فیروز سیر تورهای اقتصادی در نوروز 1401 - فیروز سیر

نوروز یک فرصت عالی برای مسافرت است. چون در ایام نوروزی هم آب و هوا بهاری و معتدل است و هم اینکه ۱۳ روز تعطیلات طلایی را پیش رو داریم. به همین دلیل بسیاری از افراد به خصوص آنهایی که سخت درگیر مشغله‌های کاری خود در طول سال هستند، فرصت را غنیمت شمرده، چمدان‌هایشان را بسته و آماده سفر می‌‌شوند. حال سوالی که در این میان مطرح می‌‌شود، این است که در نوروز کجا برویم؟ برخی از افراد در انتخاب مقصد دچار سردرگمی شده و میان گزینه‌های مختلف نمی‌‌دانند کدامیک برای سفر نوروزی بهتر است؛ این دسته از افراد به خصوص که اگر تمایلی به شمال رفتن نداشته باشند، کارشان برای تصمیم گیری سخت‌تر می‌‌شود. از این رو اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، پیشنهاد می‌‌دهیم که از پکیج های تور مشهد، تور کیش و یا تور استانبول در نوروز غافل نشوید. شاید وقتی صحبت از سفر به کیش و استانبول به میان می‌‌آید، تصور کنید که هزینه سفر به این نقاط بسیار زیاد بوده و تنها کسانی می‌‌توانند به این مقاصد سفر کنند که مشکلات مالی ندارند. باید بگوییم هزینه سفر به مشهد، کیش و استانبول خیلی مقرون به صرفه‌تر از آنچه که فکر می‌‌کنید، برایتان تمام می‌‌شود. فقط کافی است که تورهای اقتصادی در نوروز ۱۴۰۱ را از دست ندهید.

باید بگوییم که همیشه راه‌هایی برای ارزان‌تر تمام شدن هزینه‌های سفر وجود دارد. به عنوان مثال برای سفر به مشهد می‌‌توانید از اتوبوس و یا قطار استفاده کنید. در چنین حالتی بدون شک هزینه رفت و آمدتان کمتر از زمانی خواهد شد که قصد سفر به این شهر زیارتی را از طریق هواپیما داشته باشید. از طرفی خرید بلیط هواپیما ارزان هم راه های خودش را دارد می توانید با رعایت چند نکته به کاهش هزینه های سفرتان کمک کنید. همچنین برای سفر به کیش و استانبول نیز خرید بلیط چارتر هزینه‌هایتان را در این زمینه کاهش خواهد داد. علاوه بر این موضوع اگر به دنبال راه دیگری برای کاهش هزینه‌های مربوط به سفرتان هستید، می‌‌توانید سفر خود به کیش و استانبول را برای هفته دوم تعطیلات برنامه ریزی کنید. زیرا در هفته دوم تعداد مسافران و گردشگران کاهش یافته و به دنبال آن تا حدودی از هزینه‌های پیش رو کاسته می‌‌شود. به همین خاطر برای تجربه سفری پر از خاطره در ایام نوروز لحظه‌ای تردید نکرده و تورهای اقتصادی در نوروز ۱۴۰۱ را از دست ندهید.

 

تور کیش

 

تور مشهد سفری زیارتی و یکی از اقتصادی ترین تورهای نوروز ۱۴۰۱

سفر به مشهد یکی از گزینه‌های تورهای اقتصادی در نوروز ۱۴۰۱ است که می‌‌توانید آن را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید. قبل از رزرو تور مشهد لازم است که اطلاعات مختلفی را راجع به آن جمع آوری نمایید. مسائلی همچون شرایط آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری از جمله مواردی هستند که بهتر است قبل از سفر نسبت به آنها آگاه شوید که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به مشهد از لحاظ شرایط آب و هوایی

مشهد شهری است که به طور کلی زمستان‌های خیلی سرد و در مقابل تابستان‌های بسیار گرمی دارد. در پاییز نیز شرایط آب و هوایی مشهد سرد و خشک می‌‌باشد. از این رو می‌‌توان گفت که بهار بهترین زمان برای سفر به مشهد است. چون شرایط آب و هوایی مشهد در بهار مساعد بوده و هوا به گونه‌ای است که نه از سرما اذیت می‌‌شوید و نه از گرما. به همین خاطر با توجه به این که دیگر چیزی به اتمام سال جاری و شروع سال جدید باقی نمانده، بهتر است که در صورت تمایل فرصت را غنیمت شمرده و آماده سفر به مشهد شوید.

