فیروز سیر زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار - فیروز سیر

بهار فصل طراوت و تازگی است. در بهار نه تنها گیاهان و درختان از خواب زمستانی بیدار شده و جانی تازه می‌گیرند، بلکه انسان‌ها نیز در این موقع از سال احساس نشاط و سرزندگی کرده و با انرژی زیادی به استقبال سال جدید می‌روند. معمولا بهار فصلی است که در آن به خاطر وجود تعطیلات و آب و هوای خوش گردشگران زیادی چمدان‌های خود را بسته و عازم شهرهای مختلف می‌شوند.

حال سوالی که مطرح می‌شود، این است که زیباترین شهرهای ایران در بهار برای سفر در این فصل کدام‌ها هستند؟ به عبارتی شما اگر قصد مسافرت در بهار را داشته باشید، به کجا سفر می‌کنید؟ قطعا که گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب پیش رو خواهید داشت. به طور کلی نمی‌توان مقصد خاصی را برای سفر در این فصل از سال تعیین کرد. چون تعداد زیباترین شهرهای ایران در بهار بسیار زیاد بوده و از این رو انتخاب از میان این همه شهر واقعا کار سختی به نظر می‌رسد. منتها باید نکته‌ای را در این خصوص در نظر داشته باشید و این نکته چیزی نیست جز شرایط آب و هوایی هر شهر در فصول مختلف.

به عبارتی درست است که همه جا در بهار هوای بسیار مطلوبی دارد ولی برخی از شهرها به واسطه شرایط آب و هوایی خود در سایر فصول دارای موقعیت بهتری در بهار هستند که باید از آن به نفع خود استفاده کرد. به عنوان مثال شیراز و کیش شهرهایی هستند که در تابستان گرمای طاقت فرسایی داشته و از این رو اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تحمل گرما برایتان سخت است، بهتر است که برنامه سفر به این نقاط را برای بهار در نظر بگیرید.

چون به عنوان مثال شیراز از جمله زیباترین شهرهای ایران در بهار و یکی از شهرهای تاریخی کشورمان است که با آثار باستانی متعدد خود به زمان زیادی برای گشت و گذار احتیاج دارد. بنابراین اگر می‌خواهید زمان زیادی را به بازدید از آثار تاریخی و ارزشمند شیراز اختصاص دهید، عاقلانه است که در بهار راهی این شهر شعر و ادب شوید. چون در گرما توان، انرژی و حوصله افراد برای راه رفتن و توجه به اطراف کم شده و از این رو ممکن است کیفیت سفرتان کاهش بیابد. در نتیجه با وجود چنین شرایطی بهتر است که در بهار به شیراز سفر کرده تا هم از هوای خوب و بوی خوش بهارنارنج‌ها سرمست شده و هم این که با حالی مساعد و انرژی مضاعف به بازدید از آثار باستانی این شهر زیبا پرداخته و به دانسته‌های علمی و تاریخی خود بیافزایید.

همچنین صرف نظر از شرایط آب و هوایی وضعیت خدمات رسانی در بهار نیز بهتر از تابستان بوده و به همین خاطر توصیه می‌شود سفر به چنین شهرهایی را برای ایام بهار برنامه ریزی نمایید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که هر چه سریع‌تر جهت رزرو تور شیراز و یا تور کیش اقدامات لازم را انجام دهید.

 

تفریحات جزیره کیش در بهار

 

تور شیراز

شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران در بهار بشمار رفته و برای همین سفر به آن در چنین فصلی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. این شهر تاریخی که در جنوب کشور واقع شده است، به خاطر وجود طبیعت زیبا و جذاب و همینطور بناهای تاریخی بسیار هر ساله مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. از جمله زمان‌هایی که در طول سال بیش از هر وقت دیگری تعداد متقاضیان سفر به شیراز افزایش می‌یابد، فصل بهار است. به همین دلیل حال که در فصل بهار هستیم، بهترین فرصت را در اختیار دارید تا تور شیراز را تهیه کرده و عازم این شهر تاریخی و فرهنگی شوید. به خصوص که زمان زیادی تا اردیبهشت ماه باقی نمانده و شیراز در این ماه هم هوای خنکی دارد و هم این که به شلوغی ایام نوروزی نیست؛ در نتیجه بهترین فرصت برای سفر را پیش رو خواهید داشت.

