردن خرچنگ و نوشیدنی در کلوپ ساحلی Riviera-vibe La Guérite  است. همچنین یک باشگاه مخصوص کودکان و یک مدرسه قایقرانی در آب‌های آرام و آبی اقیانوس هند وجود دارد. همه این‌ها باعث می‌شود که این استراحتگاه در لیست بهترین هتل های ترکیه قرار بگیرد.

آلاویا آلاکاتی یکی از بهترین هتل های ترکیه

آلاویا از ابتدا تا انتها قابل ستایش و زیبا است. نام این مکان، الهام گرفته شده از دختر صاحب هتل است که برای اولین بار جمله «دوستت دارم» را به زبان آورد. این هتل که یکی از بهترین هتل های ترکیه است، از شش خانه ایجاد شده و دقیقا شبیه به خانه‌هایی است که در رویا و خیالبافی‌ها در ذهن ترسیمش می‌کنیم؛ قالیچه ها و پرده های تکه تکه شده، مبلمان عتیقه، ترکیبی از هنر قدیمی و معاصر، چیزهای عجیب و غریب، همه و همه هنرمندانه کنار هم چیده شده‌اند. 

در قلب آن، باغی با استخری سایه‌دار، مکان‌هایی برای نشستن، مطالعه و تفکر وجود دارد. این هتل دارای ۲۵ اتاق است، برخی با پنجره‌های فرانسوی کرکره‌ای که به بالکن‌های فرفورژه یا مستقیماً رو به باغ باز می‌شود. برخی اتاق‌های زیر شیروانی آنجا بزرگ و دلباز است، اگرچه در اتاق‌های کلاسیک ساده نیز چیزهای عمیقاً جذابی پیدا می‌شود.

هتل موزه کاپادوکیا، از بهترین هتل های افسون‌شده ترکیه

بهترین هتل های ترکیه

کاپادوکیا با دودکش‌های جن و پری و ستون‌های صخره‌ای، مانند یک دنیای فانتزی شفگت‌انگیز است. یکی از بهترین هتل های غارنشین ترکیه که مانند خانه‌هایی قدیمی تروگلودیت‌ها است که با درجات مختلفی از تجملات تزئین شده‌. 

این هتل موزه شاید شیک‌ترین مکانی باشد که به لطف مجموعه عتیقه‌ها و مصنوعات مالک، حسی از افسون و تاریخ را به مهمانان القا می‌کند. در بعضی از از اتاق‌های هتل، دودکش‌های پری قرار دارد. 

فکرش را بکنید درحالی که روی تراس نشسته‌اید یا مشغول آبتنی در استخر هستید، از مناظر خیره‌کننده هنگام و غروب و طلوع خورشید و  بالون‌های شناور در هوا، همان‌هایی که در عکس‌های اینستاگرامی می‌بینید، لذت می‌برید. اگر این صحنه، تبدیل رویا به واقعیت نیست، پس چه است؟! 

D-Resort Göcek

سواحل دست‌نخورده و خلیج‌هایی با آب‌های آرام در شبه‌جزیره داتچا، نوعی زیبایی خاص مشابه به شهرک سالکومب انگلستان را ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که در این شبه جزیره، دریای سبز – آبی گرم‌تر‌است و تابستان از آوریل تا اکتبر ادامه دارد. 

جالب است بدانید این هتل که یکی از بهترین هتل های ساحلی ترکیه است، در صورتی که مسافران قایق شخصی نداشته باشند، قایق‌های تندرویی را به آن‌ها اجاره می‌دهد تا بتوانند در اطراف جزیره گشت‌وگزار کنند. در این استراحتگاه ثروتمندانی دیده می‌شوند که با جت‌ست یا قایق‌های تفریحی برای گذراندن یک روز لوکس و عالی به آنجا می‌آیند. 

ناگفته نماند که در خشکی نیز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مانند اسپا با حمام، تنیس و باشگاه ورزشی، سه رستوران، و یک ساحل، پوشیده از شن‌های زیبای سفید و…

Yazz Collective، Fethiye

Yazz Collective، Fethiye

هتل Yazz Collective  یکی از بهترین هتل های ترکیه است. وقتی با قایق به آنجا وارد می‌شوید، یک ساحل شنی جذاب توجه شما را به خود جلب می‌کند. یک کلاب ساحلی صیقلی نیز میان صخره‌های جنگلی قرار دارد که چشم‌انداز چشمگیری از دریای لاجوردی مدیترانه به شما ارائه می‌دهد. 

