فیروز سیر بهترین سواحل ویتنام که کمتر شناخته شده اند ! - فیروز سیر

ویتنام، سرزمینی با تنوع شگفت‌انگیز، از کوه‌های سرسبز گرفته تا دلتای Mekong،کشوری پرجنب‌وجوش و  مقصدی ایده‌آل برای هر گردشگری است. اما اگر به دنبال تعطیلاتی آرامش‌بخش در ساحل هستید، ویتنام با سواحل رویایی خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. زیباترین سواحل ویتنام، از شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای گرفته تا صخره‌های مرجانی رنگارنگ و تفریحات ساحلی هیجان‌انگیز، هر آنچه برای یک سفر خاطره‌انگیز نیاز دارید را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این مقاله، به معرفی تعدادی از بهترین سواحل ویتنام می‌پردازیم و شما را با زیبایی‌های منحصربه‌فرد هرکدام آشنا می‌کنیم.

رزرو بلیط هواپیما با فیروز سیر خوبه!

ساحل Tran Phu

بهترین سواحل ویتنام

اولین مورد از لیست زیباترین سواحل ویتنام، ساحل Tran Phu است. ساحل تران فو یک ساحل شهری مرکزی در شهر ویتنام است. در ساحل تران فو تعداد زیادی رستوران، مرکز خرید و مراکز تفریحی وجود دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان ساحل را برای مدتی مشغول خود می‌کند. اگر به‌دنبال جایی در نزدیکی شهر هستید تا روی شن‌های ساحل ریلکس کنید، از زندگی روزمره فاصله بگیرید و کمی استراحت کنید، ساحل Tran Phu انتخاب خوبی است. این ساحل یکی از بهترین سواحل ویتنام است.

ساحل Ky Co

ساحل Ky Co در شبه‌جزیره‌ای در مرداب Thi Nai و در مقابل شهر ساحلی Qui Nhon قرار گرفته است. این ساحل بسیار دور از جو و امکانات سواحلی است که در نزدیکی شهر قرار گرفته‌اند. احساس این ساحل شبیه به سواحلی است که در اغلب جزایر گرمسیری تجربه می‌کنید. شن و ماسه ساحل Ky Co نرم است، آب شفاف و آبی لاجوردی خالص است، و در این ساحل، تعدادی سنگ بزرگ از آب بیرون زده است که آن را تا حدی شبیه به یک خلیج کوچک کرده است. ساحل کیو کو مکان ایده‌آلی برای پیک.نیک رفتن با خانواده و کمپینگ، و یکی از مکان های دیدنی ویتنام است. ساحل Ky Co یکی از بهترین سواحل ویتنام است.

ساحل Cui Dai

بهترین سواحل ویتنام

سومین مورد از لیست جاذبه های دیدنی ویتنام، ساحل Cui Dai است. این ساحل برای کسانی مناسب است که طرفدار شلوغی نیستند. درختان نخل و دریای سفید-شنی-فیروزه‌ای در این ساحل، منظره‌ای چشم‌نواز ایجاد کرده‌اند. از‌آنجایی‌که این ساحل تا حدودی از مسیرهای توریستی و پررفت‌و‌آمد معمول  فاصله دارد، گردشگران زیادی در آن به چشم نمیخورند؛ با این حال از امکانات رفاهی بی بهره نیست؛ چندین هتل، وسایل بادی قابل اجاره، و مکان‌های تفریحی متعددی دارد. این ساحل یکی از بهترین سواحل ویتنام محسوب می‌شود.

سواحل جزایر Cham Islands

جزایر چام مجمع‌الجزایر کوچکی از هشت جزیره‌اند که در نزدیکی سواحل پربازدید هوی آن قرار گرفته است. این جزایر از جزیره کوآ دای به‌راحتی با قایق قابل دسترسی‌اند. گردشگران داخلی و بین‌المللی بسیاری برای سفرهای یک‌روزه یا اقامت‌های طولانی‌تر به سواحل این جزیره‌ها می‌آیند. این جزایر برای اولین بار در بیش از ۳۰۰۰ سال پیش، محل سکونت مردم چم بودند. جزایر چام در طول اعصار شاهد تجارت زیادی با کشورهای همسایه بوده‌اند و چند ساختمان قدیمی در این مناطق باقی مانده است که بسیار دیدنی است. شن‌های سفید و زیبا، آب‌های درخشان آبی، غذاهای دریایی خوشمزه، ماهیگیری و غواصی، از جمله فعالیت هایی است که گردشگران بسیاری را به گذراندن اوقات فراغت در جزایر چام ترغیب می‌کند. سواحل این جزیره یکی از بهترین سواحل ویتنام به شمار می‌رود.

