فیروز سیر چطور بلیط هواپیمای ارزانی بخریم؟ - فیروز سیر

خرید بلیط هواپیما ارزان و پیدا کردن قیمت پایین یک هنر است. آنها که زیاد اهل سفر کردن باشند می‌‌دانند که از چه ترفندهایی باید استفاده کنند تا بتوانند بلیط ارزان‌تر بخرند. از زمانی که دلار گران‌تر شد، قیمت بلیط و هزینه‌های رفت و آمد عامل مهم و اساسی مانع از سفر کردن شده است. اما راهکارهایی برای پیدا کردن بلیط ارزان وجود دارد که می‌تواند این مانع را از سر راه بردارد. خواندن این متن می‌تواند به شما در خرید ارزان بلیط چارتر و سیستمی هواپیما کمک کند.

 

خرید بلیط هواپیما

 

تصمیم‌گیری سریع برای سفر

برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان باید هر چه سریع‌تر برای سفرتان تصمیم بگیرید. بدانید که به کجا قرار است بروید و مهم‌تر این که تاریخ دقیق رفت و برگشت خود را تعیین کنید. یکی از عوامل اثرگذار در قیمت بلیط در فصل‌هایی است که افراد به منطقه مورد نظر شما کمتر سفر می‌کنند (low season).

در این زمان حجم گردشگر در مقصد مورد نظر کاهش پیدا می کند. سفر کردن در این مواقع مزایای زیادی دارد که بلیط هواپیما ارزان تنها یکی از آنها است. اما بلیط هواپیما در زمان‌های شلوغ و پرطرفدار در شهر و کشور مورد نظر گران‌تر است (High season).

یکی از راه‌هایی که شاید بلیط ارزان‌تر را نصیب شما کند، سفر کردن در زمان‌های خلوت‌تر است. اگر در زمان نوروز سفر می‌کنید باید این فکر را از سرتان بیرون کنید. چون در نوروز همه جا شلوغ است و پیدا کردن قیمت ارزان کمی سخت‌تر است. مثلا خرید بلیط ارزان در زمستان برای تور کیش کار ساده ای نیست. چون زمستان های سیزن کیش است. یکی از راه‌های پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان زودتر خریدن بلیط است. هر چه زودتر این کار را بکنید به نفعتان است.

همین الان هم اگر قیمت بلیط‌ها را جست و جو کنید، قیمت‌های متفاوتی را خواهید دید. مثلاً ممکن است بلیط یک شهر از ۲۵۰۰۰۰۰ تومان شروع شود و تا سقف ۸۰۰۰۰۰۰ برود. بلیط‌های ارزان‌تر سریع‌تر از گران‌ها تمام می‌شوند. به همین دلیل هم زودتر برای سفر تصمیم بگیرید و زودتر بلیط بخرید به نفعتان خواهد بود.

خرید بلیط چارتر

خرید بلیط چارتر یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان است. چارتر به این معنا است که یک آژانس گردشگری برای مدت معینی تعدادی از صندلی‌های هواپیما یا همه آنها را اجاره می‌کند. ممکن است در هر سفر که آژانس ترتیب می‌دهد و در هر توری که برگزار می‌کند، همه صندلی‌ها پر نشوند. به همین دلیل هم چارترکننده برای این که ضرر مالی نبیند، ممکن است صندلی‌های باقی مانده را به هر قیمتی در اختیار درخواست کننده بگذارد.

امکان خرید ارزان بلیط چارتر به این شکل هم برای پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی وجود دارد. یکی از مسائل مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، زمان خرید است. زمانی‌هایی که افراد کمتری قصد سفر به یک منطقه را داشته باشند، همه صندلی‌های چارتر پر نخواهند شد. صندلی‌های خالی مانده می‌تواند نصیب کسانی شود که در این زمان می‌خواهند بلیط هواپیما بخرند.

پیدا کردن بلیط چارتر در تعطیلات نوروز کمی بعید به نظر می‌رسد. البته به مقصد سفر هم بستگی دارد. به دلیل این که قیمت بلیط های چارتر در تعطیلات بالا می‌رود و پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان را سخت‌تر می‌‌کند. برای سود بردن از بلیط‌های ارزان با قیمت چارتری باید هوشیار بود. اقدام به موقع برای خرید بسیار اثرگذار است.

