فیروز سیر جشنواره ها و فستیوال های بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین - فیروز سیر

با جشنواره های بوینس آیرس آشنا شوید

بوینس آیرس پایتخت کشور آرژانتین، با برگزاری فستیوال های جذابش، همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. این شهر در شمال شرقی آرژانتین واقع شده است. از نظر جمعیت و اهمیت اقتصادی، باید گفت که بوینس آیرس یکی از بزرگترین شهرها و مراکز فرهنگی در آمریکای لاتین به شمار می رود. جمعیت این شهر بالغ بر ۳ میلیون نفر است. هنگام برگزاری جشنواره ها، جمعیت شهر به طرز چشمگیری افزایش می یابد. در اینجا تنها چند مورد از فستیوال های مطرح در پایتخت آرژانتین را به شما معرفی می کنیم.

چه جشنواره هایی در بوینس آیرس برگزار می شود؟

جشنواره بین المللی سینمای مستقل بوینس ایرس

این جشنواره مخصوص فیلمسازان است. جشنواره فیلم بوینس آیرس که هر سال در ماه اوریل برگزار می شود، پروژه هایی از بیش از ۱۲۰ کشور دریافت می شود. چهره های برجسته ای همچون ورنر هرتزوگ، فرانسیس فورد کاپولا، مایکل دورمن، مکس ریملت، وودی هارلسون نیز در این جشنواره شرکت کرده اند.

جشنواره فیلم بوینس آیرس

جشنواره کتاب بوینس آیرس

هر سال در ماه اوریل تا ماه می جشنواره کتاب برگزار می شود. این جشنواره یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب در جهان است و فرصتی برای تماشای آخرین آثار نویسندگان آرژانتینی و جهانی فراهم می کند. احتمالا حس و حال نمایشگاه کتاب خودمان را بگیرید با این فرق که بسیاری از نویسندگان مطرح جهان نیز در این جشنواره حضور دارند.

فستیوال تانگو

پایتخت رقص تانگو جهان را می توان بوینس آیرس دانست. فستیوال تانگو در این شهر یکی از مهمترین رویدادهای هنری و فرهنگی آرژانتینی محسوب می شود. تانگو نماد فرهنگی آرژانتین است. فستیوال تانگو در بوینس آیرس به عنوان یک جشنواره بین المللی از تاریخ و سنت های این رقص معروف برخوردار است. علاقه مندان به تانگو می توانند از سراسر جهان به پایتخت زیبای آرژانتین مراجعه کنند و در رقص های عمومی این فستیوال شرکت کنند. از ویژگی های این فستیوال این است که افراد از سطح مبتدی تا حرفه ای می توانند در فعالیت های مختلف شرکت کنند. اجراهای زنده، کنسرت ها و کارگاه های آموزشی تانگو از جمله تنوع های این جشنواره است. این رویداد ۲۰۰۰ رقصنده و چیزی حدود نیم میلیون بازدید کننده دارد.

جشنواره تانگو بوینس ایرس

جشنواره موسیقی لالوپالوزا

یکی دیگر از فستیوال های جذاب بوینس آیرس، جشنواره موسیقی لالوپالوزاست. این جشنواره در اصل یک جشنواره شیکاگویی می باشد. در سال ۱۹۹۱ در شیکاگو این جشنواره شروع شد و در سال های بعد به نقاط مختلف دنیا گسترش یافت. بوینس آیرس یکی از این نقاط برگزار کننده این جشنواره است. مهمترین ویژگی لالوپالوزا این است که در چند روز، شما انواع نمایش های زنده موسیقی در سبک های راک، پاپ، الکترونیک، هیپ هاپ و … را مشاهده می کنید. هنرمندان بسیاری در این جشنواره حضور پیدا می کنند و بر ارزش این جشنواره می افزایند.

جشنواره بوینس ایرس

جشنواره تئاتر بوینس آیرس

یکی دیگر از جشنواره های بوینس آیرس که در جهان شهرت دارد، جشنواره تئاتر است. این جشنواره سالانه به هدف ارتقا و ترویج هنر تئاتر برگزار می شود. در این جشنواره انواع نمایش های آزاد و ارتقایی و تجربی ارائه می شود. هنرمندان محلی و بین المللی نیز در جشنواره تئاتر شرکت می کنند. علاوه بر نمایش ها بخشی از این جشنواره به کارگاه ها و سخنرانی ها اختصاص داده شده است. در این بخش هنرمندان می توانند با هم تعامل داشته باشند. محل برگزاری جشنواره تئاتر آرژانتین در فضاهای فرهنگی هنری بوینس آیرس است.

جشنواره هنرهای الکترونیک

این جشنواره برای نمایش و ارتقا اثر هنرمندان الکترونیکی و دیجیتالی برگزار می شود. شما می توانید آخرین دستاوردهای الکترونیک را در این بخش مشاهده کنید.

جشنواره کارتون بوینس آیرس

چه چیزی جذاب تر از جمع شدن کارتونیست های هنرمند از سراسر جهان در یک جا؟ در این جشنواره هنرمندان از تمام کشورهای جهان گرداگرد یکدیگر جمع می شوند و در نهایت به بهترین کارهای به نمایش در آمده جایزه اهدا می شود. برندگان این مسابقه علاوه بر جوایز مالی می توانند آثار خود را در یک فضای بین المللی نیز به نمایش بگذارند.

ورکشاپ ها و کنفراس هایی که در این جشنواره برگزار می شود هم خالی از لطف نیست. شما می توانید با نگاه جدیدی از هنرمندانی که با شما وجه اشتراک دارند، آشنا شوید.

آرژانتین کشوری با فستیوال های متنوع است. اگر در جستجوی فستیوال های آرژانتین هستید، به سایر شهرهای این کشور زیبا هم سری بزنید. فستیوال کوسکین، فستیوال املت غول آسا، کنسرت ایگواسو، فستیوال سنت، فستیوال شکلات باریلوچه و فستیوال بین المللی اوشوآیا از دیگر فستیوال های مطرح آرژانتین است که طرفداران برون هم مرزی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 18 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.