جاذبه‌های گردشگری مشهد

·        باغ گیاه شناسی

از جمله جاذبه‌های گردشگری مشهد می‌‌توان به باغ گیاه شناسی آن اشاره کرد که با وجود ۲۵ هکتار مساحت چیزی حدود ۵۸۰ گیاه مختلف در آن نگهداری می‌‌شود. لازم به ذکر است که از ۵۸۰ نوع گیاه ۱۸۰ نوع آن از گونه‌های دارویی و سایر گیاهان بوده و ۴۰۰ گونه‌ی باقی مانده نیز نمونه‌های ژنتیکی هستند. اگر می‌‌خواهید به بازدید از مکانی بپردازید که هم دارای زیبایی‌های بصری است و هم جنبه آموزشی دارد، پس تحت هیچ شرایطی فرصت رفتن به این باغ گیاه شناسی را از دست ندهید.

·        کوه سنگی

پارک کوهسنگی یکی از بزرگترین و معروف‌ترین پارک‌های مشهد است که از قدیم الایام مورد توجه مردم قرار داشته است. شاید دلیل این حجم از توجه را بتوان به مراسم تاج گذاری شاه عباس در این بخش از مشهد نسبت داد. بد نیست بدانید که دلیل نامگذاری این پارک به کوهسنگی وجود دو کوه سنگی است که هر دو به سمت شهر اشراف کامل دارند. چنانچه مایل هستید تا نمایی متفاوت و زیبا را از مشهد مشاهده کنید، همراه خانواده به این پارک زیبا و سرسبز رفته و از لحظات خود در آن لذت ببرید. فراموش نکنید که پارک کوه سنگی پارکی ۴ فصل بوده و اگر که می‌‌خواهید آن را در اوج زیبایی و سرسبزی ببینید، بهار بهترین موقع است.

از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        آرامگاه فردوسی

·        دریاچه چشمه سبز

·        وکیل آباد

·        غار مغان

·        خانه ملک

 

جاذبه های گردشگری مشهد

 

تور کیش در نوروز

کیش جزیره‌ای است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده و به همین خاطر با توجه به ایام تعطیل نوروزی دو هفته اول بهار یک فرصت عالی برای سفر به آن خواهد بود. از این رو کیش نیز در لیست تورهای اقتصادی در نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است. اما چطور؟ تور کیش هم می تواند سفری اقتصادی باشد به شرطی که رزرو تور نوروز را به لحظاتی قبل از نوروز نگذارید. البته گزینه تور لحظه آخری کیش هم می تواند خوب باشد منتها در این روزها کمی بعید به نظر می رسد. با این حال اگر تور لحظه آخری کیش نصیبتان شد بدون معطلی آن را رزرو کنید. رزرو به موقع تور، خرید به موقع بلیط هواپیما و خرید بلیط چارتر از کارهایی هستند کمک می کنند تا سفر ارزان تری را تجربه کنید. 

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ شرایط آب و هوایی

نکته‌ای که در خصوص آب و هوای کیش باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما در این جزیره زیبا هرگز چیزی به اسم سرما را تجربه نخواهی کرد. چون به طور کلی کیش یک جزیره گرمسیری است و فقط در برهه‌هایی از سال از شدت گرما و رطوبت آن کاسته می‌‌شود. به همین خاطر بهترین زمان سفر به کیش را می‌‌توان از دی ماه تا اوایل اردیبهشت ماه در نظر گرفت.

جاذبه‌های گردشگری کیش

کیش جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد؛ به گونه‌ای که ممکن است با یک بار سفر به این جزیره قادر به بازدید از تمامی جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی آن نباشید. در نتیجه امکان معرفی و بررسی همه آنها در یک مطلب کوتاه وجود نداشته و از این رو در ادامه برخی از جاذبه‌های آن را معرفی خواهیم کرد.

·        پارک ساحلی مرد ماهیگیر

این پارک ساحلی دارای ویژگی‌هایی همچون ساحل شنی و فضای سرسبز بوده و با وجود یک مجسمه ۱۲ متری باعث تفاوت آن نسبت به دیگر پارک‌های ساحلی شده است. این مجسمه ۱۲ متری در واقع مردی را به نمایش عموم می‌گذارد که در حال ماهیگیری است. در واقع پارک ساحلی شهرت و اهمیت خود در میان گردشگران را مدیون وجود این مجسمه ۱۲ متری است که ۴ هنرمند مسئولیت ساخت آن را برعهده داشته‌اند.

