فیروز سیر جاذبه‌ های گردشگری دبی - فیروز سیر

دبی را به عنوان یکی از مقاصد مهم توریستی دنیا و با لقب شهر آسمان‌خراش‌ها ‌‌‌می‌شناسیم. این شهر مدرن و زیبا یکی از مناطق امیرنشین کشور امارات متحده عربی است که همواره پذیرای گردشگران بسیاری است. دبی با برخورداری از ساختمان‌های مجلل و مرتفع به همراه سواحل چشم‌نواز، هتل‌های لوکس و مراکز خرید مدرن و شیک، باعث شده تا همواره یکی از قطب‌های مهم گردشگری دنیا به شمار رود. تور دبی جزو بهترین و پرطرفدارترین تورهای خارجی است. در این مطلب قصد داریم تا بعضی از مهمترین جاذبه‌ های گردشگری دبی را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

 

جاذبه های گردشگری دبی

 

برج خلیفه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی

اگر تور دبی را انتخاب کردید پس دیدار از مرتفع‌‌ترین ساختمان جهان را از دست ندهید. برج خلیفه یکی از برجسته‌‌ترین سازه‌های معماری با ارتفاع  ۸۲۸ متر است که در حال حاضر بلندترین آسمان‌خراش دنیا محسوب ‌‌‌می‌شود. این برج به عنوان یکی از مهمترین نماد‌های شهر دبی دارای ۱۶۳ طبقه و ۵۸ آسانسور است که همانند شهری معلق، تعداد زیادی آپارتمان، پارکینگ، رستوران، دفاتر کاری، استخر و مسجد را در خود جای داده است.

ارتفاع این برج سه برابر برج ایفل و دو برابر ساختمان امپایر استیت نیویورک است. یکی از عجایب برج خلیفه وجود آسانسور‌های پرسرعت آن است. سرعت این آسانسور‌ها به قدری است که قادرند در هر ثانیه، مسافت ده متر را در چشم هم‌زدنی طی کرده و شما را به طبقات بالایی برسانند. با رسیدن به طبقات بالایی برج، ‌‌‌می‌توانید همانند یک پرنده در حال پرواز، چشم‌انداز وسیع و زیبایی از شهر را پیش روی خود داشته باشید. واضح است که این چشم‌انداز با وجود نور چراغ‌ها در شب جلوه زیباتری هم پیدا ‌‌‌می‌کند. بدون شک برج خلیفه یکی از بهترین و مهمترین جاذبه‌ های گردشگری دبی است. بنایی بی نظیر که شما را حیرت زده می‌کند.

دبی مال

اگر شما هم جز افرادی هستید که که از خرید به همراه گردش و تفریح لذت ‌‌‌می‌برید؛ پس دبی مال دقیقا جایی است که انتظار شما را ‌‌‌می‌کشد. این مرکز خرید به عنوان یکی از وسیع‌‌ترین و مهمترین مراکز خرید دنیا، در ورودی آکواریوم و برج خلیفه جای گرفته است که البته از مهم‌ترین جاذبه‌ های گردشگری دبی هم به حساب می‌آید. به لطف طراحان این مجموعه، بازدیدکنندگان نه تنها ‌‌‌می‌توانند به رضایت کاملی از خرید برسند؛ بلکه قادرند تا بیشترین حس لذت بصری را هم تجربه کنند. دبی مال شامل فروشگاه‌های متعدد با عرضه بهترین برند‌های مطرح دنیا، محدوده بازی، سینما، رستوران، فودکورت و زمین اسکیت روی یخ است که ‌‌‌می‌تواند لذت یک روز خاطره‌انگیز را رقم بزند. 

برج العرب

برج العرب همان برج معروف و بادبانی شکل دبی است که بر روی یک جزیره مصنوعی در درون دریا بنا شده است. این برج به عنوان یکی دیگر از نمادهای شهر دبی، در واقع هتلی با ارتفاع ۳۲۱ متر است. این هتل مجلل و سفید رنگ با شیشه‌هایی به رنگ آبی، یکی از منحصربفردترین هتل‌های دنیا است که نظر هر گردشگری را به خود جلب ‌‌‌می‌کند. برج العرب با داشتن ۲۰۲ سوئیت دوبلکس، یکی از گران‌‌ترین هتل‌های دنیا به شمار ‌‌‌می‌رود. بزرگترین سوئیت این مجموعه ۷۸۰ متر مربع و کوچکترین آن ۱۶۹ متر مربع است.

 

برج العرب مهم ترین جاذبه گردشگری دبی

 

 محله بستکیه

اگر در سفر به دبی مایل بودید تا گذری هم به دل فرهنگ و تاریخ آن داشته باشید پس فرصت دیدار از محله‌‌‌های قدیمی آن را از دست ندهید. محله بستکیه با وسعتی در حدود ۳۸۰۰۰ متر مربع یکی از مهمترین جلذبه‌های گردشگری دبی است.

