فیروز سیر راهنمای سفر به آنتالیا - فیروز سیر

آنتالیا یکی مهم‌ترین شهرهای ترکیه خصوصا در حوزه گردشگری است. این شهر طبیعت بکری دارد و یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ترکیه است. از نظر جمعیت پنجمین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید. همین طور جایگاه بالایی در جامعه بین المللی دارد به طوری که در سال ۲۰۰۵ اجلاس سران کشورهای صنعتی و در سال ۲۰۱۶ اکسپو در این شهر برگزار شد.

آنتالیا از نظر گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد و یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است. بعد از استانبول بیشترین میزان گردشگر را دارد. تور آنتالیا یکی از پرطرفدارترین تورها میان گردشگران ایرانی است. این شهر هتل‌های بسیار بزرگ و مجللی دارد. این هتل‌ها بخشی از جذابیت این شهر هستند. در ادامه نگاهی به آنتالیا و جاذبه‌های آن می‌اندازیم.

 

جاذبه های گردشگری آنتالیا

 

مهم‌ترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های آنتالیا

آنتالیا را همه به هتل‌هایش می‌شناسند. هتل‌هایی لاکچری که همه چیز را برای گردشگران فراهم کرده‌اند. به طور کلی با این که آنتالیا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی دارد اما اغلب گردشگران تور آنتالیا وقت خود را در هتل‌ها و سواحل شهر می‌گذارند. اما واقعا حیف است در سفر به آنتالیا جاذبه‌های دیدنی و تاریخی آن را نادیده بگیرید.

معروف‌ترین جاذبه آن کاله ایچی است. منطقه‌ای قدیمی که در آن سازه‌های مربوط به دوره بیزانس، سلجوقی و عثمانی می‌شود. به جرات می‌توان گفت دروازه هادریان مهم‌ترین جاذبه گردشگری و تاریخی این شهر است. در گذشته دور تا دور شهر دیوار کشیده شده بود و این دروازه بخش به جامانده از آن دیوار است. قدمت این دروازه به حدود ۱۹۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

به جز این‌ها مسجد محمد پاشا، برج هیدیرلیک، آبشار دودن، پارک فرهنگی آتاتورک، پل آراپسو از دیگر جاذبه‌های مهم این شهر هستند.

هتل‌های منحصر به فرد آنتالیا

هتل‌های آنتالیا شهرت زیادی دارند و اغلب به صورت ریزورت هستند. مجموعه‌ای بزرگ که شامل تمام امکانات رفاهی برای گردشگران می‌شود. این هتل‌ها باغ و محوطه اختصاصی، ساحل اختصاصی، زمین‌های ورزشی، استخر سرپوشیده و روباز، زمین بازی کودک، سالن آمفی تئاتر، سالن بیلیارد، رستوران کودک با منویی مخصوص، پارک آبی و خلاصه هر چیزی که گردشگران برای تفریح و خوش گذرانی نیاز داشته باشند، دارند.

بهترین هتل‌های آنتالیا بیشتر در منطقه بلک قرار دارند. این هتل‌ها اغلب به صورت Uall سرویس دهی می‌کنند یعنی به صورت ۲۴ ساعته می‌توان از رستوان‌ها و کافه‌های آن استفاده کرد. اغلب آن‌ها پنج ستاره هستند و امکاناتی مانند صرافی، فروشگاه برای خرید، آرایشگاه و … دارند. با اقامت در این هتل‌ها دیگر نیازی ندارید از هتل خارج شوید مگر برای گشت در شهر و بازدید از جاذیه‌های تاریخی آنتالیا. بیشترین جذابیت تور آنتالیا هم مربوط به هتل‌های لوکسش است.

 

بهترین هتل های آنتالیا

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است و به دلیل ساحلی بودن چند هفته‌ای در تابستان، هوای آن شرجی می‌شود. بهترین زمان برای تور آنتالیا اوایل بهار و اوایل پاییز است. در این زمان آب و هوای آنتالیا در بهترین حالت خود است. تابستان‌های آنتالیا هوا گرم و گاهی شرجی است. این فصل برای تفریحات آبی مناسب است. بیشترین میزان گردشگر هم در همین زمان به آنتالیا سفر می‌کنند.

تور آنتالیا در زمستان هم بهترین فرصت برای سفر ارزان به این شهر است. هوای آنتالیا در زمستان‌ها سرد می‌شود و تفریحات ساحلی آن تقریبا تعطیل می‌شود. به همین دلیل میزان گردشگر هم کاهش پیدا می‌کند. در این زمان بلیط هواپیما و هتل را با قیمت‌های بسیار خوبی می‌توانید رزرو کنید. علاوه بر این مراکز خرید آنتالیا هم در زمستان‌ها تخفیف‌های خوبی دارند. از طرفی اگر نخواهید از هتل خارج شوید زمستان فرصت مناسبی برای سفر به آنتالیا است چون علاوه بر تخفیف‌ها و قیمت پایین تور، میزان گردشگران کم شده و شهر مانند تابستان شلوغ نیست.

هزینه‌های سفر به آنتالیا

تور آنتالیا در فصل‌های پرتوریست قیمت بالایی دارد. بیشترین هزینه هم مربوط به هتل می‌شود. هتل‌های آنتالیا بهترین خدمات را ارائه می‌دهند، بنابراین طبیعی است که هزینه زیادی هم داشته باشند. البته با چشم پوشی از هتل‌های درجه یک می‌توانید کمی هزینه‌های سفر به آنتالیا را کاهش دهید. مورد دیگر قیمت بلیط هواپیما است. بلیط‌های شرکت‌های ایرانی قیمت‌های کمتری دارند. از طرفی با توجه به این که چه کلاس  پروازی را انتخاب می‌کنید، قیمت بلیط هواپیما هم تغییر می‌کند. بلیط‌های اکونومی کمترین خدمات را دارند به همین دلیل ارزان‌ترین هستند.

البته خرید بلیط چارتر هواپیما باز هم می‌تواند هزینه‌های تور آنتالیا را کمتر کند. پروازهای چارتر با پروازهای سیستمی فرق دارند. این بلیط‌ها به صورت یکجا توسط آژانس چارترکننده خریداری شده است. بنابراین در صورت تکمیل نشدن ظرفیت پرواز، آفرهای خوبی پیشنهاد می‌دهند. جدای از این‌ها باید هزینه تفریحات ساحلی را هم در نظر بگیرید. اگر در هتل‌های معمولی اقامت داشته باشید هزینه ناهار و شام را هم باید به بودجه‌تان اضافه کنید. به طور کل می‌توان گفت هزینه‌های سفر به آنتالیا در فصل زمستان کم‌تر می‌شود.

 

سفر به آنتالیا

 

مهم‌ترین مراکز خرید آنتالیا کدامند؟

آنتالیا مراکز خرید بزرگی دارد که بیشترشان در پایان هر فصل حراج هماهنگ دارند. در این شهر هم مراکز خرید بزرگ و لوکس وجود دارد و هم بازارهای محلی که بیشتر در مناطق قدیمی شهر قرار گرفته‌اند. این بازارها بیشتر اجناس بومی و سنتی دارند و بهترین فرصت برای خرید ارزان هستند. در حالی که در پاساژ‌ها بیشتر فروشگاه‌های برند دیده می‌شود. تراسیتی، جومارتسی پازار، آنتالیا مال، مرکز خرید مارک آنتالیا، اوزدیلک، بازار فرش و بازار محلی تعدادی از مراکز خرید این شهر هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 354 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 26 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.