فیروز سیر بهترین مکان در ایران برای سفر در بهار - فیروز سیر

 

به نظر شما چه موقع از سال برای سفر مناسب‌تر است؟ بدون شک بهار اولین و بهترین فصلی است که در طول سال ‌‌می‌توان آن را به گشت و گذار و تفریح اختصاص داد. چون شرایط از هر لحاظ در بهار ایده آل بوده و از این رو مسافرت‌ ‌‌می‌تواند یکی از دلنشین‌ترین اتفاقاتی باشد که در آن به وقوع ‌می‌پیوندد. در بهار نه خبری از سرمای سوزناک است و نه نشانی از گرمای طاقت فرسای تابستان پیدا می‌کنید؛ هر آنچه که وجود دارد، نسیم خنک بهاری و شکوفه‌های تازه و کوچکی است که تعدادی از آنها با هر وزش باد رقص کنان در هوا به این طرف و آن طرف پراکنده می‌شوند. به همین خاطر بسیاری از افراد و به خصوص آنهایی که به دلیل مشغله‌های کاری فرصت تنها یک بار سفر در طول سال را دارند، برنامه‌های مسافرت خود را برای فصل زیبای بهار در نظر می‌گیرند.

شاید مسافران در بهار را بتوان به دو دسته تقسیم کرد؛ یک دسته آنهایی که مسافرت در تعطیلات نوروزی را انتخاب می‌کنند و دسته دوم نیز کسانی هستند که سفر در زیباترین و خوش آب و هواترین ماه بهار یعنی اردیبهشت را ترجیح می‌دهند. البته این که چه موقع از بهار را برای سفر انتخاب کنید، چندان اهمیت ندارد؛ چون مهم‌تر از آن باید به این موضوع بپردازم که بهترین مکان برای سفر در بهار کجا است؟

از آنجایی که مقاصد زیادی برای سفر در ایران وجود دارند، طبیعی است که هنگام انتخاب مقصد احساس سردرگمی کنید. اگر می‌خواهید کارتان در تصمیم گیری راحت شود، می‌توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید. به عبارتی شما با رزرو بهترین تور بهار دیگر لازم نیست وقت زیادی را صرف انتخاب مقصد نمایید و همچنین سفری متفاوت و مقرون به صرفه را تجربه خواهید کرد. چرا که با تهیه تور عمده‌ترین مخارج سفر که به هزینه‌های رزرو هتل و بلیط هواپیما مربوط می‌شود، کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال تور شیراز، مشهد و کیش از جمله پرطرفدارترین مقاصد در میان گردشگران محسوب شده و به همین خاطر به عنوان بهترین تور بهار در نظر گرفته می‌شوند. شاید با خودتان تصور کنید که سفر به شهرهایی چون شیراز، مشهد و کیش هزینه‌های زیادی با خود به همراه دارند، بله این تصور تا حدودی درست است ولی نه تا وقتی که از طریق تور اقدام به سفر کنید.

 

بهترین تورها برای سفر بهاری

 

تور شیراز

شیراز را می‌توان به عنوان اولین گزینه بهترین تور بهار در نظر گرفت. همانطور که مطلع هستید ایران کشوری است سرشار از تاریخ غنی که ماجراهای زیادی را از سر گذرانده و هر یک از شهرهای آن با بناهای تاریخی به جا مانده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به همین خاطر بهترین کار برای کسی که تمایل به شناخت سرگذشت کشور خود دارد، سفر در شهرهای تاریخی است که شیراز از جمله یکی از آنها می‌باشد.

شیراز شهری است که با تاریخ ارزشمند خود به دانسته‌های شما افزوده و با آب و هوای مطلوب خود در بهار و عطر خوش و دل انگیز بهار نارنج‌هایش از شما به گرمی استقبال می‌کند.

شما در سفر خود به شیراز می‌توانید از محلات معروف و قدیمی آن دیدن نمایید. حتی باغ‌های این شهر نیز به دلیل قدمتی که دارند، حال و هوایی تاریخی دارند. از جمله مشهورترین باغ‌های شیراز که غرق زیبایی و عطر خوش آن می‌شوید، می‌توان به باغ نارنجستان اشاره کرد.

