فیروز سیر جاهای دیدنی واتیکان؛ مقدس، کوچک و زیبا! - فیروز سیر

  • ۱۰ تا از جاهای دیدنی واتیکان
  • جمع‌بندی

واتیکان با وسعت تنها ۰٫۴۴ کیلومتر مربع، کوچک‌ترین کشور جهان است که به دلیل زیبایی‌اش در سراسر جهان مشهور است. این کشور با رم مرز مشترک دارد و به عنوان مقدس‌ترین مکان در تمام اروپا شناخته می‌شود. کشور واتیکان دارای مکان‌های مذهبی و فرهنگی بسیاری است؛ به ویژه جامعه کاتولیک و خانه پاپ که رهبر کلیسای کاتولیک در سراسر جهان است. گشت‌وگذار در بسیاری از مکان‌ها با شگفتی‌های معماری فراوان و مراکز کاتولیک حس آرامش به روح شما القا می‌‌کند. به همین دلیل است که ما برخی از بهترین جاهای دیدنی واتیکان را در این مقاله فهرست کرده‌ایم تا بتوانید بر اساس آن سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.

برای رزرو بهترین تور اروپا، فیروز سیر همراه شماست!

۱۰ تا از جاهای دیدنی واتیکان

جاهای دیدنی واتیکان

در این بخش به معرفی ۱۰ تا از جاهای دیدنی واتیکان می‌پردازیم. همه این مکان ها در شهر واتیکان و در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

کلیسای سن پیترو

طبق سنت کاتولیک، اعتقاد بر این است که این کلیسای بزرگ، مکانی است که سنت پیتر در آن دفن شده. او یکی از دوازده حواری عیسی بود. کلیسای سنت پیتر حدود ۱۰۰ مقبره در محوطه خود دارد. این مکان به‌ عنوان زیارتگاه مشهور است. طراحی کلیسا در کنار تاریخچه‌اش، آنجا را به مکانی ارزشمند برای بازدید تبدیل کرده‌ و به همین دلیل است که در صدر لیست جاهای دیدنی معروف برای بازدید در شهر واتیکان قرار دارد.

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا سپتامبر

زمان: ۷ صبح الی ۱۹ بعدازظهر

کلیسای سیستین

دومین مکان در لیست بهترین جاهای دیدنی واتیکان، کلیسای سیستین است که بین سال‌های ۱۴۷۳ تا ۱۴۸۱ ساخته شد. این ساختمان آجری مستطیلی شکل، به ‌خاطر نقاشی‌های روی سقفش مشهور است. کلیساس سیستین اقامتگاه رسمی پاپ است و همچنین برای انتخاب پاپ جدید توسط کالج مقدس کاردینال‌ها استفاده می‌شود. این مکان برای کسانی که عاشق هنر و سفر هستند ارزش دیدن دارد و در میان فهرست مکان‌های معروف برای بازدید در شهر واتیکان، مورد علاقه گردشگران واقع شده‌است.

بهترین زمان برای بازدید: می تا اکتبر

هزینه ورودی: ۱۶ یورو (بزرگسالان) | ۸ یورو (کودکان و دانشجویان)

باغ واتیکان؛ از زیباترین جاهای دیدنی واتیکان

باغ واتیکان؛ از زیباترین جاهای دیدنی واتیکان

باغ واتیکان یکی از زیباترین جاهای دیدنی واتیکان و رم به‌‌ شمار می‌رود. در این باغ ترکیبی از بوته‌ها، گل‌ها و درختان وجود دارد که این مکان را به جایی با ارزش برای دیدن تبدیل می‌کند. به دلیل پذیرش چند ساعت مختلف رزرو در روز، باغ آنچنان شلوغ نیست. می‌‌توانید به مدت ۱-۲ ساعت در آنجا جستجو کنید. این مکان بین کلیسای سیستین و کلیسای سنت پیتر واقع شده‌است؛ بنابراین فقط به اندازه یک پیاده‌روی از آن‌ها فاصله دارد.

زمان: ۹ صبح الی ۶ بعدازظهر

هزینه ورودی: ۳۰ یورو

گورستان واتیکان

این مکان یکی از بهترین جاهای دیدنی در واتیکان است که در زیر شهر واتیکان واقع شده‌. گورستان واتیکان در عمق ۵-۱۲ متری زیر کلیسای سنت‌پیتر قرار دارد و طی یک کاوش باستان‌شناسی در سال ۱۹۴۰-۱۹۴۹ پیدا شد. ظرفیت بازدید از این گورستان، ۲۵۰ نفر است؛ بنابراین به دوستداران تاریخ توصیه می‌شود تا در ساعات خلوت‌تر به آنجا بروند که بتوانند حداکثر استفاده را ببرند. این مکان در مجاورت موزه واتیکان واقع شده‌است و شما را با چند دقیقه پیاده‌روی به آنجا می‌رساند.

