فیروز سیر روزهای بارانی در وین را چگونه سپری کنیم؟ - فیروز سیر

اصولا همه دوست دارند هنگامی که به سفر می‌روند در یک هوای صاف و مطبوع در خیابان‌ها قدم بزنند و بدون نگرانی از خیس شدن، تفرجگاه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی، و تفریحی را ببینند. لابد از آن‌چه که در سطر بالا به آن اشاره شد (خیس شدن) به آن‌چه که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم، پی برده‌اید. 

گاهی مقصد ما شهری مثل وین در اتریش است که در اکثر روزهای سال بارندگی دارد. درست است که اگر چنین شهرهایی مثل وین بارانی را به عنوان مقصد گردشگری‌تان استفاده کنید، مجبورید چمدان‌تان را با لباس‌های گرم سنگین‌تر کنید، چتر و سایر لوازم اساسی را همراه خود داشته باشید، و آن‌جا از ترس خیس شدن و سرما خوردن نتوانید به راحتی در معابر تردد کنید، اما بازدید از این شهرها هرگز خالی از لطف نیست و اتفاقا جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد. در ادامه می‌خواهیم با هم راجع به سفر به وین و تفریح در روزهای بارانی در وین صحبت کنیم. پس چترهای‌تان را بردارید و در ادامه با ما همراه باشید. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به فیروز سیر مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

آشنایی مختصری با وین؛ شهر بارانی و پاکیزه

 روزهای بارانی در وین   
Vienna – Austria

وین بزرگ‌ترین شهر کشور اتریش و در واقع پایتخت آن است. این شهر بارانی در شمال شرقی اتریش قرار دارد؛ جایی در نزدیکی رود طولانی دانوب. وین شهری چهارفصل و خوش آب‌وهواست و در اکثر روزهای سال باران می‌بارد و به خاطر این بارندگی‌ها، شهر هوای مطبوعی دارد و آلوده نیست. در فصل بهار و پاییز هوای وین متعادل و معمولی است، اما اگر در فصل تابستان به آن‌جا سفر کنید با هوای گرم و خشک و در فصل زمستان با هوایی بسیار سرد و مرطوب مواجه خواهید شد.

بهترین زمان سفر به وین

اگر دوست دارید وین را ببینید، چتر، کاپشن و لباس‌های گرم‌تان را بردارید و بلیط‌تان را برای بهترین بازه زمانی سفر به آن‌جا یعنی از آوریل تا ماه می رزرو کنید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید در این بازه به آن‌جا سفر کنید نگران نباشید؛ بازه سپتامبر تا اکتبر هم برای حضور در وین بارانی و خنک، زمان مناسبی است. تا این‌جا از مقدمات سفر صحبت کردیم، اما لازم است بدانید که در روزهای بارانی در وین به کجا بروید تا از خیس شدن در امان باشید. 

موزه‌ها؛ تفریح در روزهای بارانی در وین

از آن‌جا که موزه یک مکان سرپوشیده و محافظت‌شده است می‌تواند انتخاب مناسبی برای تفریح و بازدید در روزهای بارانی در وین باشد. جالب است بدانید وین جایی به نام محله موزه‌ها دارد که مجموعه‌ای بزرگ شامل تعدادی موزه فرهنگی و هنری است که قدم زدن در آن‌جا و بازدید از موزه‌ها می‌تواند لحظاتی به یادماندنی را در خاطرتان ثبت کند. علاوه بر موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی، این محله دارای رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی نیز هست. در ادامه چند مورد از مشهورترین موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی وین را به شما معرفی می‌کنیم:

مجموعه هنری گرافیک آلبرتینا: انواع آثار هنری را در آن‌جا می‌توانید ببینید و حتی نقاشی‌های پیکاسو را هم در این موزه زیبا پیدا می‌کنید. 

موزه لئوپولد: اگر طرفدار هنر کلاسیک هستید و با هنرمندان اتریشی آشنایی دارید، برای بازدید از آثار هنرمندانی مثل گوستاو کلیمت، اگون شیله، و اسکار کوکوشا در روزهای بارانی در وین به این موزه بروید، لذت ببرید، و از خیس شدن هم در امان باشید.  

موزه تکنولوژی وین: یکی از مزایای این موزه این است که در نزدیکی پارک شونبرون قرار گرفته است. یک تیر و دو نشان! هم از موزه دیدن کنید و اطلاعات خود را راجع به تکنولوژی و قطارها و هواپیماها بالا ببرید و هم بعد از آن به پارک زیبای شونبرون بروید و لحظاتی خوش را برای خود رقم بزنید. البته اگر باران خیس‌تان نکند.