فکرش را بکنید که قبل از ظهر، بشقاب‌های میوه تازه و صبحانه خوشمزه میل کنید، هنگام ناهار از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های خاص لذت ببرید. شب که می‌شود، چراغ‌های چشمک‌زن، اعماق دریایی فیروزه‌ای را روشن می‌کند و دی‌جی‌ها برای مهمانی‌های آخر هفته‌ بعد از شام آماده می‌شوند. 

با این حال باید بگوییم که موسیقی در زمان معقولی به پایان می‌رسد و در آن لحظه مهمانان غرق در شادی و خوشحالی برای خواب به اتاق‌هایشان می‌روند. 

در این هتل که یکی از بهترین هتل های ترکیه است، ۱۶ اتاق یا مهمان‌خانه وجود دارد. اتاق‌هایی شیشه‌ای که البته پرچین‌های دورش فضای خصوصی داخل آن را حفظ می‌کند. این اتاق‌ها دارای کف‌پوش چوبی است و به فرش‌های زیبا و دوش‌های فضای باز مجهز است. جالب است بدانید که درِ حمام‌ها از بامبو ساخته شده‌است.

 به همان اندازه که اتاق‌ها جذاب است، شما بیشتر دلتان می‌خواهد که به بیرون از آنجا بروید تا بتوانید از گشت‌وگزار با قایق‌های تفریحی، برنامه‌های کنار ساحل و پیاده‌روی لذت ببرید.

امانرویا، بدروم

بهترین هتل های ترکیه

آلاچیق‌های مایل به صورتی هتل آمانرویا، یکی از بهترین هتل های ترکیه است که بر روی تپه‌های خط ساحلی شمال بودروم، زیر سایه درختان سرو قرار دارد و منظره‌ای مانند یک جواهر در دریای اِژه را نشان می‌دهد. 

پیاده‌روهای پرپیچ ‌و خمی در سراسر هتل وجود دارد که داخلشان آلاچیق‌های مهمان پراکنده شده‌است؛ آلاچیق‌های سنگی که با نور خورشید روشن می‌شوند و منظره مدیترانه را با ترکیب باغ‌ به چشمانتان ارزانی می‌دارد.

هر اتاق دارای یک باغ جداگانه با یک استخر خصوصی، تخت و صندلی‌ است. فضای داخلی اتاق‌ها مطبوع است و پوشش‌های مرمری طاق‌های بتنی و کف‌پوش‌های تِرازو دارد. پرده‌های سفید روی تخت چهارتکه‌ای پوشیده شده‌است که خوابی عالی را در طول اقامتتان برای شما رقم می‌زند.

طراحی زیبای اتاق‌ها به محوطه ساحلی گسترش یافته‌است؛ جایی که تخت‌های دو نفره در لبه دریا با یک اسکله خصوصی برای غواصی وجود دارد. اغلب اوقات، شناهای شما می‌تواند با یک لیوان نوشیدنی و مجموعه‌ای از پیتزاهای خوشمزه همراه باشد. 

منوهای رستوران متنوع است، از سوشی بای امانرویا گرفته تا غرفه‌های غذاخوری آناتولی و کنار استخر که هر کدام یک پیشنهاد منحصر‌به‌فرد برای مهمانان ارائه می‌دهد. لوکس بودن این خلوتگاه به مهمانان این امکان را می‌دهد تا با فراغ خاطر در آنجا استراحت کنند و اقامتی مترادف با نام رویایی صلح‌آمیز را در یکی از بهترین هتل های ترکیه برای خود رقم بزنند.

