فیروز سیر قوانین عجیب ایتالیا؛ اگر میخواهید جزو مافیای شهر باشید! - فیروز سیر

وقتی بسیاری از گردشگران قصد دارند به خارج از کشور بروند، یکی از کشور‌هایی که انتخاب می‌کنند ایتالیا است چرا که مردم مشتاق آشنایی با فرهنگ‌ها، جاذبه‌ها و امکانات دیگر آن هستند. بااین‌حال، رفتن به خارج از کشور ممکن است باعث تعجب شما از فرهنگ و قوانین کشور شود. ممکن است در سفر به ایتالیا نیز با قوانین عجیب و غریب این کشور روبه‌رو بشوید که بسیاری از آن‌ها باید در محله‌ای خاص یا به‌صورت ملی و سراسری رعایت شود. پس خودتان را آماده کنید تا در این مقاله با عجیب ‌ترین قوانین ایتالیا آشنا شوید، با ما همراه باشید.

رزرو بلیط هواپیما با فیروز سیر خوبه!

پوشیدن این دمپایی جایز نیست!

قوانین عجیب ایتالیا

یکی از حقایق عجیب ایتالیا، لباس فرمانده روم باستان است. به‌نظر می‌رسد لباس‌های آراسته برای مردم این کشور اهمیت دارد. به‌طور معمول پوشیدن دمپایی لا انگشتی هرجایی غیر از ساحل، نشان‌دهنده این است که شهروند منطقه نیستید. هم‌چنین باتوجه‌به گفته هاف‌پست، شرکت روزنامه‌نگاری آمریکایی، پوشیدن دامن توسط مرد‌ها خطر دستگیر شدن دارد. به‌علاوه هیچ توضیحی وجود ندارد که این موارد شامل سنتورین‌های رومی، مقامی در ارتش، نیز می‌شود که با توریست‌ها خارج از کولوسئوم عکس می‌‌گیرند.

شن‌بازی ممنوع است!

یکی دیگر از حقایق جالب ایتالیا، ممنوع بودن ساخت قلعه‌های شنی در سواحل این کشور است. ساخت قلعه‌های شنی می‌تواند شما را با قوانین اراکلیا روبه‌رو سازد که در روستای کوچکی نزدیک ونیز قرار دارد. طبق گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، اگر کسی قوانین را رعایت نکند به پرداخت جزای نقدی بین ۲۶ تا ۲۶۹ دلار محکوم می‌شود. پس بهتر است سطل و وسایل مشابه را با خود به این ساحل نیاورید.

تنگ ماهی ممنوع است!

قوانین عجیب ایتالیا

یکی دیگر از دانستنی ‌های جالب در مورد ایتالیا، ممنوع‌شدن تنگ ماهی است. در پی کمپین فعالان حقوق حیوانات، قانونی در روم تصویب شد که تنگ‌های ماهی را ممنوع اعلام کرد. کارشناسان این کمپین معتقد بودند که تنگ‌ها اکسیژن کافی را تامین نمی‌کنند که باعث تلف‌شدن ماهی‌ها می‌شود و در نهایت شورای شهر با نظر کارشناسان موافقت کرد. هم‌چنین این قانون از افرادی که غذای گربه‌ها را تامین می‌کنند نیز حمایت می‌کند.

این کفش‌ها را نپوشید!

یکی دیگر از قوانین عجیب ‌و غریب کشور ایتالیا، ممنوعیت کفش‌های صدا‌دار است. اگر قصد سفر به کاپری را دارید، حواستان به کفش‌های پرسروصدا باشد. هم‌چنین اگر وسایل‌تان را در کفش‌ یا دمپایی قرار دهید، این موضوع می‌تواند منجر‌به جریمه‌ شدن‌تان بشود؛ همان‌طور که زوجی به‌دلیل استفاده از دمپایی‌هایی که بیش‌از حد سروصدا تولید می‌کرد، دستگیر شدند. این قانون از سال ۱۹۶۰ به اجرا درآمده است.

