فیروز سیر جاذبه‌های گردشگری کیش - فیروز سیر

کیش یکی از زیباترین و توریست پذیرترین نقاط ایران برای افرادی است که می‌خواهند یک سفر به یادماندنی و هیجان انگیز را تجربه کنند. کیش جزیره‌ای است که سرشار از جاذبه‌های مختلف بوده و همین موضوع باعث محبوبیت بیش از حد آن در میان مسافران و گردشگران شده است. جاذبه های گردشگری کیش شامل جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی متنوعی بوده و در نتیجه افراد با هر سلیقه و خواسته‌ای به راحتی می‌توانند در این جزیره زیبا و دوست داشتنی اوقات خوشی را سپری کنند. به همین دلیل تور کیش همیشه در صدر انتخاب گردشگران داخلی بوده است. کیش همیشه توریست دارد اما معمولا در فصل‌هایی مانند زمستان و بهار توریست‌ها به بیشترین حجم خود می‌رسد. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در این زمان‌ها کمی سخت‌تر می‌شود.

اگر تا به حال تجربه تور کیش را نداشته‌اید، بهتر است که قبل از سفر خود اطلاعات مفیدی را در رابطه با جاذبه های گردشگری کیش جمع آوری کنید تا پس از رسیدن به مقصد با آگاهی قبلی به جستجو و خوشگذرانی بپردازید. از آنجایی که جاذبه‌های کیش در زمینه‌های گوناگون بسیار است، طبیعتا نمی‌توان به بررسی همه آنها در یک مطلب  پرداخت و از این رو تصمیم گرفته‌ایم که تنها به معرفی برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کیش در زمینه های گوناگون پرداخته و شما را با آنها آشنا کنیم.

 

تفریحات آبی کیش

 

جاذبه‌های تاریخی کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز از جمله جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش است که با وجود ۱۰۰۰۰ متر مربع قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد. همانطور که می‌دانید کاریز به معنای قنات بوده و به منظور هدایت و کنترل آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بد نیست بدانید که این شهر زیرزمینی توسط منصور حاجی حسینی در اعماق ۱۶ متری از زمین ساخته شده است. ممکن است با خودتان فکر کنید که در بازدید از شهر زیرزمینی کاریز تنها با مجموعه‌ای از آب‌های زیرزمینی مواجه هستید؛ اما باید بگوییم که چنین تصوری با وجود موزه، حجره‌های صنایع دستی، گالری‌ها، رستوران‌های سنتی و مدرن و… کاملا اشتباه به نظر می‌رسد. در نتیجه با بازدید از این جاذبه تاریخی با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ هم از تماشای معماری خلاقانه و منحصر به فرد قدیمی این کاریز لذت خواهید برد و هم اینکه از سایر اماکن موجود در آن استفاده خواهید کرد.

شهر حریره

حریره شهری تاریخی است که به زیبایی شهرت داشته و در فاصله زمانی قرون ۴ تا ۱۰ هجری رونق بسیاری داشته است. این شهر باستانی که در شمال جزیره کیش واقع شده است، به خاطر لنگر انداختن کشتی‌های فراوان تبدیل به شهری بندری شد. شاید از خودتان بپرسید که از میان نقاط مختلف کیش چرا شمال آن را برای احداث این شهر انتخاب کردند؟ در راستای پاسخ به این سوال باید بگوییم که به دلیل وجود ۱۰ متر ارتفاع ساحل صخره‌ای نسبت به سطح دریا و همچنین وجود ۳ خلیج و دماغه اینگونه به نظر می‌رسید که این بخش از جزیره یک موقعیت عالی برای احداث یک شهر بندرگاهی است. به عنوان کسی که قصد آشنایی با جاذبه تاریخی و بازدید از آن را دارید، باید بدانید که این شهر باستانی دارای اماکن تاریخی مختلفی همچون عمارت اعیانی، قنات، مسجد و… است که بازدید از هر یک از آنها می‌تواند برای گردشگران سرگرم کننده باشد. بی شک این شهر باستانی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کیش است.