ساحل My Khe

بهترین سواحل ویتنام

این جزیره بهشتی برای حیات‌وحش حیواناتی از جمله دوگونگ ها که گونه‌ای از گاوهای دریایی هستند، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی است. هتل‌هایی در جزیره اصلی Con Son و همچنین سواحل دیدنی مانند An Hai وجود دارد. می‌توانید یک آخرهفته رویایی را در ساحل  My Khe بگذرانید و از فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی و تجربه طعم غذاهای محلی لذت ببرید. این ساحل یکی دیگر از بهترین سواحل ویتنام است.

سواحل جزایر Con Dao

آیا میدانید در زمان استعمار فرانسه در ویتنام، زندانیان سیاسی به جزایر Con Dao  فرستاده می شدند و در طول جنگ ویتنام، ویت‌کنگ‌های اسیرشده، که گروهی از جنگجویان کمونیست ویتنامی بودند، در این جزایر نگهداری می‌شدند؟ امروزه، این مجمع الجزایر که متشکل از ۱۶ جزیره هستند، یک مقصد ساحلی فوق‌العاده برای گردشگران سراسر دنیا به شمار می‌رود و یکی از جاهای دیدنی ویتنام است. سواحل بسیاری از جزایر موجود در این مجمع‌الجزایر، وضعیت حفاظت‌شده دارند. سواحل این جزایر، بهشتی برای حیات‌وحش و گونه های مختلف حیوانات از جمله دوگونگ، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی است. بدون شک سواحل جزیره Con Dao جزو بهترین سواحل ویتنام به شمار می‌روند.

ساحل Dai Lanh

بهترین سواحل ویتنام

یکی دیگر از بهترین سواحل ویتنام، ساحل Dai Lanh است. ساحل Dai Lanh که کمتر شناخته شده است، در جنوب ویتنام و در ۸۰ کیلومتری شمال شهر ساحلی محبوب Nha Trang واقع شده است. این ساحل در داخل کشور ویتنام به‌عنوان یک نقطه بکر شناخته می‌شود، اما خوشبختانه یا متاسفانه، همچنان توسعه‌نیافته باقی مانده است و گردشگران معمولا فقط از پنجره قطارشان و در حال حرکت آن را می‌بینند. با همه این تفاسیر، این ساحل نقطه توقف خوبی برای افرادی است که در مسیر یکی از سفرهای جاده‌ای سایگون به هانوی، قصد استراحت دارند. در ساحل زیبای Dai Lanh که یکی از زیباترین سواحل ویتنام است، احساس وصف‌ناپذیری خواهید داشت.

ساحل Doc Let

ساحل Doc Let به‌عنوان پناهگاهی برای خلوت کردن، در شبه‌جزیره Hon Khoi و در نزدیکی شهر تفریحی و پرجنب‌وجوش Nha Trang قرار گرفته است و یکی بهترین سواحل ویتنام است. می‌توان این ساحل را در سه بخش خلاصه کرد: شمال آن جایی است که بیشتر مکان‌های تفریحی و گردشگری این ساحل را می‌توان در آن پیدا کرد. بخش میانی این ساحل، محل استقرار کارخانه عظیم هیوندای است. جنوب ساحل Doc Let  نسبتاً خالی از گردشگران خالی است و جنگل زیبایی در آن وجود دارد. اوقات فراغتی فراموش‌نشدنی در ساحل داک لت در انتظارتان است.

ساحل Mui Ne

بهترین سواحل ویتنام

آخرین مورد از لیست ۹ تایی بهترین سواحل ویتنام ساحل Mui Ne است. در ۲۰۰ کیلومتری شمال شهر هوشی مین، دهکده ماهیگیری Mui Ne قرار گرفته است. چیزهای زیادی در مورد این مکان شگفت‌انگیز وجود دارد. تپه‌های ماسه‌ای سفید و وسیع اطراف – که شامل دریاچه‌ها و باتلاق‌هایی در میان زمین می‌شود – مکانی جذاب و رویایی برای بالون‌سواری را ایجاد کرده‌اند. ویرانه‌های فرهنگ چم، در نزدیکی ایالت فو های قرار دارد. بسیاری از ماهیگیران بومی، در ساحل به کارهای روزمره خود مشغول‌اند. در امتداد ساحل استراحتگاه‌های بسیاری وجود دارد. با وجود گردشگران بسیار، جو فوق‌العاده محلی و سنتی این ساحلی در ویتنام بدون تغییر باقی مانده است.

سخن پایانی فیروز سیر درمورد بهترین جزایر ویتنام

در این مقاله، سفر کوچکی به کشور پر جنب‌و‌جوش و آسیایی ویتنام داشتیم. با ۹ مورد از بهترین سواحل ویتنام آشنا شدیم. سواحلی که می‌توان در آنها آخر هفته و تعطیلاتی آرام و لذت‌بخش را گذراند. در صورت سفر به ویتنام، شما از کدام ساحل بازدید خواهید کرد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 19 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.