فیروز سیر پارک ملی ایگواسو؛ از خیس شدن زیر آبشار تا کوهنوردی - فیروز سیر

پارک ملی ایگواسو به‌عنوان میراث جهانی کشور برزیل در یونسکو شناخته می‌شود. این پارک دارای ۶۷۲ کیلومتر مربع مساحت و ۲۵۷ آبشار بوده که در سال ۱۹۳۴ تاسیس شده است. همچنین در مرزهای آرژانتین، برزیل و پاراگوئه قرار دارد و به آبشارهای جذاب و بی‌نظیرش شهرت دارد. در این پارک علاوه‌بر آبشارها، از حیات‌وحش نادر و در خطر انقراض گرفته تا انبوهی از فعالیت‌های ماجراجویی، تجربیات بی‌شماری را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. همچنین هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از این پارک شگفت‌انگیز به کشور برزیل سفر می‌کنند. در این مقاله شما را با تفریحات و جاذبه ‌های دیدنی پارک ملی ایگواسو آشنا می‌کنیم.

رزرو بهترین تور خارجی با فیروز سیر!

بهترین فصل بازدید از پارک ملی ایگواسو

پارک ملی ایگواسو

پارک ملی ایگواسو در تمام طول سال باز است و گردشگران می‌توانند هر زمان که دوست دارند از آن بازدید کنند. بهترین زمان برای بازدید از پارک بستگی به نوع تجربه و سلیقه شما دارد که به آب‌وهوای مرطوب علاقه دارید یا خشک. معمولا گردشگران در فصل‌هایی از این پارک دیدن می‌کنند که بتوانند از تفریحات آبی آن استفاده کنند و از دیدن برخورد آب به صخره‌ها لذت ببرند. آوریل، ژوئن، آگوست و سپتامبر فصل‌های خشک هستند و پارک در مقایسه با ماه‌های دیگر بسیار خلوت‌تر است.

تفریحات 

اگر قصد سفر به پارک را دارید، تفریحات خاص و بی‌نظیری در انتظار شما خواهد بود که تجربه و خاطرات فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند. در ادامه تعدادی از این تفریحات را به شما معرفی می‌کنیم.

۱٫ Helicopter Ride Over Iguazu Falls

یکی از بی‌نظیرترین تفریحات پارک ملی ایگواسو هلیکوپترسواری بر فراز آسمان‌ آن است. زمانی که سوار هلیکوپتر می‌شوید، یک منظره بی‌نظیر به‌شکل پرنده را مشاهده می‌کنید که از کنار هم قرار گرفتن آبشارها به وجود آمده است. ده دقیقه پرواز بدون مانع به شما فرصت‌های زیادی برای گرفتن عکس‌های خاص و متفاوت را می‌دهد. اگر قصد بازدید از پارک ملی ایگواسو را دارید، تجربه این تفریح جذاب را از دست ندهید.

۲٫ Macuco Safari Boat Ride

یکی دیگر از تفریحات پارک ملی ایگواسو قایق‌سواری سافاری ماکوکو است. یک سفر آبی طولانی در جنگل که به شما این امکان را می‌دهد تا نیروها و جادوی طبیعت را از طریق قایق‌سواری تجربه کنید. زمانی که سوار قایق می‌شوید، قایق‌ران‌ها شما را به زیر آبشارThree Musketeers  می‌برند و خیس و خنک می‌شوید و لذت و هیجان بسیار بالایی را تجربه می‌کنید. قطعا این تفریح جزو به‌یاد ماندنی‌ترین خاطره برای شما در بازدید از پارک ملی ایگواسو به ‌شمار می‌آید.