بهداشت مردگان رعایت می‌شود!

قوانین عجیب ایتالیا

یکی دیگر از عجیب ‌ترین قوانین ایتالیا رعایت بهداشت مردگان است. دقیقا مشخص نیست که این قانون چگونه به‌وجود آمد. برای مثال اگر سوار ماشین بشوید که جسدی در آن است، باید مطمئن شوید که بیمه دارد، در غیر این‌صورت ممکن است تا ۳۳۳۵ دلار جریمه شوید. هم‌چنین از آن‌جایی که جسد انسان‌ها برای مردم دارای احترام هستند، نحوه برخورد شما با آ‌ن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. پس در سفرتان به ایتالیا این نکته عجیب را در نظر داشته باشید.

خندیدن الزامی است!

یکی دیگر از حقایق عجیب ایتالیا، خندیدن الزامی است. این کشور، جاذبه‌های متنوعی از قلعه‌ها، سواحل و دریاچه‌ها دارد و دارای یکی از تاثیرگذارترین کلیساهای جامع در ایتالیا به شمار می‌رود. در شهر میلان چیزهای زیادی برای خندیدن وجود دارد و مردم این شهر معمولا باید در محیط بیرون لبخند زده و شرایط شادی را برای شهروندان رقم بزنند، اما طبق گزارش هاف‌پست، شرکت روزنامه‌نگاری آمریکایی، لبخند زدن در مراسم تشییع‌جنازه و بازدید از بیمارستان‌ها استثنا اعلام شده است. این قانون عجیب و غریب کشور ایتالیا به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی‌ که پایتخت تجاری ایتالیا بخشی از امپراتوری اتریش و مجارستان بود. میلانی‌ها از سلطه خارجی خوشحال نبودند و در چهره آن‌ها دیده می‌شد. بنابراین، مقامات برای از بین رفتن غم و اندوه قانون‌گذاری کردند.

نشستن به این شیوه روی نیمکت ممنوع است! 

قوانین عجیب ایتالیا

یکی از حقایق جالب ایتالیا، ممنوع بودن نشستن ۳ نفر روی نیمکت محسوب می‌شود. نشستن روی نیمکت پارک ممکن است کاری عادی به‌نظر برسد اما اگر این کار را گروه سه‌نفره بعد از ساعت ۱۱ شب انجام دهید، شما قانون را نقض کرده‌اید. خوشبختانه، این قانون فقط برای شهر نوارا در منطقه پدمونت اعمال می‌شود. هم‌چنین قانون‌گذاران به منطقه ویارجو در توسکانا نیز در مورد نیمکت‌های آن حساس هستند.

کسی نباید بمیرد!

یکی دیگر از دانستنی ‌های جالب در مورد ایتالیا، ممنوع بودن مرگ است. مرگ در شهر فالسیانو دل ماسیکو غیرقانونی محسوب می‌شود. این شهر کوچک در کامپانیا قبرستان ندارد، بنابراین، در مارس ۲۰۱۲، شهردار این شهر تصمیم گرفت با غیرقانونی اعلام کردن مرگ، مشکل عدم قبرستان را حل کند. ظاهرا دو نفر از ساکنان مسن شهر قبل از پایان سال اول تصویب، قانون را به چالش کشیده بودند.

سخن پایانی فیروز سیر درباره قوانین عجیب ایتالیا

در این مقاله سفری به کشور زیبای ایتالیا داشتیم. این کشور در کنار جاذبه‌ها و جاهای دیدنی که دارد، در برخی محله‌ها یا در سراسر کشور قوانین جالبی دارد. در این مقاله به قوانین عجیب ایتالیا؛ از جمله ممنوعیت پوشیدن کفش‌های صدادار و ممنوع بودن ساخت قلعه‌‌های شنی پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌ سفرتان به ایتالیا را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 14 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.