·        پایاب

پایاب کیش که به اندازه ۲۰۰۰ سال قدمت دارد، سالانه مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌‌گیرد. پایاب‌ها در واقع کانال‌هایی با شیب تند هستند که در کنار چاه‌ها ساخته می‌‌شدند تا افراد دسترسی آسان‌تری به آب موجود در زیر زمین داشته باشند. گفتنی است که پایاب کیش پس از بازسازی‌های صورت گرفته و افزودن امکاناتی همچون رستوران و چایخانه به آن تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری مطرح این جزیره شده است.

برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کیش عبارتند از:

·        شهر زیرزمینی کاریز

·        شهر باستانی حریره

·        درخت سبز

·        باغ پرندگان

·        جزیره هندورابی

·        پارک دلفین‌ها

·        قلعه وحشت

·        آکواریوم

·        کارتینگ

·        بوستان آهوان

·        ساحل درختان نارگیل

 

تفریحات جزیره کیش

 

تور استانبول یکی از بهترین تورهای نوروز ۱۴۰۱

از جمله دیگر مقاصدی که جزو تورهای اقتصادی در نوروز ۱۴۰۱ بشمار می‌‌رود، استانبول است که در ادامه قصد داریم به معرفی جاذبه‌ها و شرایط آب و هوایی آن بپردازیم. تور استانبول شاید در نگاه اول خیلی سفری اقتصادی به حساب نیاید اما تنوع در هتل ها و همین طور انواع بلیط هواپیما سفر به این شهر را به سفری ارزان تبدیل می کند. از طرفی گزینه تور لحظه آخری و بلیط چارتر هواپیما هم می تواند به کم کردن هزینه های سفر حسابی کمک کند. نباید فراموش کنید که رزرو سریع تر تور استانبول نوروز می تواند هزینه کمتری داشته باشد. هرچه به عید نزدیک تر می شویم قیمت ها هم افزایش پیدا می کند. 

بهترین زمان سفر به استانبول از لحاظ شرایط آب و هوایی

ابتدا لازم است بدانید که استانبول دارای سه نوع شرایط آب و هوایی گرمسیری، مدیترانه‌ای و اقیانوسی بوده و به همین خاطر در فصول مختلف سال شاهد آب و هوای متفاوتی در این شهر توریستی هستیم. با این وجود به نظر می‌‌رسد که بهترین زمان سفر به استانبول در فصول بهار و پاییز باشد. چرا که در فصل‌های بهار و پاییز هوا در شرایط متعادلی قرار داشته و از بابت سرما و یا گرمای شدید اذیت نمی‌‌شوید و به همین خاطر سفر خوشی را تجربه خواهید کرد.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد که آن را به عنوان مسجد آبی هم می‌‌شناسند، ۴۰۰ سال قدمت داشته و با معماری زیبا و منحصر به فرد خود یکی از جاذبه‌های معروف استانبول است. دلیل انتخاب نام مسجد آبی نیز به این خاطر است که در ساخت بنای آن از کاشی‌های آبی رنگ زیبایی استفاده کرده‌اند.

موزه باستان شناسی

این موزه از لحاظ اینکه به مسائلی همچون موزه شرق باستان، باستان شناسی و هنر اسلامی ‌‌پرداخته است، دارای اهمیت و ارزش بالایی است. به همین خاطر بازدید از آن برایتان خیلی مفید و آموزنده خواهد بود.

از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری استانبول که پس از رزرو تورهای اقتصادی در نوروز ۱۴۰۱ و رسیدن به مقصد قادر به بازدید از آنها خواهید بود، می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        برج دختر

·        تنگه بسفر

·        حمام خرم سلطان

·        برج گالاتا

·        کلیسای چورا

·        روملی حصار

 

سفر به استانبول در نوروز

 

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با تورهای اقتصادی در نوروز ۱۴۰۱ آشنا کنیم که شامل تور مشهد، تور کیش و تور استانبول می‌‌شد. همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم، شاید با خودتان تصور کنید که هزینه‌های مربوط به سفرهای کیش، استانبول و مشهد بسیار بالا بوده و از این رو کسانی که با محدودیت بودجه مواجه هستند، نمی‌‌توانند تعطیلات نوروزی خود را در این شهرهای توریستی بگذرانند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 17 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.