گالری اتریشی بلودر، برای اهالی هنر

 روزهای بارانی در وین   

اگر اهل نقاشی باشید، با گوستاو کلیمت نقاش نمادگرای اتریشی و کارهای تحسین‌برانگیزش آشنایی دارید. اگر اهل گالری‌گردی هم باشید که دیگر چه بهتر! حتما به این گالری که در وین، در کاخ بلودر واقع شده بروید و از دیدن آثار این نقاش لذت ببرید.

موزه زیگموند فروید، میزبان شما در روزهای بارانی وین

همان‌طور که می‌دانید زیگموند فروید، عصب‌شناس و بنیان‌گذار دانش روانکاوی، اهل اتریش بود و از افتخارات و بزرگان این کشور به شمار می‌آید. پس اگر تا وین می‌روید حیف است که بازدید از موزه او را که توسط دخترش تدارک دیده شده، از دست بدهید. این موزه در واقع همان محل زندگی و کار اوست و آن‌جا می‌توانید وسایل شخصی مثل چمدان، میز، کلاه و سایر وسایل شخصی او را از نزدیک ببینید. تقدیرنامه‌ها، کتاب‌ها، یادداشت‌ها، نامه‌ها، و عکس‌های او نیز در این موزه نگهداری می‌شود. پس باز هم یک انتخاب خوب دیگر، برای گذراندن یک روز بارانی در وین!

خرید سوغاتی؛ یک گزینه جذاب برای تفریح در وین بارانی

از آن‌جا که موتزارت و بتهوون و بعضی دیگر از هنرمندان و موسیقی‌دانان فقید، از مشاهیر اتریش هستند، یکی از انواع سوغاتی‌هایی که می‌توانید برای عزیزان‌تان ببرید، مجسمه و به‌خصوص سردیس بزرگان اتریش است که در همه فروشگاه‌ها می‌توانید آن‌ها را به وفور پیدا کنید. یکی دیگر از سوغاتی های جذاب، شلوارک‌های چرمی جالبی است که مردم شب هالووین می‌پوشند. 

اما اگر آشنایانتان از دوست‌داران پروپاقرص انواع خوراکی‌ها هستند و دوست دارند طعم های مختلف را امتحان کنند، خبر خوبی برای‌تان داریم؛ شکلات های اتریشی از بهترین شکلات‌های دنیا هستند و نمونه آن شکلات موتزارت کوگه است که از معروف‌ترین آن‌هاست و با بسته‌بندی‌های جذابی در مغازه‌های وین ارائه می شود. پس به بهانه‌ روزهای بارانی در وین بی‌کار در هتل ننشینید؛ به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها سر بزنید و از تماشای صنایع دستی و آثار اتریشی و هم‌چنین خوراکی‌های منحصربه‌فرد آن‌جا و خریدشان لذت ببرید. 

پارک پراتر را در وین بارانی از دست ندهید 

 روزهای بارانی در وین   

این پارک قدیمی که بخش‌ها و امکانات مختلفی دارد می‌تواند برای هر سلیقه‌ای سرگرم‌کننده باشد. بخش‌هایی از این پارک برای خوش گذراندن در روزهای بارانی در وین هم مناسب است. اگر هیجان ناشی از ترس را دوست دارید، آن‌جا می‌توانید به خانه ارواح بروید. اگر موزه دوست دارید، موزه مادام توسو آن‌جاست تا شما را در وین بارانی سرگرم کند. اگر هم اهل شهربازی هستید، تفریحاتی مثل ماشین برقی و چرخ‌وفلک آن‌جا وجود دارند تا لحظات مفرحی داشته باشید. بعد از تفریحاتتان هم می‌توانید به رستوران پارک بروید و لذت ببرید.

سخن آخر

همان‌طور که احتمالا در طول این مقاله متوجه شده‌اید، یک روز بارانی در وین بهانه‌ خوبی برای از دست دادن فرصت‌ گشت‌وگذار و نشستن در هتل نیست. تفریحات زیادی، از خرید سوغاتی‌های جذاب و بازدید از فروشگاه‌ها گرفته تا خانه‌ فروید، منتظر شماست تا سفری زیبا و خاطره‌انگیز را در روزهای زیبای بارانی در وین برایتان رقم بزنند. 

شما تا به حال یک روز بارانی در شهر وین بوده‌اید؟ کدام یک از تفریحات آن‌جا را بیشتر از همه دوست داشته‌اید؟ برای‌مان بنویسید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 26 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.