۳٫ Rafting in Iguazu River

Rafting in Iguazu River

از دیگر تفریحات پارک ملی ایگواسو می‌توان به رفتینگ در رودخانه ایگواسو اشاره کرد. رفتینگ نوعی قایق‌سواری گروهی جهت ماجراجویی در منطقه است. شما در این تجربه جوش‌وخروش رودخانه عظیم ایگواسو را از نزدیک احساس می‌کنید. سفر ۳۰ دقیقه‌ای رفتینگ جذاب در رودخانه ایگواسو سرشار از سرگرمی و ماجراجویی است. به‌دلیل این‌که این رودخانه در مرز قرار دارد، تجربه رفتینگ از هر دو طرف برزیل و آرژانتین امکان‌پذیر است. در سفر به پارک ملی ایگواسو، این تجربه جذاب را از دست ندهید.

۴٫ Moonlight Tour

نظرتان در مورد خوردن یک شام رمانتیک همراه با معشوقتان زیر نور مهتاب چیست؟ یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات پارک ملی ایگواسو تور مهتابی است. تور مهتابی در پارک ملی ایگواسو راهی رمانتیک برای گذراندن یک شب خاطره‌انگیز همراه با همسرتان است. در این تور، یک اتوبوس دوطبقه شما را به Kanvas port می‌برد و در آنجا از خوردن یک شام مجلل، نوشیدنی‌های خوشمزه و مناظر جذاب آبشارها از نزدیک لذت می‌برید. این تفریح قطعا به یک تجربه مادام‌العمر و فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود.

جاذبه ‌های دیدنی پارک ملی ایگواسو

پارک ملی ایگواسو دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی است که در هیچ جای جهان وجود ندارد. خاص و متفاوت بودن این جاذبه‌ها هرساله باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران می‌شود. در ادامه شما را با تعدادی از این مکان‌های دیدنی آشنا می‌کنیم.

۱٫ Iguazu Falls

پارک ملی ایگواسو

یکی از جاذبه‌ های دیدنی این پارک، آبشار ایگواسو است. آبشار ایگواسو جواهری در قسمت شمالی پارک بوده و اولین و مهم‌ترین دلیل سفر به پارک ملی ایگواسو به ‌شمار می‌آید. زمانی که در مسیر آبشارها قرار می‌گیرید، کم‌کم به آبشارهای خروشان و عظیم نزدیک شده و می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید. ابرهای مه‌آلود روی تماشاگرانی که نزدیک آبشار هستند شناور می‌شوند و رنگین‌کمان درست از میان آبشارها می‌تابد و صحنه‌های خاص، زیبا و رمانتیک را خلق می‌کند. با بازدید از این آبشار تجربه‌ای خاص و متفاوت را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

هزینه ورودی: ۵۲ دلار

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر

۲٫ Parque das Aves

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی پارک ملی ایگواسو، پارک داس اوس است. این پارک یک مکان فوق‌العاده برای کسانی است که به پرندگان و تماشای آن‌ها علاقه‌مندند. در این پارک بیش ‌از هزاران گونه مختلف پرندگان را می‌توانید مشاهده کنید که از دست قاچاقچیان حیات‌وحش یا مکان‌هایی که با آن‌ها بدرفتاری شده بود، نجات یافته‌اند. بنابراین، هنگامی که در پارک هستید، مطمئن شوید که بهترین رفتار را با پرندگان داشته باشید. اگر به پرندگان علاقه دارید، تنها شانس شما برای دیدن گونه‌های عجیب‌وغریب پرندگان برزیلی بومی و جهانی بازدید از این پارک است.

هزینه ورودی: ۹ دلار

ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر

۳٫ Marco das Americas

Marco das Americas

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی پارک ملی ایگواسو Marco das Americas است. این مکان یک منطقه سه مرزی است که کشورهای پاراگوئه، آرژانتین و برزیل در آن مرز مشترک دارند. این منطقه به مثلث طلایی شهرت دارد و هرساله بازدیدکنندگان زیادی جذب آن می‌شوند. نماد این منطقه یک مجسمه بزرگ به‌شکل مثلث بوده که رنگ آن زرد است و در وسط یک حوض قرار دارد. رستوران‌ها و کافه‌های اطراف این نماد همیشه درحال پذیرایی از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به پارک ملی ایگواسو را دارید، حتما از این منطقه دیدن کرده و لذت ببرید.