روستای باغو

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید روستای باغو که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است، نام خود را از پیرزمینی به همین نام گرفته که در دوره سلطه پرتغالی‌ها بر این جزیره، زندگی می‌کرده است. از جمله اماکن دیدنی این روستای تاریخی و به دور از بخش‌های امروزی کیش می‌توان به مواردی همچون مسجد النبی (ص)، پارک دلیران و درختان ارزشمند و کمیاب لور اشاره کرد.

 

جاذبه های تاریخی کیش

 

جاذبه‌های طبیعی کیش

ساحل مرجانی

بدون شک اولین طبیعت چشمگیر جزایر مختلف از جمله جزیره کیش سواحل زیبای آن است که البته جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آید. محال است کسی را پیدا کنید که به جزیره کیش سفر کند اما تمایلی به قدم زدن در سواحل آن و تماشای غروب آفتاب را نداشته باشد. ساحل مرجانی که در شرق جزیره کیش واقع شده است، یکی از جاذبه‌های پر بازدید این جزیره برای کسانی است که می‌خواهند با استراحت در آن مملوء از حس خوب و آرامش شوند. چون استفاده از آلاچیق‌های واقع در خط درختان نخل این امکان را به شما می‌دهد که در آرامش به تماشای غروب خورشید بنشینید و لحظه‌ای به یادماندنی را در خاطر خود ثبت کنید. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید از باشگاه‌های ورزشی_آبی موجود در ساحل مرجانی نیز بهره ببرید.

مجموعه درخت سبز

در شمال جزیره کیش منطقه‌ای به نام دره پرتغالی وجود داشته که درون آن می‌توانید از مجموعه درخت سبز بازدید نمایید. مجموعه درخت سبز که دارای درخت با قدمتی به نام درخت لور است، سالانه مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. شاید با خودتان فکر کنید که چرا یک درخت باید مورد توجه مسافران جزیره قرار بگیرد؟ مگر این درخت با سایر درختان طبیعت چه تفاوتی دارد؟ باید بگوییم که دلیل بازدید گردشگران از این درخت ۶۰۰ ساله صرف نظر از قدمتی که دارد، به باور مردم بر میگردد. چون بسیاری از مردم اعتقاد دارند که اگر حاجتی داشته باشید و به شاخه‌های قدیمی و ارزشمند این درخت دخیل ببندند، حاجت روا خواهند شد. علاوه بر وجود درخت لور می‌توانید از تماشای سایر فضاهای سبز و زیبای این مجموعه نیز لذت ببرید.

بوستان آهوان

بوستان آهوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است که بازدید از آن هم برای دوستداران حیوانات و هم برای کودکان لذت بخش خواهد بود. چون همانطور که از نام این بوستان مشخص است، آهوان زیادی در این فضا زندگی کرده و شما با مراجعه به آن می‌توانید شاهد دیدن این حیوانات زیبا و دوست داشتنی از نزدیک و در فضایی آزاد باشید. لازم به ذکر است که علاوه بر آهوان زیبا حیوانات دیگری همچون گوزن، روباه، شیر و.. نیز در این بوستان نگهداری شده که البته این دسته از حیوانات برخلاف آهوان در قفس نگهداری می‌شوند. ضمنا باید در نظر داشته باشید که در این بوستان تفریحات جداگانه‌ای هم منحصرا مخصوص کودکان در نظر گرفته شده که هر یک به تنهایی می‌توانند خاطرات خوشی را برای فرزندانتان به ارمغان آورد.