 

راهکارهای خرید ارزان بلیط هواپیما

 

خرید بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری همان بلیط چارتر است که در لحظه‌های آخر پیش از بلند شدن هواپیما و در فرودگاه فروخته می‌شود. یعنی نزدیک زمان پرواز فرا رسیده است و هنوز صندلی خالی در هواپیما وجود دارد. از آنجا که چارترکننده اجاره صندلی را پرداخته است، خالی ماندن آن سودی برایش ندارد. به همین دلیل ترجیح می‌دهد آنها را با تخفیف به خریداران در همان لحظه‌های آخر بفروشد. قیمت بلیط‌های لحظه آخری از چارتر هم ارزان‌تر است. اما به شرط این که وجود داشته باشد.

خیلی از مسافران و گردشگران به امید پیدا کردن بلیط لحظه آخری می‌مانند. بعضی از آن ها موفق می شوند و پیدا  می‌کنند و شمار زیادی از آنها هم ممکن است این شانس را نداشته باشند. کسانی که برنامه ریزی دقیق برای سفرشان داشته باشند، معمولا به سراغ این بلیط‌ها نمی‌روند. زیرا تکلیف زمان سفر کمی پیش از بلند شدن هواپیما مشخص می‌شود. در تعطیلات نوروز خیلی خیلی باید خوش شانس بود که بتوان بلیط با قیمت ارزان و به این شکل پیدا کرد.

یک نکته مهم دیگر درباره این بلیط‌ها این است که فقط برای مسیرهای پرتردد وجود دارند. یعنی چارترکننده‌ها مسیرهای کم رفت و آمد را چارتر نمی‌کنند. به همین دلیل هم پیش از این که بخواهید به فکر خرید بلیط لحظه آخری باشید، درباره مسیری که انتخاب کرده‌اید اطلاعات بیشتری به دست آورید. اگر مسیر کم‌ترددی باشد، باید فکر خرید بلیط هواپیما ارزان را از سرتان بیرون کنید.  

 

چگونه به بلیط چارتر و لحظه آخری دست پیدا کنیم؟

بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را سخت می‌توان پیدا کرد. باید کمی در این باره تجربه داشته باشید. افرادی که سفر زیاد می‌کنند با این ماجرا آشنایی بیشتری دارند. اما از آنجا که یکی از مهم‌ترین هزینه‌های‌ سفر همین تهیه بلیط است، باید راه‌های دست پیدا کردن به بلیط‌ها را یاد بگیرید.

خرید بلیط در لحظه‌های آخر می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. زیرا درخواست مسافرها با قیمت آن ارتباط مستقیم دارد. استفاده از سامانه‌های فروش بلیط معتبر، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. خصوصا آژانس هایی که خودشان چارتر کننده هستند. سفرمی یکی از آژانس های برگزارکننده تورهای داخلی و خارجی است که جزو چارترکنندگان نیز هست. با مراجعه به این سایت سفرمی متوجه خواهید شد که هر چه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر می‌شوید، می‌توانید بلیط هواپیما ارزانی تهیه کنید. این نوع خرید مخصوص روزهای غیر تعطیل است.

وقتی می‌خواهید بلیط بخرید، در کنار بلیط‌هایی که برای شما به نمایش در می‌آید، باید به کلمه چارتر که در کنار آنها می‌آید دقت کنید. به طور معمول قیمت‌ها از ارزان به گران برای خریدار فهرست می‌شوند. اولین بلیط‌ها آنهایی هستن که قیمت کمتری دارند.

در برخی از سامانه‌ها تقویم قیمتی وجود دارد که کمک می‌کند ارزان‌ترین پروازها را در نزدیکی تاریخ مورد نظر ببینید. به این ترتیب می‌توانید راحت‌تر درباره خرید بلیط هواپیما ارزان تصمیم بگیرید. فیلترهایی که در زمان خرید بلیط وجود دارند شما را در خرید بهتر همراهی می‌کنند. فیلترها می‌توانند شما را در پیدا کردن بلیط ارزان‌تر برای تاریخ مناسب‌تر در کمترین زمان ممکن یاری برسانند. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان و لحظه آخری می‌توانید از کارکنان سفرمی کمک بخواهید که در این زمینه تجربه بسیار زیادی دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 416 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 2 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.