فیروز سیر تفریحات آبی هانوی، در آب‌های زلال هانوی شیرجه بزنید - فیروز سیر

شهر زیبای هانوی نزدیک به هزار سال است که به عنوان پایتخت ویتنام شناخته می‌شود. این شهر تقریبا در مرکز ویتنام قرار دارد و رد پای بسیاری از قبایل ویتنامی در این شهر دیده می‌شود. هانوی در مقایسه با دیگر شهرهای ویتنام آثار تاریخی و فرهنگی بسیار جذابی دارد. هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای این جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به شهر هانوی سفر می‌کنند. هانوی در کرانه راست رودخانه رِد قرار دارد و مناظر فوق‌العاده آن نگاه شما را خیره می‌کند. علاوه بر این به دلیل موقعیت مکانی و قرار گرفتن در کنار رودخانه می‌توانید از تفریحات آبی هانوی بهره ببرید. این ورزش‌های آبی از مهمترین عوامل جذب گردشگر در این شهر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا تفریحات آبی هانوی را به شما معرفی کنیم.

یک تور جذاب همراه با رزرو بلیط هواپیما در فیروز سیر میتوانید تجربه کنید

بهترین زمان برای استفاده از تفریحات آبی هانوی

تفریحات آبی هانوی

مناسب‌ترین زمان برای غرق شدن در تفریحات آبی هانوی و گردش در این شهر زیبا بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر و بین ماه‌های مارس تا آوریل است. در این زمان هوای هانوی دلپذیر است و دمای ملایمی دارد. در طول زمستان هوا بسیار سرد می‌شود و دما به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و اصلا زمان مناسبی برای انجام ورزش های آبی هانوی نیست. در طول تابستان نیز متوسط دما به حدود ۲۸ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و این دما برای انجام ورزش های آبی هانوی و گردش در بیرون از خانه در طول روز مناسب نیست. 

بهترین ورزش های آبی هانوی

کشتی کروز از بهترین تفریحات آبی هانوی

گرچه سفر با کشتی‌های کروز را نمی‌توان یکی از تفریحات آبی هانوی به شمار آورد اما سفر به هانوی بدون تجربه یکی از این سفرهای خاطره‌انگیز دریایی چیزی کم دارد. تماشای مناظر با شکوه خلیج هالونگ که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات شما خواهد بود. در سفرهای دریایی با کشتی کروز در هانوی مناظر خیره‌کننده‌ای از غروب آفتاب را می‌بینید و از تماشای آسمان هزار رنگ شگفت‌زده خواهید شد. در آخر برای استراحت به جزیره دراگون بروید و از تماشای مناظر خلیج لذت ببرید. با رفتن به این سفرهای دریایی می‌توانید از بعضی دیگر از ورزش های آبی هانوی نیز بهره ببرید. از جمله این تفریحات آبی می‌توان به کایاک‌سواری و قایق‌سواری بر روی قایق‌های بامبو اشاره کرد. این کروزها بر روی خلیج هالونگ مستقر هستند و هزینه آنها تقریبا از ۵۵۰۰ روپیه آغاز می‌شود.

کایاک‌سواری از بهترین سرگرمی های آبی هانوی

تفریحات آبی هانوی

پس از کشتی‌های کروز کایاک‌سواری یکی از بهترین تفریحات آبی هانوی است. با کایاک‌سواری بر روی خلیج هالونگ می‌توانید نگاهی دقیق‌تر به این خلیج زیبا و شگفت‌انگیز بندازید. هیجان این ورزش آبی استرس‌ها و نگرانی‌ها را از وجود شما بیرون می‌کند. بسیاری از برگزارکننده‌های سفرهای تفریحی کایاک‌سواری را همراه با سفر دریایی با کشتی کروز ارائه می‌دهند. با استفاده از این پیشنهادها می‌توانید در یک روز هم با کشتی کروز به خلیج هالونگ بروید و هم به کایاک‌سواری که از محبوب‌ترین ورزش های آبی هانوی است بپردازید. هنگام کایاک‌سواری می‌توانید غارهای سونگ سوت و لوو را ببینید و از تماشای مناظر خیره‌کننده آنها لذت ببرید. هزینه برای کایاک‌سواری حدود ۶۰۰۰ روپیه است.