هتل سوهو هاوس استانبول؛ از بهترین هتل های ایتالیایی ترکیه

هتل سوهو هاوس استانبول

سوهو هاوس استانبول در منطقه بی‌اوغلو، یک کاخ ایتالیایی متعلق به قرن نوزدهم را به شکل هنرمندانه‌ای تغییر کاربری داده‌است. عناصر زیبایی‌شناسی به کار برده‌شده در این هتل با عظمت باشکوه ساختمان تطابق دارد. لازم به ذکر است بگوییم که این ساختمان قبلا سفارت ایالات متحده بوده‌است. مخمل‌های اعلا و مبلمان مدرن این هتل به حال و هوای قرن ۱۹ نزدیک است. دیوارهای چوبی و سنگ‌های مرمر توتونی‌رنگ، به تزیینات پیچیده و سقف‌های نقاشی شده، فرصتی برای درخشش می‌دهد. رستورانی مملو از گیاهان روی پشت‌بام، مزه‌هایی را سرو می‌کند که توسط سرآشپزی از میکونوس طراحی شده‌است و طعم‌های مطبوع دریای اِژه را برای جمعیتی پویا از مردم محلی و بازدیدکنندگان بین‌المللی به ارمغان می‌آورد.

شش حس کاپلانکایا

کاپلانکایا فقط یک هتل نیست؛ بلکه یک شهر ساحلی پنج ستاره است که توسط میلیونر پابرهنه، بوراک اویمن، سازنده املاک با روح هیپی ساخته شده‌است. او اولین بار زمانی که تنها یک کلبه در ساحل وجود داشت، به این نقطه در غرب بودروم آمد. 

شش حس یک استراحتگاه سلامتی است که با طبقات بلند و کم ارتفاع خود مانند پله‌هایی غول‌پیکر در دامنه تپه پدید آمده‌است. آبگرم زیبای آنجا یک میدان وسیع ۱۰۰۰۰ متری است. در آنجا برنامه‌هایی مانند استخر واتسو، حمام سنتی و… وجود دارد.

اتاق‌های این هتل که از بهترین هتل های لوکس ترکیه است، طوری ساخته شده که اطرافش زمین‌های گلف وجود دارد؛ دقیقا مانند یک آرمان‌شهر که شاید روزی رویایش را داشتید. رستوران‌های زیادی در آنجا وجود دارد که غذاهای سالم با محصولات محلی ارائه می‌دهد. البته این بدان معنا نیست که غذاهای متنوع‌تری نمی‌توان پیدا کرد؛ بلکه می‌توانید غذاهای دریایی که به خوبی پخته شده و انواع غذاهای دیگر را میل کنید. حتی تصورش هم زیبا است؛ نشستن روی صندلی‌های رستوران، در حالی که نسیمی از سوی دریا می‌وزرد و خورشید طلایی غروب می‌کند.

هتل پرا پالاس؛ از بهترین هتل های ترکیه

بهترین هتل های ترکیه

در حالی که هتل‌ – کاخ‌های استانبول هر روز بزرگ‌تر می‌شود، کاخ Belle Epoque Pera  که در کنار شاخ طلایی قرار دارد، مقصدی باشکوه برای مسافران است. این هتل به سبک نئوکلاسیک طراحی شده‌است. کف‌پوش‌های چوبی، پنجره‌های بزرگ، سنگ‌های مرمر شطرنجی، پرده‌های مخمل قرمز، زرق و برق خاطره‌انگیز عصر جاز و همچنین تاریخی که مهمانان برجسته را در خود جای داده؛ مهمامانی از قبیل شخصیت‌های قدیم هالیوود، خانواده سلطنتی، بزرگان ادبی که معروف‌ترین آن‌ها آگاتا کریستی، نویسنده رمان قتل در قطار سریع‌السیر و رمان‌های جنایی معروف دیگر است.

ماکاکیزی، بودروم

وقتی بیانکا جاگر، خانوم مدافع حقوق بشر در دهه ۱۹۷۰ به بودروم آمد، در ماکاکیزی اقامت داشت. در آن زمان، آنجا پانسیونی با زرق و برقی ساده بود. اما امروزه این هتل که یکی از بهترین هتل های ترکیه است، به مکانی کامل‌تر تبدیل شده‌است. محیطی آرام اما زیبا دارد.

