فیروز سیر دنیای زیر آب در استانبول - فیروز سیر

جاذبه های گردشگری استانبول بسیار گسترده و متنوع است. هرچند که اغلب گردشگران تور استانبول بیشتر جاذبه هایی مانند ایاصوفیه، پاشاباغچه و … را می شناسند اما استانبول به جز این ها دیدنی های دیگری هم دارد. یکی از جاذبه های گردشگری استانبول که شاید کمتر در مورد آن صحبت شده باشد، آکواریوم های استانبول است. آکواریوم های استانبول در نوع خود بهترین هستند. آن ها علاوه بر این که تنوع زیستی گوناگونی از آبزیان را به نمایش می گذارند با داشتن امکاناتی مانند کافه، رستوران، فضای بازی و … فرصت خوبی برای یک گشت و گذار خانوادگی هستند.  در ادامه این مطلب تعدادی از مهم ترین و بهترین آکواریوم های استانبول را معرفی می کنیم.

 

بهترین آکواریوم های استانبول

 

آکواریوم استانبول

این آکواریوم یکی از بزرگ ترین و بهترین آکواریوم های استانبول است. این آکواریوم بزرگ ترین آکواریوم موضوعی جهان است. چیزی که آکواریوم استانبول را منحصر به فرد کرده معماری و اِلمان های هر بخش است که به خوبی ویژگی های زیستی و جغرافیایی زیستگاه های مختلف را نشان می دهد. این آکواریوم در زمینه حفظ محیط زیست و همین طور محافظت از گونه های مختلف آبزیان با شرکت های مختلفی همکاری می کند.

در آکواریوم استانبول گونه های مختلفی از آبزیان وجود دارند. شاید برایتان جالب باشد، در این آکواریوم امکان شنا کردن با کوسه ها هم وجود دارد. در واقع کوسه ها هم مانند سایز آبزیان آکواریوم در بخش هایی جداگانه نگداری می شوند. غواصی در این آب ها همراه با راهنما و غواصان مجموعه امکان پذیر است. در حین غواصی باید تابع راهنما باشید و از دست زدن و یا غذا دادن به کوسه ها پرهیز کنید. هزینه این غواصی جدا از بلیط ورودی آکواریوم است.

جدای از این، آکواریوم استانبول یک رستوران و سه کافه دارد. همین طور یک فروشگاه سوغاتی در این مجموعه قرار دارد که می توانید هدایایی تهیه کنید. در این فروشگاه اسباب بازی، زیورآلات، عروسک و وسایلی از این دست وجود دارد که البته بیشتر تِم دریایی دارند.

بلیط ورودی آکواریوم استانبول برای بزرگسالان ۱۶۰ لیر و برای کودکان ۱۲۵ لیر ترکیه است. کودکان زیر دو سال هم نیازی به تهیه بلیط ندارند.

 

آکواریوم استانبول

 

آکواریوم Sea life

بدون شک آکواریوم سی لایف یکی از بهترین آکواریوم های استانبول است. این آکواریوم بزرگترین آکواریوم اروپا است. این آکواریوم یکی از ۴۸ آکواریوم زنجیره ای مجموعه آکواریوم های سی لایف است. شرکت سی لایف در کشورهای مختلف آکواریوم دارد. آکواریوم سی لایف در مرکز خرید فروم واقع شده است. بنابراین می توانید بعد از بازدید از آکواریوم گشتی هم در مرکز خرید بزنید. به علاوه آکواریوم یک مرکز خرید هدیه هم دارد.

بلیط های آکواریوم سی لایف تنوع زیادی دارند. بلیط ها برای روز مشخص نیستند در واقع هر کدام بازه زمانی دارند. بلیط های ۱۸۰ لیری اعتبار ۹۰ روزه دارند، البته در مدت اعتبار تنها یک بار می توان از آکواریوم بازدید کرد. بلیط های ۲۷۰ لیری هم ۹۰ روز اعتبار دارند اما امکان دو بار بازدید را دارند. در نهایت بلیط های ۳۶۰ لیری اعتباری یک ساله دارند و محدودیتی هم برای دفعات حضور ندارند. با خرید این بلیط می توانید از تخفیف فروشگاه هدیه مجموعه هم استفاده کنید.

آکواریوم عمار

آکواریوم عمار هم با وجود این که نسبت به آکواریوم استانبول و آکواریوم سی لایف کوچک تر است اما باز هم یکی از بهترین آکواریوم های استانبول است. این آکواریوم در مرکز خرید میدان عمار واقع شده است. این آکواریوم بخش های موضوعی متنوعی از جمله تونل آبی، مجموعه کروکودیل ها، مجموعه پنگوئن ها، خرچنگ ها و … دارد. در این آکواریوم امکاناتی مانند بازی واقعیت مجازی در نظر گرفته شده است. به علاوه شما می توانید در سالن اختصاصی که برای کودکان در نظر گرفته شده، جشن تولد و برنامه های کوچک برگزار کنید.

هزینه برگزاری جشن به صورت جداگانه محاسبه می شود. بلیط ورودی آکواریوم عمار برای بزرگسالان ۱۱۵ لیر و برای کودکان، افراد بالای ۶۵ سال، معلمان و دانش آموزان ۱۰۰ لیر است. اگر بلیط را به صورت آنلاین تهیه کنید، می توانید ۱۰ تا ۱۵ لیر ارزان تر خرید کنید. این بلیط ها تنها برای یک بار بازدید از این آکواریوم است اما می توانید اشتراک سالانه آن را هم با پرداخت ۲۵۵ لیر برای بزرگسالان و ۲۳۰ لیر برای کودکان تهیه کنید.

 

آکواریوم عمار در استانبول

 

آکواریوم Viasea

Viasea یکی دیگر از بهترین آکواریوم های استانبول است. این آکواریوم در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. در این آکواریوم علاوه بر آبزیان گونه ای متنوعی از خزندگان و حیوانات خشکی هم نگهداری می شوند. این آکواریوم بخش های موضوعی زیادی شامل لاک پشت ها، کوسه ها، انواع آبزیان، خزندگان و … دارد. در آکواریوم ویاسی می توانید لاک پشت های ۱۰۰ ساله را مشاهده کنید. این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است. بلیط آن هم بسته به سن افراد متفاوت است. حداقل بلیط برای کودکان زیر ۴ سال به قیمت ۱۸۰ لیر است. بلیط های خانوادگی هم گران ترین بلیط ها هستند، قیمت ۴۵۰ لیر دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 301 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 18 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.