از جمله جاذبه‌های گردشگری و زیبای شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        دروازه قرآن

·        خانه قوام

·        بازار وکیل

·        مسجد نصیرالملک

·        خانه زینت الملوک

·        عمارت شاپوری

·        ارگ کریم خان زند

·        مسجد مشیر

·        موزه آب

 

جاذبه های گردشگری شیراز در بهار

 

تور کیش

اگر می‌خواهید تجربه سفری لوکس و به یادماندنی را داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم که هر چه سریع‌تر تور مسافرتی آن را تهیه نمایید. امکانات، تنوع تفریحات و خدمات رسانی به قدری زیاد و با کیفیت است که می‌توان آن را جایگزینی برای سفرهای خارجی دانست. همچنین نه تنها ایرانیان بلکه گردشگران خارجی نیز سالانه راهی این جزیره گرم و دوست داشتنی شده و سفری فراموش نشدنی را به خود هدیه می‌دهند.

کیش نیز همانند شیراز جزو زیباترین شهرهای ایران در بهار بوده و فصل بهار بهترین زمان برای سفر به آن محسوب می‌شود. چون باید در نظر داشت که گرما و رطوبت کیش در تابستان بسیار شدید بوده و از این جهت سفر به آن می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. در نتیجه بهترین زمان سفر به کیش همین بهاری است که هم اکنون در حال سپری کردن روزهای آن هستید. چون هوای کیش در این موقع از سال خنک بوده و از شدت رطوبت آن نیز کاسته می‌شود. در نتیجه دیگر گرما و شرجی بودن هوا اذیتتان نخواهد کرد و با خیال راحت می‌توانید به گشت و گذار در جاذبه‌های مختلف این جزیره و همچنین لذت بردن از تفریحات آبی و غیرآبی آن مشغول شوید.

از جمله جاذبه گردشگری و تاریخی کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        جزیره هندورابی

·        پارک دلفین‌ها

·        دره پرتغالی‌ها

·        قلعه جنی

·        موزه خلیج فارس

·        آکواریوم کیش

·        قلعه وحشت

·        پیست اسکیت روی یخ

·        کارتینگ

·        جزیره فرور کوچک

·        گلایدر

·        پارک آبی اوشن

همچنین بسیاری از مسافران به قصد بازدید از مراکز خرید و خرید از مغازه‌های کیش راهی این جزیره می‌شوند. شما در مراکز خرید کیش هم می‌توانید محصولاتی از برندهای خارجی و هم محصولات با کیفیت ایرانی را مشاهده نمایید. اگر بخواهید راجع به وضعیت قیمتی اجناس این مراکز خرید اطلاعاتی بدست آورید، باید بگوییم که همه افراد با توجه به شرایط و بودجه در نظر گرفته خود قادر به خرید از کیش خواهند بود. چرا که در میان مراکز خرید متعددی که در کیش وجود دارد، در کنار فروشگاه‌ها و محصولات گرانقیمت قادر به پیدا کردن اجناس مرغوب با قیمت‌های مقرون به صرفه نیز خواهید بود.

 

پارک آبی جزیره کیش

 

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با زیباترین شهرهای ایران در بهار برای سفر در این فصل دوست داشتنی آشنا کنیم. همانطور که در ابتدا مطرح گردید، مجددا یادآور می‌شویم که اگر قصد سفر در این فصل زیبا و پر از شور و نشاط را دارید، بهتر است که در اولین فرصت اقدامات لازم را جهت رزرو تور و یا بلیط هواپیما انجام دهید. برای تهیه بلیط هواپیما نیز پیشنهاد ما به شما خرید بلیط هواپیما فیروز سیر است. برای خرید بلیط هواپیما فیروز سیر می‌توانید از طریق سایت و راهنمایی‌های موجود در آن استفاده کنید. در انتها نیز متذکر می‌شویم که شهرهای زیادی جزو زیباترین شهرهای ایران در بهار بوده و شیراز و کیش تنها دو نمونه از آنها هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.