سواری بر روی قایق‌های بامبو

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای تماشای زیبایی‌های خلیج هالونگ در هانوی سواری با قایق‌های بامبو است. این قایق‌ها یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی هانوی هستند و معمولا توسط برگزارکنندگان سفرهای تفریحی ارائه می‌شوند. با این قایق‌های بامبوی سنتی به وسط خلیج هالونگ بروید و زیبایی‌های منحصربه‌فرد این خلیج زیبا را از نمایی متفاوت ببینید. قایق‌سواری با قایق‌های بامبو یکی از بهترین ورزش های آبی هانوی به حساب می‌آید. هنگام سواری به داخل این آب‌های فیروزه‌ای و شفاف نگاه کنید و ماهی‌های کوچک را بین صخره‌های مرجانی ببینید. متوسط هزینه برای اجاره قایق بامبو حدود ۶۰۰۰ روپیه است.

اسنورکلینگ

تفریحات آبی هانوی

اسنورکلینگ یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات آبی هانوی است. اگر به غواصی در عمق زیاد علاقه ندارید اسنورکلینگ در آب‌های زلال هانوی انتخاب خوبی است. هنگام اسنورکلینگ که از بهترین سرگرمی های آبی هانوی به حساب می‌آید می‌توانید زندگی درخشان زیر آب را ببینید و از تماشای موجودات کوچک دریایی در بین صخره‌های مرجانی لذت ببرید. خلیج هالونگ یکی از بهترین اکوسیستم‌های دریایی را دارد و تنوع زیستی موجودات دریایی در این منطقه زیاد است. خلیج زیبای هالونگ حدود ۱۲۰۰ هکتار صخره مرجانی دارد که خانه صدها گونه از موجودات دریایی است. اسنورکلینگ معمولا همراه با بلیط کشتی‌های کروز ارائه می‌شود و همزمان با قایق‌سواری روی خلیج هالونگ می‌توانید به اسنورکلینگ بپردازید.

بهترین ورزش های آبی هانوی و غواصی در اعماق

هانوی بهشت عاشقان غواصی است. با غواصی در اعماق خلیج هالونگ شگفتی‌های دنیای زیر آب را از نزدیک می‌بینید. در این آب‌ها گونه‌های بسیار متنوعی زندگی می‌کنند و تماشای آنها از نزدیک می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. صخره‌های مرجانی خلیج هالونگ بسیار باشکوه و دیدنی هستند و نگاه غواصان را خیره می‌کنند. غواصی یکی از بهترین تفریحات آبی هانوی است و در بین ۱۰ ورزش برتر قرار دارد. بهترین فصل برای غواصی از ماه آوریل تا دسمابر است. در این ما دمای آب بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این ورزش را زیر نظر غواصان آموزش‌دیده و دارای گواهینامه انجام دهید تا برایتان تبدیل به تجربه‌ای فراموش نشدنی شود. 

بعضی دیگر از جاذبه های گردشگری هانوی

تفریحات آبی هانوی تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر هستند. جاذبه های گردشگری هانوی خیلی بیشتر است و گزینه‌های زیادی برای دیدن و انجام دادن دارید.

مقبره هو شی مین از جاذبه های گردشگری هانوی

تفریحات آبی هانوی

بنای یادبود هوشی مین یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هانوی است. این مقبره چشمگیر از جسد هو شی مین که در یک تابوت شیشه‌ای نگهداری می‌شود حفاظت می‌کند. هو شی مین یکی از رهبران سابق ویتنام بود که در بین مردم جایگاه ویژه‌ای داشت. مقبره هوشی مین در سال ۱۹۷۵ افتتاح شد و در موزه این مقبره مستنداتی از زندگی این فرد به نمایش گذاشته شده است. بازدیدکنندگان باید بر روی یک مسیر مشخص حرکت کنند و نمی‌توانند در جایی از موزه توقف کنند. برخی گفته‌‌اند که تنها یک مدل مصنوعی از بدن هو شی مین در این تابوت نگهداری می‌شود چرا که جسد اصلی مومیایی شده است. این مقبره که از مهمترین جاذبه های گردشگری هانوی است در میدان با دین قرار دارد و برای ورود نیازی به پرداخت هزینه نیست. 