همچنین باغ عفیف آباد، باغ ارم، عمارت شاپوری، مسجد و حمام وکیل، ارگ کریم خان زند، شاهچراغ، آرامگاه خواجوی کرمانی، تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و بسیاری اماکن دیگر از جمله جاذبه‌هایی هستند که در سفر خود به شیراز می‌توانید از آنها بازدید نمایید.

از آنجایی که شیراز در بهار نسبت به تابستان آب و هوای معتدل‌تر و مناسب‌تری دارد، پیشنهاد می‌دهیم که در اولین فرصت آماده سفر شده و از بهترین تور بهار خود لذت ببرید.

 

تور شیراز در بهار

 

تور مشهد

تور مشهد از جمله آن تورهایی است که عاشقان امام رضا تحت هر شرایطی از آن استقبال می‌کنند. اگر زمان زیادی از آخرین سفرتان به مشهد و زیارت حرم مطهر می‌گذرد و دلتان پر می‌کشد تا قدم در صحن اصلی بگذارید و با امام خود به اندازه یک دنیا حرف ناگفته راز و نیاز کنید، پس بدون شک تور مشهد بهترین تور بهار برای شما محسوب می‌شود.

از آنجایی که هوای مشهد در پاییز و زمستان بسیار سرد و در تابستان نیز گرم می‌باشد، بهتر است که از موقعیت پیش روی خود در بهار استفاده کرده و هر چه سریع‌تر تا قبل از اتمام بهار و ورود به تابستان چمدان‌های خود را ببندید.

همچنین پس از زیارت امام و گشت و گذار در بازارچه چنانچه مایل باشید، می‌توانید به اماکن تفریحی آن نظیر خانه توکلی، خانه داروغه، پارک ملت، سرزمین موج‌های آبی، طرقبه، موزه، برج رادکان چناران و… هم سری بزنید تا به معنای واقعی کلمه یک سفر زیارتی-سیاحتی را تجربه نمایید.

 

سفر به مشهد در بهار

 

تور کیش

تور کیش نیز که در لیست بهترین تور بهار جای می‌گیرد، یکی از ایده آل‌ترین مقاصد برای سفر در این فصل زیبا محسوب می‌شود. چون همانطور که می‌دانید کیش جزیره‌ای است سرشار از هیجان و تفریح که هر کسی را با امکاناتش به وجد می‌آورد. شاید برایتان سوال ایجاد شود که از میان فصل‌های مختلف سال چرا بهار بهترین زمان برای سفر به این جزیره است؟ پاسخ این سوال به شرایط آب و هوایی کیش برمی‌گردد. چون کیش در تابستان هوایی بسیار گرم داشته و در پاییز و زمستان نیز دارای بارش‌های رگباری است. از این رو بهار فصلی است که کیش در بهترین حالت خود از لحاظ آب و هوایی قرار گرفته و امکان تفریح و خوشگذرانی را در شرایطی ایده آل برایتان فراهم می‌کند.

همچنین یکی دیگر از دلایل سفر به کیش به وجود اماکن تاریخی آن مربوط می‌شود. به بیان واضح‌تر اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تفریحات آبی و به طور کلی خیس شدن در آب علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از دیگر جاذبه‌های تفریحی و تاریخی جزیره بازدید کرده واز تماشای آنها لذت ببرید.

در هر صورت کیش به خوبی می‌تواند گردشگران خود را با هر سلیقه و علایقی که دارند، راضی نگه داشته و خاطره‌ای فراموش نشدنی را به آنها هدیه دهد.

 

تور بهاری کیش

 

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با بهترین تور بهار و مقاصدی که در این فصل برای سفر می‌توانید انتخاب کنید و شامل تورهای شیراز، مشهد و کیش می‌شدند، آشنا کنیم. از آنجایی که در حال حاضر تقریبا یک سوم فصل دوست داشتنی بهار رو به اتمام است، بهتر است که هر چه سریع‌تر جهت خرید بلیط هواپیما و یا رزرو بهترین تور بهار اقدامات لازم را انجام دهید تا مبادا فرصت تجربه یک سفر به یادماندنی را در شروع سال جدید از دست بدهید. سفر در بهار نه تنها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که از فضای تازه سبز شده خیابان‌ها و جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید، بلکه در شروع سال جدید حال و هوایتان را نیز عوض کرده و باعث می‌شود تا کارهایتان را با انرژی بیشتری شروع کرده و ادامه دهید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 400 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.