فیروز سیر بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی کیش و قشم - فیروز سیر

تور کیش و تور قشم هر دو از پرطرفدارترین تورهای داخلی هستند. خصوصا در فصل زمستان و اوایل بهار که آب و هوای آن‌ها بسیار مطبوع است. این جزایر امکانات گردشگری و رفاهی خوبی دارند. همین طور در کنار آن تفریحات آبی و غیر آبی این جزایر بسیار طرفدار دارد و سالانه گردشگران زیادی را راهی این مناطق می‌کند. یکی از دیگر جذابیت‌های مهم این شهرها مناطق بومی آن است. خصوصا اقامتگاه‌های بوم گردی که چند سالی است طرفداران زیادی دارد.

هم کیش و هم قشم هتل‌ها و اقامتگاه‌های شیک و مدرن زیادی دارند اما اقامتگاه‌های بوم گردی حال و هوای دیگری دارد. این اقامتگاه‌ها با فراهم کردن امکانات رفاهی در کنار فضای بومی فرصتی ایجاد کرده اند تا گردشگران بتوانند با فرهنگ و آداب مردم این سرزمین بیشتر آشنا شوند.

 

بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم

 

اقامتگاه‌های بوم گردی قشم

قشم یکی از زیباترین جزایر ایران است. این جزیره جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. مهم‌ترین جاذبه‌های آن هم منطقه ژئو پارک قشم است. این منطقه دیدنی‌های زیادی دارد. دره ستارگان یکی از مهم‌ترین آن‌ها است که تنها یک نمونه دیگر از آن در دنیا وجود دارد. این دره به دلیل فرسایش زمین شکل منحصر به فردی پیدا کرده است و افسانه‌های زیادی در مورد آن گفته می‌شود.

برای اقامت در قشم و دیدن زیبایی‌های این شهر گزینه‌های متنوعی دارید. از جمله هتل‌های لوکس و مدرن، و اقامتگاه‌های بوم گردی. طبیعی است که اقامتگاه‌های بوم گردی امکانات هتل‌ها را نداشته باشند اما در عوض این اقامتگاه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. مثلا آن‌ها اغلب خانه‌های روستایی در منطقه‌ای دنج هستند و که اتفاقا افراد محلی هم آن‌ها را اداره می‌کنند. این یکی از جذابیت های مهم آن‌ها است. با این حال بسیاری از آن‌ها امکاناتی عالی برای اقامت گردشگران فراهم می‌کنند.

قشم تعداد زیادی اقامتگاه بوم گردی دارد. بعضی از آن‌ها درجه کیفی بهتری دارند و بعضی دیگر امکانات‌شان کمتر است. اغلب آن‌ها در روستاهای اطراف و یا با فاصله‌ای چند ده کیلومتری از شهر قرار دارند. با اقامت در این خانه‌ها می‌توانید با زندگی مردم محلی آشنا شوید و همین طور غذاهای محلی میل کنید. البته اگر می‌خواهید غذا را هم در اقامتگاه‌های بوم گردی میل کنید باید حتما از قبل اطلاع دهید. اغلب اقامتگاه‌ها سرویس اینترنت دارند و همین طور در زمان مشخص شده‌ای صبحانه را سرو می‌کنند. همین طور بعضی از آن‌ها خدماتی مانند خشک شویی، صبحانه در اتاق و پذیرش بیست و چهار ساعته هم دارند.

فضای اقامتگاه‌های بوم گردی به صورتی است که اغلب اتاق‌های‌شان بدون تخت خواب است اما برای هر نفر یک تشک و پتو در نظر گرفته شده است. همین طور حمام و سرویس بهداشتی‌ها در فشای لابی قرار گرفته اند. بسیاری از این اقامتگاه‌های بوم گردی معمولا پارکینگ هم دارند. اقامتگاه‌های بوم گردی هزینه کمتری هم دارند. به همین دلیل سفرتان به صرفه‌تر خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی کلودنگ، اقامتگاه هنگامی، لرد، خاله خورشید، بادگیر، جهان نمک، فانوس، فیصل، ناخدا امینی و علیشاهی تعدادی از اقامتگاه‌های این جزیره قشم هستند.

 

اقامت

 

اقامتگاه‌های بوم گردی کیش

کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران است. این جزیره بیشتر طول سال پذیرای گردشگران است. وضعیت کیش از نظر هتل و مراکز تفریحی از قشم بهتر است. در این شهر هتل‌های لوکس بیشتری وجود دارد. همین طور بهترین تفریحات آبی را می‌توانید در سواحل این جزیره تجربه کنید. تفریحات آبی کیش تنوع زیادی دارد. بر خلاف قشم تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی این جزیره کمتر است. از نظر جاذبه‌های طبیعی هر دو یکسان هستند و طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارند. درست است که جاذبه‌هایی مانند دره ستارگان در کیش وجود ندارد اما در عوض کیش جاذبه‌های تاریخی مهمی با قدمت بیش از ۲۰۰۰ سال دارد.

به هر حال اگر باز هم بخواهید برای اقامت در کیش اقامتگاه‌های بوم گردی را انتخاب کنید، گزینه‌های خوبی دارید. البته تعداد آن‌ها بسیار محدود است و در اطراف کیش قرار دارند. خانه‌های محلی در روستاهای اطراف توسط مردم کرایه داده می‌شوند. همین طور جزیره هندورابی که فاصله‌ای حدودا ۳۰ کیلومتری از کیش دارد یکی از گزینه‌ها برای اقامت در خانه‌های محلی است.

در جزیره کیش بیشتر از این که اقامتگاه‌های بوم گردی وجود داشته باشد، خانه‌های ویلایی برای اجاره وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم اگر دوست دارید در اقامتگاه‌های بوم گردی اقامت کنید به قشم سفر کنید و برعکس اگر به دنبال اقامتگاه‌های مدرن هستید، کیش انتخاب بهتری است.

سفر به کیش و قشم

همان طور که گفته شد جزیره کیش و جزیره قشم جزو مقصد‌های مهم توریستی ایران هستند. سفر به این جزایر با استقبال زیادی روبه رو می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از ماه‌های سال مانند ماه‌های زمستان و اوایل بهار شلوغ است. این موضوع را همیشه باید مد نظر داشته باشید و برای سفر با تور کیش و تور قشم از قبل برنامه ریزی کنید. همین طور اگر می‌خواهید به صورت شخصی سفر کنید، باید به موقع برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. در مورد اقامت در خانه‌های بوم گردی هم باید حتما قبل از شروع سفر از اتاق‌ها و ظرفیت آن‌ها مطلع باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.