تئاتر عروسکی تانگ لانگ واتر

نمایش عروسکی تانگ لانگ واتر یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری هانوی است. این هنر عجیب و غریب هزار سال پیش توسط برنج‌کارانی که در دلتای رود رِد کار می‌کردند ابداع شد. در زمان اجرای این نمایش عروسکی عروسک‌بازان در یک مخزن آب در پشت صحنه می‌ایستند و آب تا کمرشان می‌رسد. آنها عروسک‌ها را به کمک میله‌هایی بر روی آب حرکت می‌دهند، طوری که انگار بر روی آب شناور هستند. این هنر که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری هانوس است در حال حاضر به یک هنر حرفه‌ای تبدیل شده و عروسک‌گردانان این نمایش حداقل به مدت سه سال آموزش می‌بینند. در این اجراها ۷ تا ۱۱ عدد عروسک وجود دارد که شامل عروسک‌های حیوانات و انسان‌ها می‌شوند. افسانه‌ها و داستان‌های سنتی ویتنامی مثل افسانه شمشیر پادشاه لناند در این نمایش‌های عروسکی به تصویر کشیده می‌شوند. در یکی از داستان‌های جذاب پسری سوار بر گاومیش در حالی که فلوت می‌نوازد به همراه چند اژدهای در حال رقصیدن بر روی آب نمایش داده می‌شود. اگر با کودکتان سفر می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر تفریحات آبی هانوی این تئاتر عروسکی جذاب را نیز امتحان کنید. این تئاتر جذاب عروسکی بین ماه‌های اکتبر تا آوریل برگزار می‌شود و بلیط‌های آن به سرعت به فروش می‌رسند. در صورتی که بخواهید از اجرا فیلم بگیرید باید هزینه بیشتری بپردازید. حواستان باشد صندلی‌های جلو خیلی امن نیستند و ممکن است کمی خیس شوید. هزینه بلیط این نمایش‌ها حدود ۷۰۰ روپیه است. 

اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف

تفریحات آبی هانوی

تماشای مناظر شهری با اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری هانوی است. این اتوبوس‌های دوطبقه و نوستالژیک نزدیک به ۳۰ مورد از جاذبه های گردشگری هانوی را به علاقمندان نشان می‌دهند. دریاچه هوان کیم، بتکده وان پیلار و محله قدیمی تنها بخشی از این جاذبه‌ها هستند. این اتوبوس‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گردش در اطراف شهر هستند و هم به صورت گروهی می‌توانید از آنها استفاده کنید هم به صورت انفرادی. این اتوبوس‌ها از مقابل دریاچه هوان کیم شروع به حرکت می‌کنند. راهنمای صوتی چندزبانه در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد و شما می‌توانید در طول تور هر ایستگاهی که خواستید از اتوبوس پیاده شوید. سرویس وای‌فای رایگان یکی دیگر از امکانات اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف در هانوی است. این اتوبوس‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر کار می‌کنند و بلیط آنها تا ۲۴ ساعت اعتبار دارد و هر سی دقیقه یکبار یک اتوبوس وارد ایستگاه می‌شود. هزینه بلیط اتوبوس‌های گردشگری حدود ۱۳۰۰ روپیه است. 

کلام پایانی

هانوی یکی از زیباترین شهرهای ویتنام است و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. اما چیزی که بیشتر از همه گردشگران را به این شهر جذب می‌کند تفریحات آبی هانوی است. آب‌های زلال و مناظر فوق‌العاده سواحل این شهر بهترین نقطه برای انجام ورزش‌های آبی هستند و کمتر گردشگری این فرصت را از دست می‌دهد. سفر خود را برای پاییز یا بهار برنامه‌ریزی کنید و در هوایی مطبوع و دلپذیر در این شهر زیبا و دیدنی بگردید. امیدواریم به کمک این راهنما از انجام سرگرمی های آبی هانوی لذت ببرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 23 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.