فیروز سیر راهنمای سفر به کیش - فیروز سیر

کیش یکی از محبوب‌‌ترین مقاصد گردشگری داخلی است. این جزیره قدمت طولانی دارد و از زمان هخامنشیان به خاک ایران تعلق دارد. این جزیره بهترین امکانات و تفریحات آبی را دارد و از نظر هتل نیز بهترین تعدادی از بهترین هتل‌های کشور در کیش قرار دارند. تور کیش جزو انتخاب‌های اول برای تورهای داخلی است. سفر به کیش پر از جذابیت و تفریحات مفرح است. از طرفی پاساژهای کیش بهترین فرصت برای خرید هستند.

 

طبیعت زیبای جزیره کیش

 

چرا کیش اینقدر طرفدار دارد؟

شاید اولین سوالی که برای‌تان پیش بیاید این باشد که تور کیش چه جذابیتی دارد که همه آن را دوست دارند و در تمام طول سال مملو از گردشگر است. اولین موضوع آب و هوای خوب جزیره است. کیش به جز تابستان‌ها هوای مطبوع و خوبی دارد و این بهترین فرصت برای تفریح است. خصوصا که در زمستان اغلب شهرهای ایران آب و هوای سردی دارند و کیش جزو معدود شهرهایی است که هم آب و هوای خوبی دارد و هم به شدت توریستی است.

این شهر برای گردشگران جاذبه‌های زیادی دارد. پرطرفدارترین آن‌ها هم تفریحات آبی کیش است. تفریحاتی مثل غواصی، پاراسل، اسکوتر دریایی و شاتل تعدادی از تفریحات آبی این جزیره هستند که شاید در همه شهرهای ایران، حتی شهرهای ساحلی در دسترس نباشند. در واقع تفریحات آبی کیش این جزیره را منحصر به فرد کرده است.

موضوع مهم دیگر در مورد جذابیت تور کیش، خرید از برندهای بزرگ و لوکس است. کیش به عنوان یک منطقه آزاد تجاری پاساژ‌های بین المللی با برندهای مختلف دنیا دارد. خرید از کیش می تواند برای‌تان ارزان‌‌تر از شهرهای دیگر تمام شود، چون به اجناس این منطقه مالیات تعلق نمی‌گیرد. مسافران هم تا سقف مجازی می توانند از کیش خرید کنند، بیش از سقف تعیین شده باید مالیات و عوارض پرداخت کنند. در خرید از کیش حتما دقت کنید و قیمت اجناس مورد نظرتان را از شهرهای دیگر هم سوال کنید تا قیمت واقعی آن‌ها را پیدا کنید.

علاوه بر این‌ها کیش جزیره‌ای قدیمی است و جاذبه‌های تاریخی مهمی دارد. شهر زیرزمینی کاریز با تاریخ ۲۵۰۰ سال و شهر قدیمی حریره با ۱۰۰۰ سال قدمن مهم‌‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند. در کنار این‌ها کیش جاذبه‌های طبیعی مانند ساحل مرجانی، پارک آهوان و … نیز دارد.

 

بهترین هتل های کیش

 

بهترین زمان برای سفر به کیش

کیش تقریبا در تمام طول سال گردشگر دارد. اما بهترین زمان برای سفر به کیش زمستان‌ها است. کیش آب و هوایی گرم و داغ دارد. به همین خاطر تابستان‌های آن حسابی هوا داغ و شرجی است به طوری که شاید برای همه قابل تحمل نباشد. با این حال کسانی که می خواهند با تور ارزان کیش سفر کنند، این فصل را انتخاب می کنند. در این فصل تور کیش، بلیط هواپیما و هزینه هتل‌ها حسابی تخفیف می خورد. این موضوع را هم در نظر بگیرید که تمام هتل‌ها، پاساژ‌ها و تفریحگاه‌های کیش وسایل خنک کننده دارند و اگر نخواهید خیلی در خیابان‌ها و ساحل قدم بزنید، تور تابستان کیش هم می تواند گزینه خوبی باشد. خصوصا که جشنواره تابستانه کیش با برنامه‌های شاد و موزیکال جذابیت سفر را بیشتر می کند.

به جز زمستان‌ها که بهترین زمان برای سفر به کیش است، اواسط پاییز و اوایل بهار هم جزیره آب و هوای خوبی دارد. پاییز به دلیل بازگشایی مدارس حجم سفرها کاهش پیدا می کند و فرصت خوبی برای سفر است. تور نوروزی کیش هم بسیار پر طرفدار است. نوروز هوای کیش بسیار مطبوع است و تعطیلات سال نو هم باعث می شود گردشگران بیشتری راهی کیش شوند. به همین دلیل جزیره کمی شلوغ‌‌تر خواهد بود و قیمت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل هم بیشتر می شود.

 

بهترین تفریحات آبی کیش

 

هزینه‌های سفر به کیش

برای سفر به کیش هم می توانید حسابی هزینه کنید و سفر لاکچری داشته باشید و هم می توانید با حداقل‌ها سفر خود را برنامه ریزی کنید. با اقامت در مهمانسرا‌ها و خانه‌های بومی هزینه اقامت‌تان کمتر می شود. برعکس اگر هتل‌های چند ستاره و لاکچری را انتخاب کنید باید حسابی خرج کنید. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر به کیش، سفر در زمان‌های کم توریست است. در این زمان‌ها قیمت‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. خرید بلیط چارتر هواپیما و همین طور تور لحظه آخری هم فرصت خوبی برای سفری ارزان و مقرون به صرفه است.

بلیط هواپیما هم با توجه به نوع کلاسی که انتخاب می کنید می تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد. بلیط فرست کلاس گران‌‌ترین و بعد از آن بیزنس کلاس جزو پروازهای گران هستند که هنگام سفر از مسافران با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های گرم پذیرایی می شود. بلیط‌های اکونومی پایین‌‌ترین قیمت را دارند که معمولا شامل یک نوشیدنی و یک غذای سرد می شوند.

هزینه رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اصلی‌‌ترین هزینه‌های سفر هستند اما هزینه‌های تفریحات کیش را هم باید در نظر بگیرید. کیش تفریحات گرانی دارد و حتما از قبل بودجه‌ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید. در کنار این‌ها خورد و خوراک هم هزینه‌ای جداگانه‌ای دارد. چون اغلب هتل‌های کیش تنها وعده صبحانه را روی اقامت هتل در نظر می گیرند.

 

جاذبه های گردشگری کیش

 

مهم‌‌ترین مراکز خرید کیش کدامند؟

کیش چندین مرکز خرید بزرگ و مهم دارد. مرکز خرید پردیس ۱ و ۲، مرکز خرید سارینا ۱ و ۲، رویال مال، مرکز خرید دامون، بازار مرجان و بازار مروارید از مهم‌‌ترین مراکز خرید جزیره هستند. در این مراکز خرید می توانید انواع لوازم خانگی، پوشاک، کفش، عینک، لوازم آرایشی و هرچیزی که بخواهید را پیدا کنید. بعضی از این مراکز بافت قدیمی دارند و بعضی دیگر پاساژ‌های لوکس و بزرگی هستند. به طور کلی در کیش می توانید کالاهای خارجی و برند را با قیمت‌های مناسب‌‌تری پیدا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 343 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 26 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.