ساعت بازدید: ۲ عصر تا ۱۰ شب

۴٫ Camp de Desafios

یکی از جاذبه ‌های دیدنی پارک ملی ایگواسو Camp de Desafios است که به‌معنای واقعی کلمه به «سرزمین چالش‌ها» ترجمه شده است. کسانی که به‌دنبال تجربه هیجان هستند با رفتن به این مکان می‌توانند مجموعه‌ای از فعالیت های ماجراجویی مانند رفتینگ‌سواری یا همان قایق‌سواری گروهی به‌منظور ماجراجویی در منطقه، راپلینگ یا صعود و فرود از یک شیب سنگی به‌وسیله طناب و تجهیزات، راه رفتن روی پل‌های معلق و کوهنوردی را تجربه کنند و لذت ببرند. پیشنهاد می‌کنیم در میان جنگل‌های بارانی انبوه آرژانتین، از تجربه هیجان بالا لذت ببرید.

۵٫ Bella Vista Sanctuary

پارک ملی ایگواسو

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی پارک ملی ایگواسو، پناهگاه Bella Vista  است. این مکان پناهگاهی برای گونه‌های در معرض خطر مانند کاپیبارا، جگوار، تمساح و مورچه‌خوار بوده و انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش به‌ شمار می‌آید. جالب است بدانید که این مکان نه‌تنها یک پناهگاه زیست‌محیطی است، بلکه یک نیروگاه برق آبی بوده که بزرگترین خروجی برق جهان را تولید می‌کند.

۶٫ Brave the Devil’s Throat    

یکی از مهم‌ترین جاذبه ‌های دیدنی پارک ملی ایگواسو، Brave the Devil’s Throat یا آبشار گلوی شیطان است. این آبشار خروشان برخلاف نامش، منظره‌ای زیبا و بی‌نظیری را به بازدیدکنندگان ارائه ‌می‌دهد. اگر در مسیر آبشارهای پارک ملی ایگواسو حضور داشته باشید، مناظر باشکوهی از این آبشار را مشاهد می‌کنید و می‌توانید از نزدیک شاهد عظمت و زیبایی آن باشید. همچنین این مکان، نقطه دید بسیار عالی برای گرفتن عکس از منظره شگفت‌انگیز رنگین‌کمان بر فراز آبشار است. بااین‌حال، به شما توصیه می‌شود که به‌غیر از دوربین عکاسی، هیچ وسیله‌ دیگری همراه خود نداشته باشید؛ زیرا آنها ممکن است در نزدیکی آبشار خیس شوند. 

هتل‌ های پارک 

پس‌از اینکه با جاذبه و تفریحات پارک ملی ایگواسو آشنا شدید، لازم است بدانید که در سفر به این مکان در کجا اقامت داشته باشید. در ادامه به شما تعدادی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ های پارک ملی ایگواسو را معرفی می‌کنیم.

۱٫ Sheraton Iguazu Resort and Spa

Sheraton Iguazu Resort and Spa

یکی از اقامتگاه‌ های پارک ملی ایگواسو Sheraton Iguazu نام دارد. این هتل در سمت آرژانتین ساخته شده و مناظر فوق‌العاده‌ای از آبشارها را از بالکن به شما ارائه می‌دهد. زمانی که وارد بالکن اتاق خود شوید، منظره‌ای زیبا که مستقیماً روبه‌روی آبشار گلوگاه شیطان است را مشاهده می‌کنید. فضای اطراف این هتل بسیار آرام بوده و انتخابی عالی برای آرامش و ریلکس کردن است. با اقامت در این مکان تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید.