۶۴ اتاق هتل، چشم‌انداز بسیار جذابی دارد؛ به این صورت که اطرافشان با فضای سبز دامنه تپه پوشیده شده‌است و منظره‌ای رو به دریا دارد. گیاه بوگنویل صورتی که در ساحل روییده، به زیبایی آنجا افزوده‌است.

صبح‌ها در آرامش کامل می‌توانید طلوع نقره‌ای خورشید روی آب را ببینید. ظهرها قایق‌سواری کنید. عصر در تراس‌های سرپوشیده رستوران‌ها بنشینید و با جمعیتی پرجنب‌وجوش از سنین مختلف، غذاهای دریایی و نوشیدنی‌های خوشمزه میل کنید.

هتل هیلساید فتحیه

هتل هیلساید فتحیه

هتل ساحلی هیلساید که بر قسمتی از ساحل پرشیب و در کنار جنگل‌های کاج گسترده ساخته‌شده، یکی از بهترین هتل ‌های ترکیه برای یک فرار خانوادگی از دست روزمرگی‌های زندگی است. این هتل، خلیج خصوصی به نام خلیج کالمیا دارد. اتاق‌های این هتل، با سقف سفالی خود پوشیده از فضای سبز هستند و طوری طراحی شده‌اند تا با چشم‌انداز طبیعی همخوانی داشته باشند. 

در بیرون از هتل، چیزهای زیادی در جریان است؛ مانند یک استخر، دو اسپا، سه ساحل و رستوران که همه در اطراف ملک پراکنده شده‌اند. فکرش را بکنید  که دور میزهایی زیر درختان لیمو بنشینید و همانطور که از نور ملایم خورشید لذت می‌برید، زیبایی‌های اطراف را تماشا کنید. 

یکی از جذابیت‌های این هتل، برنامه‌های خلاقانه‌ای است که برای کودکان دارد؛ مانند مانند نمایش BFI، کارگاه‌های درام، اجرای موسیقی زنده روی صحنه شناور، فعالیت‌هایی مانند غواصی و آموزش قایقرانی، دوچرخه‌سواری برقی و یوگا هنگام طلوع آفتاب.

آلاکاتی گیا

در شهر آلاکاتی ترکیه، ۳ هتل وجود دارد که هتل گایا در آن به عنوان جزئی از فهرست بهترین هتل های ترکیه ‌است. معماری و فضای هتل، ساده اما مدرن و بسیار زیبا است. فضای داخلی آنجا با بلوط خام و سنگ، پارچه‌هایی با رنگ طبیعی، ملیله‌های بافته‌شده و قالیچه های جوت، فانوس‌های آویزی علف دریایی تزئین شده‌است.

 از میان این سه ملک، گایا آلاکاتی، شاید دوست‌داشتنی‌تر باشد. حیاط آرام آن، سرسبز و پوشیده از گیاهان گلدانی، مبلمان در فضای باز و میزهایی برای غذاخوری است.

Villa Mahal, Kalkan؛ یکی از بهترین هتل های ساده و صمیمی ترکیه

بهترین هتل های ترکیه

تجمل کم و ساده‌گرایی، راز جذابیت این هتل سه‌ستاره با فضایی صمیمی است که موردعلاقه مهمانانی است که بارها و بارها برای سفری رمانتیک به آنجا می‌روند. این هتل هم یکی از بهترین هتل های ترکیه است که روی تپه‌ای شیب‌دار در خلیج کالکان قرار گرفته‌است. پلکان‌های سنگی که بین یک سری از تراس‌ها قرار دارند، یک تخت، یک استخر شنا، یک میز دونفره جزو امکانات هر اتاق است. از خوبی‌های هتل این است که تنها ۲۰ دقیقه با ماشین از ساحل پاتارا، که ساحلی ماسه‌ای و دست‌نخورده و همچنین بزرگ‌ترین ساحل ترکیه است، فاصله دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین هتل های ترکیه را در کنار هم بررسی کردیم. همانطور که خواندید، این هتل‌ها دارای امکانات رفاهی خوب و محیطی چشم‌نواز بودند. به طوری که اگر از نظر بودجه مشکلی نداشته‌باشید، اقامتی رویایی را می‌توانید در آن‌ها تجربه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 3 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.