فیروز سیر شکوفه‌های گیلاس در توکیو؛ در میان درخشش شکوفه‌ها قدم بزنید! - فیروز سیر

شروع سال جدید و فصل بهار با نمایان شدن شکوفه های گیلاس در توکیو معروف است. ورود ساکورا یا همان شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار آنقدر در این کشور اتفاق بزرگ و مهمی است که سازمان هواشناسی ژاپن پیش‌بینی‌های هفتگی را قبل از فرارسیدن فصل منتشر می‌کند و گزارش‌های روزانه درباره جشنواره‌های ملی که به افتخار آنها برگزار می‌شود را به اطلاع مردم می‌رساند. به‌محض رسیدن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن، خانواده و دوستان زیر درختان برای پیک‌نیک و تفریح جمع می‌شوند و پارک‌ها و باغ‌های این منطقه را به مکان‌هایی برای جشن‌های دسته‌جمعی در ‌‌فضای باز تبدیل می‌کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا با زیباترین جاهای ژاپن برای دیدن شکوفه‌های گیلاس آشنا شوید.

تور ارزان فیروز سیر را رزرو کنید

Hakusan

شکوفه‌های گیلاس در توکیو

یکی از بهترین مکان ها برای دیدن شکوفه های گیلاس در توکیو Hakusan نام دارد. این مکان دارای زمینی به وسعت ۱۶ هکتار بوده و بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاهی در آن وجود دارد. این باغ زیبا در مرکز کشور توکیو قرار دارد و توسط دانشکده علوم تحصیلات تکمیلی دانشگاه توکیو مراقبت می‌شود. پیک‌نیک زیر درختان پر از شکوفه در این منطقه نیز مجاز است و می‌توانید در سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنید تا یک دورهمی با عزیزانتان در این باغ زیبا داشته باشید. 

Meguro River

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای تماشای شکوفه های گیلاس در توکیو Meguro River است. این رودخانه زیبا و تماشایی ساحلی منحصربه‌فرد دارد که در حوالی پایان ماه مارس مملو از بازدیدکنندگان هانامی است. منظره این مکان در اوایل فصل بهار دارای شبیه به قسمتی از بهشت روی زمین است و زیبایی آن وصف‌نشدنی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر در ماه مارس به توکیو سفر کردید، صبح زود را برای قدم زدن در این مکان انتخاب کنید تا با جمعیت زیاد مواجه نشوید. 

Kanda River

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای دیدن شکوفه های گیلاس در توکیو Kanda River نام دارد. رودخانه کانادا یک مقصد کمتر شناخته شده برای تماشای جشن شکوفه های گیلاس است که در مرکز توکیو قرار دارد. این مکان در مقایسه با دیگر جاهای دیدنی توکیو در فصل بهار ترافیک توریستی نسبتا کمتری دارد. فضای اینجا شباهت زیادی به رودخانه Meguro دارد ولی جمعیت آن بسیار کمتر است. حاشیه رودخانه‌ها و پل‌ها در این مکان با فانوس‌های صورتی تزیین می‌شوند، ازآنجایی‌که درختان گیلاس رودخانه کانادا قدیمی هستند، اندازه و حجم بسیار زیاد آنها در هنگام شکوفه دادن بسیار شگفت‌انگیز است. به شما پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار را برای سفر به توکیو انتخاب کنید و از تماشای این مکان رویایی لذت ببرید.

Kudanshita

شکوفه‌های گیلاس در توکیو

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای تماشای شکوفه های گیلاس در توکیو Kudanshita نام دارد. این مکان زیبا حدود ۲۰۰ درخت گیلاس و یک دریاچه جذاب و دیدنی را در خود جای داده است. شما می‌توانید در Kudanshita یک قایق کرایه کنید و از پارو زدن زیر شاخه‌های مملو از شکوفه‌ها سفید و صورتی لذت ببرید. در سفر به توکیو انتخاب این مکان زیبا در فصل بهار تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌تان می‌شود.

 Shinjuku-Sanchome

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای دیدن شکوفه های گیلاس در توکیو Shinjuku-Sanchome است. این مکان به زیباترین فضای سبز کشور توکیو شهرت دارد و در فصل بهار روییدن شکوفه‌های صورتی‌رنگ زیبایی آن را دوچندان می‌کند. اگر به این باغ زیبا قدم بگذارید، دل‌کندن از آن برایتان دشوار است. به این نکته توجه داشته باشید که برای گشت‌وگذار در این مکان لازم است از قبل بلیت رزرو کنید. 