آدرس:

 Ent A Parque Nacional Iguazú S/N، N3370 Cataratas del Iguazú، Misiones

۲٫ Belmond Hotel das Cataratas

یکی دیگر از هتل‌ های پارک ملی ایگواسو Belmond Hotel das Cataratas است. این هتل با فضایی سرسبز و آرامش‌بخش احاطه شده و جواهری در کنار آبشار ایگواسو به شمار می‌آید. Belmond Hotel das Cataratas همچون مخفیگاهی صورتی‌رنگ بوده و خلوتگاهی آرام همراه با تجملات بی‌حدوحصر در جنگل‌های بارانی آرژانتین را به شما ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید صدای خروشان آبشارها را از اتاق خود بشنوید و لذت ببرید. 

آدرس:

 Rodovia Br 469, Km 32, s/n Parque Nacional Iguassu, Foz do Iguaçu – PR, 85855-750, Brazil

شماره تماس:

۷۰۰۰ ۲۱۰۲ ۴۵ ۵۵+

۳٫ San Martin Resort & Spa

پارک ملی ایگواسو

یکی دیگر از هتل ‌های پارک ملی ایگواسو San Martin Resort & Spa نام دارد. این اقامتگاه در فاصله  ۴۰۰ متری ورودی پارک ملی ایگواسو قرار داشته و دارای یک استخر است. این استخر، به‌واسطه تخت‌های آفتابگیر فراوان احاطه شده؛ بنابراین شما می‌توانید تنی به ‌آب بزنید و زیر نور آفتاب ریلکس کنید. اتاق‌های این هتل بسیار زیبا بوده و مجهز به تمام امکانات مدرن هستند. پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب این مکان، یک اقامت لوکس را تجربه کنید.

آدرس:

 Avenida das Cataratas, Km 21, s/n – Parque Nacional, Foz do Iguaçu – PR, 85853-000, Brazil

شماره تماس:

۸۰۸۸ ۳۵۲۱ ۴۵ ۵۵+

چگونه به این پارک برسیم؟

تا اینجای مقاله با جاذبه‌ها و تفریحات پارک ملی ایگواسو آشنا شدید، اکنون شاید برایتان سوال باشد که چگونه و از چه راه‌هایی می‌توان به این پارک زیبا و جذاب رسید؟ دو راه برای رسیدن به پارک ملی ایگواسو وجود دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

از آرژانتین

اگر به آرژانتین پرواز می‌کنید، ابتدا در بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور فرود می‌آیید و با یک پرواز ارتباطی به شهر پورتو ایگواسو می‌روید. پارک ملی ایگواسو تنها یک‌ساعت از فرودگاه فاصله دارد که می‌توان آن را با تاکسی یا ترانسفر ماشین شخصی طی کرد. همچنین اتوبوس و تاکسی از قسمت‌های مختلف شهر پورتو ایگواسو تا ورودی پارک در دسترس مسافران و بازدیدکنندگان قرار دارد. علاوه‌بر آن، یک قطار در پارک وجود دارد که بازدیدکنندگان را مستقیماً به‌سمت آبشار ایگواسو می‌برد.

پارک ملی ایگواسو

از برزیل

اگر می‌خواهید از سمت برزیل وارد شوید، لازم است با یک پرواز ارتباطی از سائوپائولو به فوز دو ایگواسو بروید و سپس با یک تاکسی به پارک یا محل اقامت خود برسید. فرودگاه تنها پنج دقیقه با ماشین از سمت برزیل و حدود ۳۵ دقیقه از سمت آرژانتین فاصله دارد. بنابراین فراموش نکنید که پاسپورت خود را به‌همراه داشته باشید.

کلام آخر

پارک ملی ایگواسو ۲۵۷ آبشار جداگانه را در خود جای داده است. آرژانتین، برزیل یا پاراگوئه، سه دروازه‌ برای ورود به این پارک است که هرکدام تجربه‌های جذاب و مناظری شگفت‌انگیز از آبشارهای پرجوش‌وخروش را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر آبشارها، حیات‌وحش و فعالیت‌های ماجراجویی این پارک، تجربیات بی‌شماری را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. پس چمدان‌های خود را ببندید و برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده شوید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 8 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.