فیروز سیر میدان شهرداری مادرید؛ از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های اسپانیا - فیروز سیر

اگر برای سفر به اسپانیا برنامه‌ریزی کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم یک روز کامل را به بازدید از میدان شهرداری مادرید اختصاص دهید. در این میدان تاریخی که میدان اصلی مادرید محسوب می‌شود و فضایی باز و بزرگ دارد، یک لحظه هم بی‌کار نخواهید بود. به میدان شهرداری مادرید بروید و با مجسمه‌ها و هم‌چنین ساختمان‌های تاریخی و معماری جذاب‌شان که دور تا دور این میدان را احاطه کرده است عکس بگیرید، در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف غذا بخورید، از بازارهای منحصربه‌فرد فصلی خرید کنید و لحظات خوشی را برای خودتان و همراهان‌تان رقم بزنید.

لازم به ذکر است که دسترسی به این جاذبه دیدنی در قلب اسپانیا چندان سخت نیست؛ چرا که درست در مرکز مادرید قرار گرفته است و تنها چند دقیقه با منطقه پورتو دل سول فاصله دارد. با اتوبوس، مترو و ماشین می‌توانید به این میدان بروید. برای دانستن بیشتر درباره میدان اصلی مادرید تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری فیروز سیر با ما همراه باشید. 

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به فیروز سیر مراجعه کنید

تاریخچه میدان شهرداری مادرید

میدان شهرداری مادرید

قدمت این میدان به قرن پانزدهم برمی‌گردد. در آن زمان این میدان فضای بازار اصلی مادرید، پلازا دل آرابال، محسوب می‌شد و محلی برای اجرای مراسم مختلف از جمله گاوبازی و حتی اعدام بود. این میدان سه بار آتش گرفت که پس از آخرین آتش‌سوزی در سال ۱۷۹۰، به سبک معماری فعلی‌اش بازسازی شد. هنرمندان امروزه در میدان شهرداری مادرید اجراها و نمایش‌های گوناگونی، از شعبده‌بازی گرفته تا موسیقی، برگزار می‌کنند که بسیار دیدنی و خارق‌العاده است. در ماه نوامبر و دسامبر جشنواره‌های سالانه شامل بازارهای فصلی، رژه طبل تامبورادا، جشن پایان هفته مقدس مادرید و بازار کریسمس در میدان برپا می‌شود. 

جاذبه‌های اطراف میدان اصلی مادرید

اگر به میدان شهرداری سر زدید، پیشنهاد می‌کنیم که جاذبه‌های مهم اطراف این محل را از دست ندهید. این دیدنی‌ها شامل اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا، کاخ سلطنتی مادرید و موزه تاریخی کلیسای جامع آلمودنا است. دیدن کلیسای سنت جیمز و سنت جان باپتیست با معماری باشکوه‌شان را هم از دست ندهید. هم‌چنین اگر اهل هنر هستید، بازدید از مراکز هنرهای نمایشی مانند تئاتر فیگارو می‌تواند اوقات خوشی را برای‌تان رقم بزند. راستی، خوب است بدانید که قدیمی‌ترین رستوران دنیا هم در میدان اصلی مادرید واقع شده است. به رستوران سوبرینو دو بوتین بروید و از غذا خوردن در رستورانی کهن در قلب اسپانیا لذت ببرید. 

دو نکته قابل توجه درباره مادرید

میدان شهرداری مادرید

اول این‎که از آن‌جایی که انعام دادن در اسپانیا رسمی است که آداب خاص خودش را دارد، یادتان نرود که به راهنمایان و هم‌چنین افرادی که به شما خدماتی را ارائه می‌دهند، طبق توصیه بومیان مادرید، انعام بدهید. اگر در مادرید برای رفت‌وآمدتان خودرویی اجاره کردید، نکته مهمی که باید بدانید این است که در زیر میدان اصلی مادرید یک پارکینگ وجود دارد که البته پارکینگی گران‌قیمت است. پارکینگ‌های دیگری هم در مناطق نزدیک میدان اصلی مادرید وجود دارد که ارزان‌تر برای‌تان تمام می‌شود، اما ممکن است در اوقات شلوغ سال، دسترسی به آن‌ها کمی مشکل باشد. 

سخن پایانی

در این مقاله درباره میدان شهرداری مادرید و هرآن‌چه لازم است در موردش بدانید، توضیح دادیم. این میدان جایی است که در سفر خود به مادرید هرگز نباید از قلم بیندازید؛ چراکه می‌تواند با دیدنی‌های بی‌نظیر و متنوع خود، از کاخ سلطنتی و کلیساهای جذاب گرفته تا رویدادهای فصلی و نمایش‌های هنرمندانه، تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر به مادرید را در ذهن‌تان ثبت کند.

شما دوست دارید در سفرتان به مادرید، از کدام جاذبه اطراف میدان اصلی مادرید دیدن کنید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 11 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.