 

جاذبه های طبیعی کیش

 

جاذبه‌های تفریحی کیش

پاراسل

اگر به دنبال کسب تجربه‌ای متفاوت و هیجان انگیز هستید، پس بدون شک باید پاراسل کیش را امتحان کنید. در واقع هیجان بالای ناشی از آن باعث شده تا پاراسل تبدیل به یک تفریح آبی پرطرفدار شود. شما برای تجربه پاراسل احتیاج به جلیقه نجات، چتر و یک قایق تندرو خواهید داشت. به این صورت که پس از پوشیدن جلیقه و اتصال به چتر، به کمک طناب‌هایی به یک قایق وصل خواهید شد و پس از شروع حرکت قایق و وزیدن باد در چتر رو به بالا اوج گرفته و در نهایت ۱۵۰ متر از قایق مذکور فاصله خواهید گرفت. پاراسل این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که از زیبایی‌های جزیره کیش و سواحل آن از نمایی بالا لذت ببرید. فراموش نکنید که امکان پاراسل سواری برای کودکان زیر ۱۰ سال مقدور نخواهد بود مگر با همراهی یکی از والدینشان.

غواصی

به جرات می توان گفت غواصی یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری کیش است. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که دنیای زیر آب چقدر می‌تواند با درون بیرون آن تفاوت داشته باشد؟ قطعا یکی از به یادماندنی‌ترین تجربه‌های هر انسانی در طول زندگی‌اش می‌تواند ورود به دنیای زیر آب و تماشای موجودات زنده، کوچک و رنگی درون آن باشد. با غواصی وارد دنیای دیگری می‌شوید، دنیایی که شما را بیش از پیش با زیبایی‌های خلقت آشنا می‌کند. از این رو یکی از تفریحات آبی پر طرفدار در جزیره کیش مربوط به غواصی است. برای تجربه غواصی تنها کودکان زیر ۷ سال قادر به انجام آن نبوده و سایر افراد می‌توانند از آن لذت ببرند. همچنین لازم است بدانید سواحلی که مشغول به فعالیت غواصی هستند، از هر لحاظ مورد بررسی قرار گرفته و به همین خاطر لازم نیست از بابت امنیت در زیر آب کوچکترین نگرانی‌ای داشته باشید.

پارک دلفین‌ها

اگر به تماشای نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم که در سفر خود به کیش سری به پارک دلفین‌های این جزیره که در بخش جنوب شرقی واقع شده است، بزنید. البته لازم به ذکر است که علاوه بر دلفین‌ها و شیرهای دریایی پستانداران دریایی دیگری نیز در این پارک نگهداری می‌شوند. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که پس از ورود به پارک دلفین‌ها قادر به عکاسی نخواهید بود.

شهربازی‌هایلند

شهربازی هایلند که در شرق جزیره کیش واقع شده است، دارای تفریحات سرگرم کننده متنوعی است و به همین خاطر گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. شهربازی هایلند صرف نظر از وسایل بازی‌های رایج دارای دیگر امکاناتی همچون فضای سبز، سینما، کافه، رستوران و… نیز می‌باشد.

باگی

باگی یکی دیگر از تفریحات جزیره کیش است که به شما فرصت شن نوردی می‌دهد. برای تفریح باگی و راندن ماشین‌های دو نفره و ایمن آن مساحتی حدود ۴۰۰ متر را در نظر گرفته‌اند که در همین فاصله به ظاهر کوتاه برای انجام تفریحی چون شن نوردی، هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. بد نیست بدانید که موقعیت قرارگیری محوطه باگی در کنار جاذبه‌های دیگر کیش از جمله کشتی یونانی بوده و به این ترتیب حین کسب هیجان می‌توانید غرق لذت از بابت تماشای محیط اطراف خود شوید.

 

بهترین جاذبه های کیش

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم ترین و بهترین جاذبه های گردشگری کیش آشنا کنیم تا هنگام سفر به این جزیره زیبا و دوست داشتنی یک آشنایی تقریبی نسبت به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی آن داشته باشید و در نتیجه برای گشت و گذار راحت‌تر تصمیم بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 497 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 2 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.