زمان: ۹ صبح الی ۶ بعدازظهر

موزه  Chiaramonti

جاهای دیدنی واتیکان

موزه Chiaramonti  در سال ۱۸۰۷ توسط مجسمه‌سازی به نام کانوا افتتاح شد. نام موزه از پاپ پیوس هفتم گرفته شده‌است. این موزه به کاخ‌های واتیکان می‌پیوندد. حدود ۱۰۰۰ مجسمه عتیقه از پرتره‌های رومی در خود جای داده‌است. دوستداران هنر اغلب از این مکان دیدن می‌کنند؛ چراکه آنجا را مملو از هنر و فرهنگ باستانی می‌دانند. به این ترتیب این مکان در لیست بهترین جاهای دیدنی برای بازدید در شهر واتیکان قرار می‌گیرد. برای رسیدن به موزهChiaramonti  کافی است در خیابان‌های موزه واتیکان قدم بزنید.

زمان بازدید: تا ساعت ۴ بعدازظهر

کتابخانه واتیکان؛ از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی واتیکان

این کتابخانه یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های کل جهان است و مجموعه‌ای از متون تاریخی را در خود جای داده‌است. حدود ۱٫۱ میلیون جلد کتاب چاپی به همراه ۷۵۰۰۰ کد در این کتابخانه موجود است. کتابخانه واتیکان یک نوع کتابخانه تحقیقاتی برای تاریخ، فلسفه، حقوق و علم است؛ بنابراین، این مکان به‌ویژه برای خوانندگان و محققان مناسب است. برای افزایش دانش خود می‌توانید از این کتابخانه بازدید کنید.

زمان بازدید: ۹ صبح الی ۲ بعدازظهر

Pinacoteca

این مکان ساخته دست معمار، لوکا بلترامی برای پیوس یازدهم است که در ۲۷ اکتبر ۱۹۳۲ افتتاح شد. Pinacoteca به مجسمه‌های روی دیوارش مشهور است و شامل نقاشی‌‌ای است که گفته می‌شود در مرکز سقف کلیسای سیستین قرار دارد. نقاشی‌های زیبای این مکان، گردشگران را جذب خود می‌کند. Pinacoteca در داخل موزه واتیکان قرار دارد.

زمان بازدید: ۱۰ صبح الی ۱۷:۳۰

موزه Egyptian؛ از جاهای دیدنی واتیکان

موزه Egyptian؛ از جاهای دیدنی واتیکان

موزه مصر توسط پاپ گریگوری یازدهم در سال ۱۸۳۹ تأسیس شد و به همین دلیل به موزه مصر گریگوری نیز معروف است. این موزه دارای ۹ اتاق مختلف با مجسمه‌های گوناگون است که به شخصیت‌ها یا رویدادهای مختلف اختصاص دارد. موزه دارای مجسمه‌هایی است که نقش برجسته‌های آشور باستان را نشان می‌دهد. بنابراین این مکان یکی از جاهای دیدنی واتیکان برای دوستداران هنر و فرهنگ است که در فاصله چند قدمی میدان سنت پیتر قرار دارد.

زمان: ۹ صبح الی ۱۱ شب

میدان سنت‌پیتر

یکی از بهترین جاهای دیدنی واتیکان، میدان سنت‌پیتر است. گفته می‌شود این مکان، قلب شهر واتیکان است. میدان سنت‎پیتر توسط معمار ایتالیایی، جیان لورنزو برنینی طراحی شده‌است. این مکان می‌‌تواند حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر را همزمان در خود جای دهد و به همین دلیل است که پاپ مخاطبان پاپی خود را در این مکان جمع می‌کند. میدان سنت‌پیتر، پربازدیدترین مکان در شهر واتیکان است؛ درواقع همه برای بازدید از این مکان می‌روند و زیبایی آن را در خاطرات خود ثبت می‌گنند.

زمان: ۷ صبح الی ۱۹ بعد از ظهر

کولوسئوم؛ از عجایب هفتگانه جهان در واتیکان

جاهای دیدنی واتیکان

کولوسئوم یا «آمفی‌تئاتر فلاویان» یکی از عجایب هفتگانه جهان به حساب می‌آید و تنها همین برای جذب گردشگران کافی است. کولوسئوم زیبایی معماری و سنگ تراشی روم باستان را نشان می‌دهد. این مکان شاید بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتری باشد که تاکنون ساخته شده‌است. کولوسئوم هم شاهد ظهور و هم نابودی امپراتوری روم بوده‌است و تا شهر واتیکان فقط ۱۵ دقیقه با تاکسی فاصله دارد.

بهترین زمان برای بازدید: بعد از ساعت ۱۵

هزینه ورودی: ۱۲ یورو

جمع‌بندی

اگر اهل سفر به کشورهای خارجی هستید، پس تردید نکنید. چمدان‌های خود را ببندید و به اروپا پرواز کنید تا شاهد همه این جاهای دیدنی جذاب در شهر واتیکان باشید و در مرکز مقدس کاتولیک در جهان، به اقیانوس دانش و تاریخ شیرجه بزنید و پس از بازگشت همه چیز را در مورد تجربه تعطیلات خود در قسمت نظرات این مقاله به ما بگویید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 15 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.