فیروز سیر شهرهایی در ایران که شما رو با طبیعت شان شگفت زده می کنند - فیروز سیر

ایران کشوری چهارفصل با جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است.گذران وقت در طبیعت به همراه خانواده و دوستان بسیار لذت بخش و آرامش‌دهنده است. دور بودن از هیاهوی شهرها و زندگی ماشینی روحیه شما را صیقل داده و انرژی بسیار زیادی کسب می‌کنید. می‌توان گفت سفر به شهرهایی که دارای طبیعت زیبا هستند برای تمام افراد جامعه به خصوص شهرنشین‌ها یک ضرورت است. درمیان تمام جاذبه‌های گردشگری، مناطق بسیار زیبا و بکر وجود دارد که هنوز دخالت انسان‌ها آنها را تخریب نکرده است. در این مقاله قصد داریم شهرهایی در ایران که شما را با طبیعت شان شگفت زده می‌کنند را معرفی کنیم.

شهرهایی با طبیعت زیبا

ایران شهرهای زیبای بسیاری دارد برخی از آنها مانند اصفهان و شیراز با بناهای تاریخی و قدمتشان مشهور هستند. برخی نیز مانند رامسر،یاسوج، سمنان و… به جاذبه‌های طبیعی مشهور هستند. به هر حال هر کدام از شهرهای ایران زیبایی مختص خود را دارند. در ادامه شهرهایی با طبیعت زیبا را برای دوستداران طبیعت معرفی می‌نماییم.

رامسر عروس شهرهای ایران

شهرهای کناره دریای مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی دارای طبیعت بسیار زیبایی هستند. وجود دریای خزر در این بخش از کشور یک موهبت و نعمت الهی است. در میان تمام شهرهای کناره دریای خزر، رامسر به عنوان زیباترین شهر، لقب عروس شهرهای ایران را به خود اختصاص داده است. اگر به شهر رامسر سفر نکرده‌اید در اولین فرصت با تور رامسر یک سفر به یادماندنی را تجربه کنید. رامسر شهری با بزرگترین تله کابین ایران است که از جنگل‌های سرسبز مازندران عبور می‌کند. جواهرده، جنگل های دالخانی، صفارود وبسیاری از مکان‌های دیگر در رامسر شما را شگفت زده خواهند کرد.

گلستان

استان گلستان یکی از سرسبزترین، زیباترین و خنک‌ترین استان‌های شمالی کشور است. این استان خط ساحلی ندارد اما هوای مطبوع، جنگل‌های سرسبز و مه‌های زیبایی که در ارتفاعات آن شکل می‌گیرد همه ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. اگر می‌خواهید یک سفر تابستانی داشته باشید، می‌توانید به گلستان سفر کنید. پس از رزرو هتل در گلستان راهی جاده شده و از طبیعت زیبا لذت ببرید. تور گلستان نیز می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای شما باشد. ناهارخوران، جنگل الندره، دریاچه توشن، آبشار هفت طبقه شادان، آبشار دوآب کردکوی، دهکده ییلاقی حفاظت شده جهان نما، طبیعت سردانسر، چشمه لال و … از طبیعت‌های بکر استان گلستان هستند.

یاسوج پایتخت طبیعت ایران

یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد، شهر آبشارهای خروشان با طبیعت بسیار زیبا و بکر است. آب و هوای معتدل، منطقه کوهستانی با دریاچه‌های فصلی، دشت‌های پر از گل و گیاهان سرسبز و تمام زیبایی‌های یک طبیعت بکر در این استان منتظر شماست. جالب است بدانید که پیست اسکی کاکان یکی از بهترین پیست‌‌های کشور در این استان قرار دارد. تنگه تامرادی، روستای کریک(ماسوله جنوب)، آبشار یاسوج، دشت راق، غار ده شیخ دنا، چشمه میشی و… از جاذبه‌های گردشگری استان یاسوج هستند.

گیلان شهر باران

بازهم یکی دیگر از استان‌های کناره دریای خزر با طبیعت زیبا همگان را مجذوب خود کرده است. گیلان پرجمعیت‌ترین شهر گیلک نشین و سومین شهر توریست پذیر ایران است. این شهر در سال ۲۰۱۵ به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی زیر نظر یونسکو و براساس استانداردهای آن به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست. پارک جنگلی سراوان در نزدیکی رودخانه‌های سفیدرود و سیاه‌رود، سد سقالکسار، جنگل نقله‌بر رودبار، جنگل گیسوم و… از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. علاوه بر تمام پارک‌های جنگلی زیبا روستای ماسوله در جنوب غربی استان گیلان بسیار زیبا است. اگر می‌خواهید از شلوغی‌ها و استرس‌های شهرنشینی فرار کنید ماسوله مقصد شماست.

مازندران

مازندران یکی دیگر از استان‌های شمالی است که بسیاری از افراد تجربه سفر به آن را دارند. می‌توان گفت توجه بیشتر مردم در سفر به مازندران به سمت دریا است غافل از اینکه مازندران دارای مناطق بکر و بسیار زیبایی است.بسیاری از پایتخت نشینان حداقل ماهانه یک بار به این استان سفر می‌کنند. تورهای گروهی بسیاری نیز در تمام طول هفته و به خصوص ایام تعطیل از استان تهران به مناطق بکر مازندران وجود دارد. سنگده، دریاچه شورمست، آلاشت، دشت ناز، باداب سورت، تالاب میانکاله، دشت شقایق لار و… از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران است.

سمنان شهری با چهار اقلیم

شهر سمنان به دلیل قرارگرفتن در جنوب رشته کوه البرز و نوار شمالی دشت کویر دارای چهار اقلیم گرم و خشک و بياباني، نیمه مرطوب، جنگلی و هیرکانی و همچنين کوهستانی و معتدل است. اگر به دنبال یک طبیعت بکر هستید جنگل رودبارک مهدیشهر یکی از زیباترین‌ها است. جنگل ابر یکی از بهترین مکان‌های گردشگری سمنان و از بهترین چشم اندازهای طبیعت ایران است. تورهای یک روزه جنگل ابر از مبدا تهران برگزار می‌شود و برای تعطیلات آخر هفته در تابستان بسیار مناسب است. چشمه علی دامغان، مجن شاهرود و تنگه داستان، کالپوش و… از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان است.  

سخن آخر این است که گردش در طبیعت و بازدید از مناطق بکر  و زیبا برای هر انسانی لازم است. بهتر است با برنامه ریزی به شهرهایی که دارای طبیعت زیبا هستند سفر کنید. اگر مناطق بکر را نمی‌شناسید می‌توانید با تورهای مسافرتی لحظات خوش و به یادماندنی داشته باشید. فراموش نکنید طبیعت در دست ما یک امانت است لذا در سفرهای خود در حفظ طبیعت کوشا باشید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 836 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 29 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.