Roppongi

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای تماشای شکوفه های گیلاس در توکیو Roppongi نام دارد. برای دیدن شکوفه‌های زیبای گیلاس در این محله شیک، به شما پیشنهاد می‌کنیم در خیابان Sakurazaka قدم بزنید. این خیابان کوتاه که تردد توریستی نسبتاً کمتری در مقایسه با دیگر جاهای توکیو دارد، شما را از مجموعه تفریحی Roppongi Hills به محله Azabu-Juban می‌برد. همچنین فروشگاه‌های زیادی برای خرید در این مکان وجود دارند که می‌توانید زمان بازدید از این محله سری به آن بزنید و همراه با قدم‌زدن، از خرید کردن لذت ببرید. اگر به توکیو سفر کردید، حتما از این محله زیبا و شگفت‌انگیز دیدن کنید.

Aoyama

شکوفه‌های گیلاس در توکیو

یکی دیگر از مکان های سرشار از شکوفه های گیلاس در توکیو گورستان Aoyama است. گورستان ممکن است مکانی برای دیدن شکوفه‌های گیلاس به نظر نرسد، اما گورستان آئویاما در فصل بهار مکان محبوبی برای تماشای شکوفه‌ها است. این گورستان سرسبز به‌جای اینکه مکانی ترسناک باشد، مملو از فضای سبز و بیش از ۲۰۰ درخت گیلاس با‌شکوه است. خیابان مرکزی این گورستان دارای یک تونل بدون وقفه به‌طول ۸۰۰ متر است که سرتاسر آن از شکوفه‌های گیلاس پر شده است. بازدید از این گورستان مرکزی توکیو نیز بسیار آسان است، زیرا فاصله کمی با ایستگاه‌های Nogizaka، Aoyama-itchome و Gaienmae دارد.

Kunitachi

یکی دیگر از جاهای مملو از شکوفه های گیلاس در ژاپن Kunitachi نام دارد. این مکان در غرب توکیو واقع شده و یکی از برترین نقاط شهر برای برگزاری جشن‌های بهاری است. جاده اصلی که از ایستگاه کونیتاچی به سمت دانشگاه هیتوتسوباشی منتهی می‌شود پر از درختان بزرگ گیلاس است که در حین بازدید از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف منطقه، گردشی خوش‌منظره را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر به توکیو سفر کردید، حتما از Kunitachi بازدید کنید و از تماشای شکوفه‌های صورتی‌رنگ لذت ببرید.

Mukojima

یکی دیگر از جاهای دیدنی و پر از شکوفه های گیلاس در توکیو Mukojima نام دارد. بیش از ۶۰۰ درخت گیلاس در این پارک وجود دارد که زیبایی منحصربه‌فردی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌کند. همچنین این پارک زیبا بخش کوچکی از رودخانه سومیدا را با درختان سرشار از شکوفه که در کناره‌های رودخانه قرار گرفته‌اند، پوشش می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام شب از این پارک زیبا دیدن کنید و از تماشای فضای رویایی درختان پر از شکوفه و چراغانی شده لذت ببرید.

Ueno

شکوفه‌های گیلاس در توکیو

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای تماشای شکوفه های گیلاس در توکیو Ueno است. این پارک جذاب و دیدنی به‌دلیل باغ‌وحش و موزه‌هایی که دارد معروف است. همچنین خیابانی مملو از شکوفه‌های گیلاس در مسیر اصلی‌ این پارک وجود دارد که بسیار محبوب است و گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان به توکیو سفر می‌کنند. تقریباً ۱۰۰۰ درخت گیلاس در اینجا وجود دارد که ۸۰۰ مورد آنها از گونه Somei-Yoshino هستند. در فصل اوج شکوفه‌های گیلاس، درختان ساکورا در مسیر اصلی پارک با ۸۰۰ فانوس تزیین شده‌اند که در شب روشن می‌شوند و فضایی رویایی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

Sakuragaoka Street

یکی دیگر از مکان‌های جذاب و مملو از شکوفه های گیلاس در ژاپن Sakuragaoka Street نام دارد. این خیابان درخت‌کاری شده در فاصله کوتاهی از تقاطع شیبویا قرار دارد و نقطه‌ای دوست‌داشتنی و پرطرفدار برای تماشای شکوفه‌های گیلاس هنگام قدم‌زدن در محله است. اگر شب را برای قدم‌زدن در این خیابان انتخاب کنید، شکوفه‌های روشن شده را مشاهده می‌کنید که زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کند.