این بخش قدیمی از شهر، به دست ایرانیانی مهاجر، از شهر بستک هرمزگان ساخته شد و به همین علت هم لقب بستکیه را به خود اختصاص داد. به نقل از مورخان، اکثر این خانه‌‌‌ها در اختیار تاجران ایرانی ثروتمندی بود که به تجارت مروارید و منسوجات مشغول بودند. با گذر از کوچه‌‌‌های باریک بستکیه ‌‌‌می‌توان سبک معماری شهرهای کویری ایران و استفاده از بادگیر بر فراز منازل را مشاهده کرد.

پیست سرپوشیده اسکی عجیب ترین جاذبه گردشگری دبی

اکثر گردشگران، دبی را با لقب شهر آسمان‌خراش‌‌‌ها ‌‌‌می‌شناسند. اما باید بگویم که این همه ماجرا نیست و این شهر، جاذبه‌‌‌های گردشگری کم‌نظیر دیگری را هم شامل می‌شود. دقیقا در جایی که دمای هوا ممکن است به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد ‌‌‌می‌توانید اسکی کنید! این یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری دبی است. اسکی در شهری کویری!

پیست اسکی سرپوشیده دبی با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع بزرگترین پارک سرپوشیده دنیا است. این پیست دارای ۵ دور با طول و شیب‌‌‌های متفاوت است که طولاتی‌‌‌ترین دور آن دارای ۴۰۰ متر طول و شیب سقوطی ۶۰ متر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر ساله در این پیست و به طور مصنوعی، ۳۰ تن برف ایجاد ‌‌‌می‌شود. این مکان تفریحی شامل یک غار برفی بزرگ، پیست اسکی و اسنوبرد، تله کابین، رستوران و غیره است.

 

بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده دنیا

 

ساحل جمیرا

بی‌شک یکی از جذابیت‌‌‌های شهرهای ساحلی، گشت و گذار و تفریح در سواحل آن است. پس بهتر است در دبی این فرصت بی‌نظیر را از دست نداده و حتما سری هم به ساحل زیبا و معروف جمیرا بزنید. این ساحل در منطقه‌ای به همین نام و در نزدیکی جاده جمیرا واقع شده است. وجود شن‌‌‌های سفید به همراه آب زلال و گرم سبب شده تا این ساحل به یکی از پرطرفدارترین سواحل دنیا تبدیل شود.

در اطراف ساحل جمیرا امکاناتی نظیر هتل‌‌‌های لوکس، مراکز خرید، استراحتگاه، رستوران، جت‌اسکی، غواصی، شنا و غیره  قرار داده شده تا بازدیدکنندگان بتوانند به سهولت هرآنچه را که نیاز دارند در دسترس خود داشته باشند.

آکواریوم دبی

از دبی باید به عنوان شهر ‌‌‌ترین‌‌‌ها یاد کرد. همانطور که دیدید مرتفع‌‌‌ترین آسمان‌خراش دنیا، مرتفع‌‌‌ترین رستوران و مسجد، مرتفع‌‌‌ترین ساختمان مسکونی، بزرگترین پارک برفی سرپوشیده و وسیع‌‌‌ترین مرکز خرید دنیا، همگی در شهر دبی جای گرفته‌اند. اینک  قصد داریم تا به معرفی بزرگترین آکواریوم دنیا به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری دبی بپردازیم.

 این شهر عظیم آبی با گنجایش ۱۰ میلیون لیتر آب، در درون مخزنی بزرگ و معلق، در دبی مال جای گرفته است. در این آکواریوم ‌‌‌می‌توانید شاهد ۳۳ هزار گونه مختلف از ماهی‌‌‌های کوچک و بزرگ رنگی، سفره‌ماهی‌‌‌ها و کوسه ها باشید.

این مجموعه شامل جاذبه‌‌‌های متنوع دیگری هم ‌‌‌می‌شود. بعضی از این تفریحات و جاذبه‌‌‌ها عبارتند از باغ‌وحش، آکواریوم، بازدید از کروکودیل شاه، بازدید از پنگوین‌‌‌ها، بازدید از سمور آبی و سفره ماهی‌‌‌ها، اسنورکلینگ در قفس، غواصی، اسکوبا دایوینگ و غیره.

 

آکواریوم دبی

 

سافاری دبی

سافاری دبی فرصتی مناسب برای عاشقان کویر و یک گردش هیجان‌انگیز با اتومبیل های بیابان‌رو است. در کنار این تفریح پرطرفدار ‌‌‌می‌توانید از دیگر تفریحات کویری شامل شن‌سواری، شترسواری، رقص آتش، عکسبرداری، آرایش با حنا و غیره نیز لذت ببرید.

 

در این بخش سعی کردیم تا به معرفی بعضی از مهمترین جاذبه‌‌‌ های گردشگری دبی بپردازیم. این لیست محدود به موارد معرفی شده در بالا نمی‌شود و مکان‌‌‌های گردشگری دیگری را نیز شامل ‌‌‌می‌شود که در این مطلب نمی‌گنجد. اما به طور خلاصه و برای آشنایی بیشتر ‌‌‌می‌توان از دیگر جاذبه‌ های گردشگری دبی چون چشم دبی، قاب دبی، هتل آتلانتیس پالم، ساحل کایت، مسجد جمیرا، مسجد شیخ زاید، خانه شیخ مکتوم، بازار ابن بطوطه، موزه دبی، بازار روباز سوق و غیره نام برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 6 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.