فیروز سیر گشت و گذار در بهترین سواحل آنتالیا - فیروز سیر

آنتالیا یکی از توریستی ترین و زیباترین شهرهای ترکیه است. این شهر ساحلی بیشتر از هر چیزی به سواحل و تفریحات آبی اش معروف است. آوازه سواحل آنتالیا گردشگران زیادی را راهی این شهر کرده است. در واقع اگر بخواهید به قصد استراحت کردن و تفریح به ترکیه سفر کنید بهترین انتخاب، تور آنتالیا است. محبوبیت تور آنتالیا به قدری است که معمولا در فصل های گرم مانند بهار و تابستان قیمت بلیط هواپیما و تور آن افزایش می یابد. هرچند که با خرید بلیط چارتر و یا تورهای لحظه آخری باز هم فرصت سفر ارزان به آنتالیا و دیدن سواحلش را خواهید داشت. در ادامه این مطلب بهترین سواحل آنتالیا را معرفی می کنیم تا بیشتر با راز جذابیت این شهر آشنا شوید.

ساحل کنیالتی آنتالیا

محال است بخواهیم از بهترین سواحل آنتالیا صحبت کنیم اما حرفی از ساحل کنیالتی نزنیم. چون بی شک این ساحل یکی از توریستی ترین و بهترین سواحل آنتالیا است. ساحل کنیالتی در غرب شهر قرار دارد و حدود ۷ کیلومتر از دامنه کوه امتداد پیدا می کند. زمانی که روی شن های ساحل در حال قدم زدن هستید منظره ای با شکوه از کوه ها جلوی چشمان تان دیده می شود. بی شک این یکی از زیباترین سواحلی است که در عمرتان دیده اید. البته زیبایی ساحل یک طرف و موضوع بعدی امکانات خوب آن است. در حاشیه این ساحل چندین کافه و رستوران وجود دارد و همین طور کلوپ های شبانه ای که همیشه موسیقی زنده دارند. در این ساحل می توانید در حالی که حمام آفتاب می گیرید از تفریحات آبی نیز استفاده کنید. پارک آبی آکوالند هم در این ساحل قرار دارد. هتل ریکسوس دون‌تاون از بهترین هتل های آنتالیا هم در نزدیکی همین ساحل است.

 

ساحل کنیالتی در آنتالیا

 

ساحل لارا یکی از بهترین سواحل آنتالیا

احتمالا نام ساحل لارا را بیشتر از هر ساحل دیگری شنیده باشید. البته این موضوع کاملا طبیعی است. چون به جرات باید گفت ساحل لارا یکی از بهترین سواحل آنتالیا است. لارا نام منطقه ای در شهر آنتالیا است که هم مرز دریای مدیترانه قرار دارد. تعدادی از بهترین هتل های آنتالیا هم در همین منطقه قرار دارند. ساحل لارا طولانی ترین ساحل شنی آنتالیا است. در این ساحل هرچیزی که بخواهید وجود دارد از هتل های لوکس و منحصر به فرد تا کلاب های شبانه، رستوران ها و کافه ها. در ساحل لارا می توانید تفریحات آبی را تجربه کنید یا در ساحل استراحت کنید. خلاصه هرچیزی که بخواهید در این ساحل وجود دارد اما چیزی که این ساحل را مشهور کرده است هتل های لوکس آن است که در نوع خود بهترین هستند.

 

ساحل لارا در آنتالیا

 

ساحل کاپوتاس آنتالیا

با این که ساحل کاپوتاس اصلی ترین ساحل این شهر نیست اما باز هم یکی از بهترین های آنتالیا است. این ساحل در دره ای باریک و در میان صخره ها شیب دار قرار دارد. ساحل کاپوی خلوت تر از ساحل لارا است. با این حال نباید زیبایی و امکانات آن را دست کم نگیرید. در این ساحل امکاناتی مانند ساحل لارا را پیدا نمی کنید اما در عوض یکی دنج ترین سواحل آنتالیا است. هرچند تصور نکنید هیچ چیز در آن جا پیدا نمی شود، اتفاقا در این ساحل هم کافه، بار و استراحتگاه نیز وجود دارد. برای رسیدن به این ساحل باید ماشین خود را در محوطه مخصوص کنار جاده پارک کنید و سپس باید از راه پله ای کنار آن به سمت پایین حرکت کنید. البته از آنجایی که ساحل کوچک است، پارکینگ آن هم کوچک است. در این ساحل استراحتگاه های کوچک و دنج وجود دارد. همین طور می توانید شنا و غواصی کنید. به علاوه امکان آفتاب گرفتن هم وجود دارد.

 

بهترین سواحل آنتالیا

 

ساحل مرمرلی

ساحل مرمرلی یکی دیگر از بهترین سواحل آنتالیا است. این ساحل درست در قلب آنتالیا قرار دارد. ساحل در کنار بندر و در منطقه ای تاریخی است. برای رسیدن به این ساحل تنها از بخش قدیمی شهر باید اقدام کنید. ورود به ساحل هزینه دارد. البته هزینه آن اصلا زیاد نیست. در این ساحل می توانید هم از استراحتگاه و هم از تفریحات آبی آن استفاده کنید. شاید این ساحل برای این که تمام روز را در آن سپری کنید، مناسب نباشد اما با این حال نباید دیدن آن را از دست بدهید. خصوصا که در منطقه قدیمی شهر واقع شده که جزو جاذبه های دیدنی و تاریخی آنتالیا به حساب می آیند.

 

ساحل مرمرلی

 

ساحل المپوس آنتالیا

هیچ چیز نباید شما را از دیدن ساحل الیمپوس منصرف کند. در این که این ساحل یکی از بهترین سواحل آنتالیا است اصلا شک نکنید. این ساحل شما را به سفر تاریخی می برد. ساحل المپوس در منطقه باستانی و قدیمی لیکیه قرار دارد. این ساحل بیشتر از سواحل دیگر مورد توجه گردشگران تور آنتالیا قرار می گیرد. دلیل آن هم قرار داشتن ساحل در منطقه ای تاریخی است. در اطراف این ساحل یک موزه با قدمت چند صد ساله وجود دارد. مهم تر از آن شهر باستانی الیمپوس است که از مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می آید. می توانید در ساحل الیمپوس استراحت کنید یا قایق سوار شوید. این ساحل برای شنا کردن و آفتاب گرفتن هم گزینه خوبی است. البته در اطراف ساحل کافه رستوران هایی هم برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد. همین طور مغازه های کوچکی که سوغاتی ها و صنایع دستی این منطقه را می فروشند.

 

ساحل الیمپوس

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 536 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 2 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.