Tachikawa

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای دیدن شکوفه های گیلاس در توکیو Tachikawa است. این پارک عظیم در تاچیکاوا قرار گرفته که تنها ۳۰ دقیقه با قطار از شینجوکو فاصله دارد. درختان بزرگ گیلاس این مکان در کنار ردیف‌هایی از نانوهانا که نوعی گل است قرار گرفته و ترکیبی زیبا از گلبرگ‌های زرد و صورتی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید مجموعه عظیم و گوناگونی از شکوفه‌های گیلاس را در این پارک مشاهده کنید، زیرا این پارک خانه ۳۱ گونه مختلف از جمله درختان Somei-Yoshino و Yamazakura است. در سفر به توکیو بازدید از این مکان زیبا را از دست ندهید.

Kichijoji

شکوفه‌های گیلاس در توکیو

یکی دیگر از زیباترین مکان‌ها که مملو از شکوفه های گیلاس در ژاپن است Kichijoji نام دارد. این پارک در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از مرکز توکیو قرار دارد و جاذبه‌های جذابی را در خود جای داده است. از جمله این جاذبه‌های سرگرم‌کننده می‌توان به باغ‌وحش، برکه‌ای با قایق‌های قومانند و زمین بازی اشاره کرد که با تماشایی‌ترین شکوفه‌های گیلاس شهر همراه هستند. در سفر به توکیو از این پارک زیبا دیدن کنید و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

Harajuku

یکی دیگر از پارک‌های معروفی که سرشار از شکوفه های گیلاس در توکیو است Harajuku نام دارد. این پارک در نزدیکی معبد میجی و هاراجوکو قرار دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. همچنین درختان گیلاسی در گونه‌های مختلف در این پارک قرار دارند که در فصل بهار با شکوفه‌های سفید و صورتی‌رنگ خود دلبری می‌کنند. Harajuku در اکثر مواقع مملو از جمعیت است، بنابراین اگر قصد بازدید از این مکان را دارید آمادگی روبه‌رو شدن با جمعیت زیاد را داشته باشید.

Tama River

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای تماشای شکوفه های گیلاس در توکیو Tama River است. در امتداد این رودخانه زیبا درختان گیلاس که در فصل بهار سرشار از شکوفه می‌شوند بسیار جذاب است و چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند. این منطقه همچنین میزبان جشنواره‌های بهاری و شکوفه‌های گیلاس است که در این مراسم‌ها درختان گیلاس را با فانوس‌های LED روشن می‌کنند و محیطی رویایی را به مخاطبان ارائه می‌کنند.

Oji

شکوفه‌های گیلاس در توکیو

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌ها برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن Oji است. این پارک زیبا یکی از قدیمی‌ترین فضاهای سبز این کشور است و قدمت آن به زمانی بازمی‌گردد که شوگون توکوگاوا یوشیمونه که قدرتی سیاسی در کشور بودند، درختان را در نیمه اول قرن هجدهم در این مکان کاشتند. جالب است بدانید مردم از سراسر جهان برای شرکت در جشن‌های بهاری در این مکان به توکیو سفر می‌کنند. 

کلام آخر فیروز سیر در مورد شکوفه های گیلاس در توکیو

در این مقاله کوشیدیم شما را با بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های بهاری در کشور ژاپن آشنا کنیم. شکوفه ‌های گیلاس در توکیو با شروع فصل بهار و سال جدید در این کشور همراه است که به همین مناسبت جشنواره‌های متعدد و مراسمات گوناگونی برگزار می‌شود. مردم این کشور و گردشگرانی که در این فصل به توکیو سفر کرده‌اند، می‌توانند دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود را زیر درختان مملو از شکوفه‌ها در فضای باز برگزار کنند و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود و عزیزانشان رقم بزنند. آیا تابه‌حال در فصل بهار به توکیو سفر کرده‌اید؟ تجربه خود را از سفر به توکیو و زیبایی‌های آن را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 65 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 12 آوریل 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.